zaterdag 27 augustus 2011

Ziekenhuis dag 56



Ik had gisteren last van een soort van déjà vu....


"Heeeey! Mag ik binnenkomen?"
euhm......
"Ken je me nog?"
nee
"A, van 3 jaar geleden hier op de 4 persoonskamer, we hebben nog een tijdje gemailt!"
euhm....... Oh ja, haha!
-kom jullie dit ook zo bekend voor?-

Dat was déjá vu 1;

Daarna zag ik dit:

Komt jullie dat nou ook zo bekend voor?!


Gisteren bleek dat mijn bloedwaardes weer eens behoorlijk aan het zakken waren en dus was het de hoogste tijd om mij weer wat bij te vullen. Tsja, het zijn nou juist de waardes waarvan we niet willen dat ze zakken die dat wel doen, en degene waarvan we niet willen dat ze stijgen doen dat ook juist wel.... Ik denk dat mijn lijf het één en ander een beetje door elkaar aan het halen is, de omgedraaide wereld bij mij van binnen, haha! Misschien dat deze bloedarmoede ook wel (deels) een verklaring is voor de vermoeidheid. Ik hoop het, ik zal het vandaag wel merken of het beter is geworden of niet. Ik heb een filmpje gemaakt van hoe de eerste druppels nieuwe ernergie mijn vaten in stromen..... En wel helemaal afkijken he!? Anders mis je het hoogtepunt; mijn mooie zorgvudig gelakte nagels, jaaa, die komen aan het eind ook nog even in beeld! ;-)

Verder kwam de verpleging gisteravond zeggen dat ik in isolatie moet. Nooit word er wat gekweekt, en áls er dan wat gekweekt word blijkt mijn beest resistent voor de meeste antibiotica, haha! Dus nu heb ik garantie dat ik alleen blijf liggen! En mijn eigen douche! Niemand mag erin alleen ikke, naa-naa-nana- naa! Misschien moet mijn fijne buurvrouw van van de week ook nog wel getest worden, mwahahaaaa, LOL!!! Nadeel is dat ik niet naar de hal mag. Eigenlijk mag ik heel officieel niet eens mijn kamer af. Maar ik hoef er toch niet zo veel uit, dus voor die ene of paar keer per dag mag het wel. Het hangt er alleemaal een beetje vanaf. Zoals het er nu naar uit ziet is mijn beestje bestand tegen alle AB op 1 na. Daar reageert hij "een beetje" op tot nu toe. Wat zou dat zijn? Gaat -ie een beetje dood van? Of valt -ie ervan in slaap, haha! Naja, we zien wel, misschien moet ik na het weekeind wel naar een officiële isolatiekamer met sluis deur en eigen douche en wc. Haha, dat zou helemaal lollig zijn, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Het zal wel weer met een sisser aflopen. Eigenlijk wil ik helemaal niet naar zo'n sluiskamer, daar hoor en zie je helemaal de hele dag niks en niemand. Dat is zo vreselijk stil...Hoop wel dat mijn beestje dood gaat van die ene soort AB, want ik weet anders niet wat dat voor de behandeling in Groningen betekend.... Ik moet daar ook met een ambu en zo naar toe...... Geen idee hoe dat allemaal gaat als dat beest niet kapot te krijgen is. Naja, zover is het nog niet. Laten we eerst het weekeind maar afwachten en we zullen maandag wel verder zien.

3 opmerkingen:

  1. Ha Ilse,

    Is het zakje al leeg? Mooie nagels inderdaad! Succes met de strijd tegen het beest maar ik heb er alle vertrouwen in. Groetjes, Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,
    Je nagels zien er mooi uit. Nou maar hopen dat je van dat bloed opknapt of in ieder geval wat minder moe. En dat beest moet snel onder controle. Succes hoor!
    Groetjes, A-M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Ilse,
    Nou jij doet ook leuk zeg, steeds wat nieuws om maar alleen te kunnen liggen :) Hopelijk reageert dat beest wel anders is het wel erg balen natuurlijk..! Beterschap en hopelijk knap je ook op van t extra rode door je lijn. Zou fijn zijn!
    Liefs en groetjes aan t zonnetje :) fijn dat je hem leuk vond, ik vond t m meteen super toen ik hem zag, dus..!
    Nou meid, weltrusten en geen gekke dingen méér he?!?!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen