woensdag 17 augustus 2011

Ziekenhuis dag 46

Ik ging gisteren voor dus voor ct. Na veel gedoe op mijn kamer was het gelukt om alles op mijn bed te installeren. Ik kon weg. Kwam er iemand van vervoer, wilde ze me niet meenemen. Ik had te veel apparatuur en dus moest er iemand van de verpleging mee. Op de gang kwam ik nog net even de fysio tegen, shit, die was onderweg naar mij, nu heb ik haar gemist! Ze probeert vanmiddag te komen hoor ik nog net, hoopte dat het zou lukken..Naja, goed, eenmaal in de wachtkamer bij de scan komt er iemand naar me toe die vraagt of ik een infuus heb. (wat denkt u zelf mevrouw met 4 pompen, die hangen er niet voor de sier) dus ik laat mijn picclijn zien. Dat was goed. Kom ik in de ct kamer willen ze de contrast vloeistof niet door de lijn heen doen. De vorige keer deden ze dat wel, maar neeeeej het mocht echt niet. Dus na een hoop gebel, gedoe en overleg besloten om er een gewoon infuus bij te prikken. Dat hebben ze 2x geprobeerd maar het lukte (uiteraard) niet. Dus..... Ik moest terug naar de afdeling. Dan moest daar een anesthesist komen voor een infuus. Kom ik op mijn kamer, brengen ze het eten. Nadat ik weer helemaal geïnstalleerd was begin ik net zonder lucht aan mijn inmiddels lauwe eten, staat er een anesthesist binnen. Dat moest natuurlijk eerst. Na 3 mislukte pogingen op mijn hand (zie foto) uiteindelijk maar in mijn enkel gedaan. Daar ging het wel in 1 keer. Dus goed, vastgeplakt en doorgespoten, alles opgeruimd (het leek wel of ik geopereerd was) en even snel een beetje op adem komen. Ondertussen was mijn hand mooi dik en blauw (auw, ja)


Terwijl ik nog als een vis op het droge zit te hijgen toch maar aan mijn inmiddels steenkoude eten begonnen, anders is het straks weer weg. En het was nasi met saté en dat vind ik lekkerrrrr!( Kijk, als je hier vaak bent heb je ook zo af en toe een voordeel he. Ik heb een paar wensmenu lijsten, daar staan altijd lekkere dingen op, dus als ik zin heb in iets lekkers vul ik die gewoon in. Ik had trouwens ook nog een flensje als 'toetje', haha!) Maar jullie raden het vast al, na 2 happen de verpleging weer binnen. Je mag NU naar de ctscan. Gggrrr dat meen je niet!! Dus weer het hele circus los gemaakt de kamer bebouwd en alles op bed geïnstalleerd en hup op naar de ct. Daar in de wachtkamer kon ik vervolgens een half uur gaan liggen wachten. Komt eindelijk diezelfde verpleegkundige me halen, zegt ze; "Oh, ziet -ie in je voet?! Daar gaat eigenlijk onze voorkeur niet naar uit". Naaaaaa miep, je doet het er maar mee! (dat dacht ik he, dat zei ik niet, haha!) De ct is trouwens wel helemaal hip hoor. Als je er op de tafel ligt zie je een heerlijk zonnig weertje in het plafond.....
Best mooi gedaan he! Beetje jammer dat er dan zo'n lelijk apparaat onder staat

Nou ja, dus uiteindelijk de scan gemaakt. Dat duurde best een tijdje. De scan zelf niet, maar het was nogal een gedoe om alle slangen goed te leggen zodat ze mee konden schuiven het apparaat in. Daarna weer naar de wachtkamer en terug naar de afdeling. Eenmaal daar alles wéér installeren, dat duurde zo'n 3 kwartier. Toen wilde ik net even uit gaan rusten, kwam de man van het pijnteam. Die heeft mijn ketamine pomp iets hoger gezet en verder niks veranderd. Ik ben trouwens wel blij met mijn morfine pomp, nu kan ik het zelf regelen! ;-) Nou ja, goed, hij weg, ik wat gedronken en medicijnen ingenomen, poging 2 om nog éven te gaan slapen (het was al 16.15u)......Mislukt, fysio. Of het uit komt... Naja, oké, doe maar. "Het moet niet hoor" zei hij nog, maar ik wilde wel, want mijn spieren in mijn rug, schouders, nek etc vinden mijn manier van ademhalen niet zo fijn. Dus als er dan 1x per dag een fysio mannetje of vrouwtje de spiertjes een beetje los komt knijpen is dat toch wel fijn. Achteraf dan, op het moment zelf is het niet zo lekker, het is geen lekkere ontspannen massage, maar goed, het voelt wel goed erna.


Nou ik geloof dat dit het weer was voor vandaag. Oh, de bloeduitslagen zijn goed, dus de AB is gestopt. Ik vraag me af voor hoe lang, want ik zit nog helemaal 'vol', maar goed, dat maakt niet uit. Het is wel fijn even zonder! En we hebben nog een mysterie op te lossen, ik heb namelijk al een paar dagen dan wel dan niet (behoorlijk) wat bloed bij mijn urine. Blaasontsteking ed is het allemaal niet. Heb ook verder geen pijn of zo.... Ach, we zien wel, gaat misschien vanzelf wel weer over. Vandaag is het GOD dus ik denk niet dat er iemand komt. Of misschien juist wel met een plan! ;-) En ik ben nog best een beetje zielig van gisteren, kijk eens hoe me hand er uit ziet! :-( Een dikke blauwe bult, aaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh!!.......... (haha!) ;-)

3 opmerkingen:

  1. Hey Ils
    Zo jij had een drukke dag gisteren,oh oh wat een communicatie en samenwerking daar....hoop toch echt dat ze met een plan komen hoor,jammer van die nassi,als ik nassi maakt zal ik aan je denken....en ja sate hoort op de bbq he ha ha misschien nog voordat je naar Groningen gaat,nou joh zie je straks,kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat n avontuur :) Maar balen van t ongeveer gemiste eten en middagdutje! Hopelijk komt er iets uit de scan waar je wat mee kan...en dat bloed is ook weer een nieuw fenomeen...Hopelijk stopt t gewoon weer vanzelf ja!
    Nou meid, hopelijk vandaag een 'bijkom-dagje', zodat alle blauwe plekken ook weer weg kunnen trekken!
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ilse,
    Het is echt niet te geloven hoe ze met je omgaan. Communicatie is niet hun beste kant. Hoop dat je gauw een uitslag krijgt van de scan.
    Morgen zit voor mij de vakantie er weer op en ga ik maar weer eens een dag werken.
    Groetjes ook voor je moeder.
    A-M

    BeantwoordenVerwijderen