donderdag 8 september 2011

Ziekenhuis dag 67

Oke, voordat je begint te lezen behoeft deze blog een korte uitleg. Wat ik schrijf tussen de ** zijn de dingen die ik dacht. Anders word het een beetje gek...

Gistermiddag kwam de dokter binnen en begon een stuntel-stotter-struikel gesprek. Normaal komen de meeste artsen hier zelfverzekerd binnen en zeggen kort, bondig en duidelijk (nou ja, soms) wat ze te zeggen hebben en gaan weer. Als ze beginnen aan een stuntel-stotter-struikel gesprek weet je van te voren dat het óf geen goed nieuws is óf dat ze iets verkeerd hebben gedaan.

"Goeiemo-middag is het inmiddels"
Ja, goeiemiddag.
"We hebben vanmorgen overlegd gehad.......... maar dat weet jij natuurlijk al"............
Ja
"En die bacterie waarvoor jij in deze kamer ligt"..................
*ja die is weg zeker, nou ik blijf zitten waar ik zit ik ga mooi niet weg, bekijk het, ik ben niet een of andere jojo dat heb ik al gezegd voor ik hier naar toe moest, ik..ik..ik......*
''.....Die zit er nog steeds"............
*black-out, hu? Oh, Oké*
Ja
"Hij is dus niet weg gegaan door de ab kuur".
Nee
"En de vraag is of we hem wel weg. Nou is dat niet zo erg, want er zijn wel meer mensen die een resistente bact bij zich hebben en daar hoef je niet altijd ziek van te worden. Soms accepteert het lichaam het gewoon en moeten we hem alleen bestrijden met ab als hij een ontsteking veroorzaakt. De vraag is alleen of Groningen je wel wilt overnemen zolang jij hem bij je hebt."
*Hu, wat? Dat heb ik al tig keer gevraagd en steeds werd er gezegd dat het geen probleem was! Wat ik ook al geen logisch antwoord vond maar toch kreeg ik steeds hetzelfde antwoord! Jullie hadden het gewoon niet moeten stoppen, ik voel me niet voor niks nog niet lekker dus! Jij kan dan wel niet zien in mijn bloed of op de foto dat hij me ziek maakt maar ik voel me niet voor niks zo belabberd. Het is een kwestie van tijd voor hij een ontsteking veroorzaakt, heb je dat de afgelopen jaren nou niet vaak genoeg meegemaakt!? Doe er iets aan zodat ik naar Groningen kan, dat is mijn enige optie voor een normaal en gezonder leven!!!!!!!!*
Dus dan moeten we hem binnen nu en 3 weken weg zien te krijgen.
"Ja, maar we weten niet hoe, want hij reageert dus niet op ab".
Maar de ontsteking die hij veroorzaakte is er toch ook van weg gegaan, dus hij is er ergens wel gevoelig voor, anders was die infectie ook wel blijven zitten. Kunnen we dan niet even een hoge dosis of zo geven, want ik moet er gewoon van af.
"Ja, dat snap ik, maar dat heeft geen zin. Alleen als hij je ziek maakt kunnen we hem behandelen. En misschien neemt Groningen je ook wel, maar de meeste ziekenhuizen zijn erg terughoudend met patiënten overnemen met resistente bact".
Dus?
"Afwachten, hij kan vanzelf weg gaan, we houden je bloed goed in de gaten en 2 keer per weer een sputumkweek. Als we geluk hebben heb je 2x een kweek waar hij niet in te zien is, dan kunnen we dat tegen Groningen zeggen".
Dus als ik 2 keer een schone kweek heb is hij weg?
"Nee, officieel hoef een nieuwe kweek pas over 3 weken, maar die tijd hebben we niet".
Wat heeft het dan voor zin, dan proberen we ze dus in Groningen voor de gek te houden. Dan heb ik misschien toevallig 2 keer een kweek waar hij niet in zit, maar je wéét dat hij dan nog niet weg is! (je moet officieel na 3 weken 3 keer een schone kweek hebben) Bovendien zijn ze in Groningen toch ook niet gek?!
"Nee, dat klopt, maar dat is de enige optie die we nu hebben. Je eigen dokter heeft ze gemaild en zodra er nieuws is hoor jij het ook. Zij zal ook over dit probleem nadenken en een oplossing proberen te bedenken".

Nou, daar ben ik dus lekker mee. Al jaren wachten we op Groningen, is het bijna zover gooit een resistente bact roet in het eten, dat is toch niet te geloven!!!?? Dat kan gewoon niet waar zijn. Die behandeling MOET gewoon hoe dan ook door gaan. Als ik hier nog langer moet blijven word ik gek. Het MOET, hoe dan ook, het is mijn enige optie nog. Kan niemand van jullie volgende week 2 keer hier naar toe komen en een kweek inleveren? Dat is wel de boel besodemieteren, maar dat is dan maar een leugentje om best wil. Dat proberen ze zelf tenslotte ook! ;-) Bah, ik vind het helemaal niks. Ik voel me ook nog steeds niet goed. Ben er heilig van overtuigd dat er een ontsteking aan zit te komen. O, en die keelpijn kwam idd door een schimmel. De medicatie daar tegen is weer gestart. Heel fijn hoor, dat die per se gestopt moest worden. We wisten dit van te voren. Nu kan ik amper eten, drinken of praten, alles doet pijn en dat ook nog dat fantastische nieuws van gisteren erbij.. Echt top. Mijn dag kan niet meer stuk(ker) ;-(

2 opmerkingen:

  1. wat een verhaal.....vreselijk!
    Sterkte! (k heb je gemaild :))
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,
    Het zit ook echt niet mee voor je. Ik zou je zo graag willen helpen. Wist ik maar hoe. Sterkte hoor!
    Liefs, A-M

    BeantwoordenVerwijderen