vrijdag 16 september 2011

Ziekenhuis dag 75

Ik moet zeggen, de laatste tijd gaat het aardig.

Maar soms.....

Soms heb je van die dagen.......

Dan word je wakker en dan merk je het gelijk. Shit. Klaarwakker. De muren komen op je af. Onrust. Je WIL iets. WEG, weg-weg-weg, iets doen.  Onrustige kriebel in je benen, onrustige gedachtes in je hoofd. Het is pas half 8. Weer de hele dag hier zitten hangen liggen draaien vervelen. Voordat het nu avond is. DE.HELE.DAG.WACHTEN. Niks nuttigs doen. Ieder uur duurt een dag. De tijd kruipt vooruit. Hoe kom ik deze dag weer door zonder gek te worden? En dan vanavond. Vannacht. Ik kan vast niet slapen. (wat dan ook niet lukt als je dat denkt) Waar zou ik moe van moeten zijn? Bah.

En dat terwijl je de afgelopen weken weinig anders gedaan hebt dan slapen. En als je goed naar je lichaam luistert je weet dat je eigenlijk weinig kan. Dat je dan heus wel voelt waarom je hier ligt. En dat natuurlijk ook wel gewoon wéét. Zeker nu met het oog op Groningen. Maar op zo'n dag als vandaag maakt dat allemaal niet uit. Nee, dan speel je voor struisvogel en is er niks aan de hand. Ik voel niks, en als ik wél wat voel negeer ik dat zodat het lijkt alsof er niks aan de hand is.

Ja, zoiets dus......
Zo irritant, zo'n dag. Of soms zelfs dagen achter elkaar. Gek maak je je jezelf. En dat weet je maar je kan er niks aan veranderen. Komt gedeeltelijk ook door de prednison. Soms heb ik er weken geen last van en dan ineens is het er weer. De dosis is ook nog flink verhoogd naar de kleine crisis van maandag. Ga vandaag eens vragen of er iets vanaf kan. Gisteren heb ik al gevraagd of ik morgen even met verlof mag. Dat komt nu met mijn 'onrustgevoel' wel erg goed uit. Ik hoop ZO dat het mag! Mijn eigen longarts moet beslissen. Die zal vanavond wel langs komen. Ik hoop dát ze beslist en dat ze niet zegt dat ze er morgen maar naar moeten kijken omdat het bij mij per dag zo kan verschillen. Dat is niet handig. Voor ik dan iets weet is het al snel tegen 12 uur...... Gisteren kwam de zaalarts zeggen dat ze na overleg met de microbioloog besloten hadden om de AB door te laten gaan tot en met maandag. De kweek word dan donderdag en zondag. Hoe langer ze door gaan met de behandeling hoe groter de kans dat de bact weg is. Nou ja, het maakt me weinig uit, ik heb er verder geen last van of zo. Alleen morgen zou dat beteken dat ik rond 4 uur in de middag terug moet zijn of moet wachten tot half 3 voor ik weg kan, want de ab krijg ik om 2 uur s middags. Echt een rottijd. Dus ik wil vandaag weten of het mag. Dan kan ik morgenochtend vroeg weg en aan het eind van de middag terug komen. Dat zou ZO fijn zijn! We zullen het vandaag wel horen. Ik hoop dat volgende week de kweken schoon zijn en dat ik zonder problemen gewoon weg kan de 3de. Ik heb me er min of meer al op ingesteld dat het gewoon gaat gebeuren. Het moet gewoon. Het idee alleen al. In Groningen ben ik ook nog een maand of 3 zoet als het goed is. Alleen het idee maakt me op een dag als vandaag al knettergek. Net als toen op de IC. Vreselijk. Zucht.

Soms.....

Soms kan ik het mezelf zo moeilijk maken he?! En het ergste is dat ik dat zelf nog wéét ook, maar het ook niet kan veranderen, HOE stom!?

2 opmerkingen:

  1. Hey Ils
    Je mag het jezelf af en toe best moeilijk maken hoor,want het is ook moeilijk,vindt toch wel dat je er allemaal goed onder blijft,hoop zo met je mee dat je morgen ff weg mag....ha ha en dat keigoed voelen....zie je straks,je hoef niet te lullen als je niet wil ha ha kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha meid, ik zal niet zeggen dat ik je begrijp, want wat jij doormaakt is niet te peilen voor mij op deze manier, maar toch denk ik dat ik wel een beetje kan indenken wat je voelt...t Is gewoon zo bagger irritant allemaal, het duurt al zo lang. En idd heb je dat opeens met de pred, heel lang gaat t goed en heb je geen last en dan opeens word je knetter ervan (dat heb ik iig ook) Alsof je dan opeens die dosis niet meer handlen kan ofzo...Hopelijk mag er gauw iets af! En hopelijk vertelt drB je dat je idd lekker even weg mag (áls ze tenminste komt....). k Gun het je zó!!
    enne, trouwens super goed dat je gewoon deze rotgevoelens ook opschrijft, dat je niet koste wat t kost alleen maar vrolijke dingen schrijft terwijl je je rot voelt. Laat ons maar delen in je frustratie!
    k Denk aan je!!
    dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen