dinsdag 9 augustus 2011

Ziekenhuis dag 38

Hoi! Daar ben ik weer! Jaja, met mijn nieuwe laptop, hij doet het! Jeeeeeej! Het is nog even wennen en wat dingetjes uitzoeken, maar dat komt wel goed. De dingen die ik per se wil doen lukken, dus dat is mooi!


Ik ben vanmorgen onverwacht over geplaatst naar de afdeling. Een beetje raar want het is niet omdat het zo goed gaat. In tegendeel zelfs, ik had van morgen nog een 'klein'e crisis met een saturatie dip naar 75%. En die kleine crisis is nog steeds niet over. Ik ben hartstikke instabiel, longen gaan open en dicht, continu stik benauwd, hartstikke moe, een pols van 130 in rust, saturatie van 90%, 24 uur per dag aan de kapbeademing mét 15 liter zuurstof. Magenesium, antibiotica en ketamine druppelen als vanouds mijn vaten in.... Dat is dus het maximale wat ze hier kunnen doen. Eigenlijk hebben ze er geen vertrouwen in en hadden ze me het liefst gelijk terug gestuurd. Maar ik moest weg van de IC omdat er "een heel ziek iemand" aan kwam en ze hadden geen bedden. Wat ze daar met mij doen kan hier ook in hun ogen, behalve de bewaking. En dat is nou juist het punt. Hier willen ze dat alles 24 uur in de gaten word gehouden omdat het ineens zo mis kan gaan. Op de IC vinden ze dat onzin, overdreven, maar de artsen van hier willen de verantwoording niet nemen. Fijn, heb ik weer, niemand wil me hebben, haha! Maar ja, dat is een dingetje tussen de artsen, die vechten dat maar uit. Ik heb wel aangegeven dat ik nu in principe niet meer terug ga naar de IC om "te kijken". Als ik ga wil ik dat er iets GEDAAN word. Dan maken ze me maar in slaap of zo. Wat ze de afgelopen 2 dagen daar gedaan hebben had (op de bewaking na) hier ook gekund. Ik ben er klaar mee steeds de vraag te moeten beantwoorden "goh ben je er weer en wat kom je doen, je ziet er nog best goed uit, de vorige keer moesten we je intuberen". Ik heb geen zin meer in al dat gedoe, getrek en slangen aan mij lijf, prikken overal, steeds opnieuw een arterielijn, compleet afhangkelijk van anderen zijn. IK.BEN.ER.KLAAR.MEE. Heb dat ook heel duidelijk aan de artsen hier aangeven, maar die blijven bij hun standpunt. "Als wij het niet meer verantwoord vinden (beslissen wij)". En ik begrijp ze wel, maar ik heb er gewoon geen zin in. Ben klaar met die hele IC..........
Ga nu nog even mijn laptop verder uitproberen, doei!!!!!!

1 opmerking:

  1. oke je heb gelijk fijn dat je laptop er weer is . ga lekker met dat ding spelen. gr uit dordt xxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen