vrijdag 5 augustus 2011

ziekenhuis dag 34

Zo, daar ben ik weer. Vannacht weer lekker geslapen, haha!

De kans dat ik vandaag naar huis mag is euhm......0.

Als ik heel eerlijk moet zijn voel ik me belabberd en de controles zijn ook maar steeds op het randje :-(
Ik ga wel vragen of ik morgen even een paar uurtjes naar huis mag, zomaar, even er tussenuit. Dat zal me echt goed doen, even mentaal opladen, haha! Hoop dat het mag, maar ik denk dat ik het antwoord al weet; "dat moeten we per dag bekijken". Maar goed, vragen staat vrij he, dus ik ga het gewoon proberen.

Gisteren bij de oogarts geweest. Daardoor heb ik er een nieuw dilemma bij. Mijn linkeroog moet geopereerd worden en in mijn rechteroog zit ook staar. Maar omdat deze staat (door medicatie veroorzaakt) anders is dan ouderdomsstaar komt het na een paar weken/maanden 100% zeker terug. Dan moeten ze dat een paar keer lazeren en dan ben je er van af. Voor altijd. Probleem is dat je door die behandeling geen diepte meer kan zien en niet meer scherp kan stellen. Als dat maar aan 1 oog is zijn er behoorlijk wat mensen die daar niet aan kunnen wennen. Ongeveer de helft. Die hebben klachten als duizeligheid en zo. Dan moet het andere oog ook. Nou zit daar ook wel ietsje staar in, maar daar valt nog goed mee te leven. En dus is er een kans dat ze in een 'gezond' oog moeten gaan snijden. Daar voel ik niet zo veel voor. Bovendien moet ik dan daarna ws altijd een bril dragen. En ik vind de operatie doodeng. Plaatselijk verdoofd, 4 prikken rondom je oog. Als ze dan bezig zijn zie je zo alles op je af komen, bah.

Eigenlijk wil ik het onder narcose of een roesje, maar daar zijn mijn longen te slecht voor. Dus nu heb ik afgesproken dat ik eerst naar Groningen ga en als dat allemaal goed en achter de rug is bel ik de oogarts terug voor een afspraak om het een en ander nog eens te bepreken. Want zo zei hij; "Het heeft geen haast, maar het is niet de vraag óf we het moeten doen, maar wannéér". Dus ja, ik moet er toch een keer aan, dan kan je er misschien maar beter zo snel mogelijk van af zijn. Er word onderzoek gedaan zodat je na de operatie het 'probleem' van het scherpstellen en diepte zien niet meer hebt, maar daar zijn ze al 10 jaar mee bezig met tot nu toe nog niet echt hele goede resultaten....... Dus daar verwacht ik niet zo veel van. Nou ja, we zien wel, eerst Groningen. Dan zijn als het goed is mijn longen ook een stuk stabieler en willen ze me misschien wel een roesje of narcose geven. Ik heb nog even de tijd dus om er over na te denken.........

3 opmerkingen:

  1. Mogge
    ja idd die ogen kunnen wel ff wachten hoor,eng man die foto ha ha maar dat is denk ik mijn trauma....hoop dat je morgen even een paar uurtjes naar huis kan.Gisteren gewerkt pff ben er wel ff klaar mee eigenlijk,nog 10 dagen als het meezit ha ha,was vanmorgen al vroeg wakker ha ha weet niet waardoor....nou joh zie je straks
    kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo nou ik hoop dat je even weg mag , ja het is anders gelopen als dat je dacht , maar je kan beter geen risico nemen. en wat je ogen betrefd wat lekker even. je heb al genoeg, gr uit dordt xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha meid! Ben ik weer :) helemaal bijgelezen, heftig allemaal weer zeg...pfffff...en nu dan weer ziek en niet naar huis. balen! Hopelijk gelukt voor een paar uurtjes..
    Herkenbaar wat je schrijft over die cortisongerelateerd staar..heftig ook, ik ga je mailen!
    Beterschap weer en veeeeeeeel geduld gewenst.k heb bewondering voor je, maar dat wist je al :)
    Dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen