zondag 10 juli 2011

Ziekenhuis dag 7

Daar ben ik weer, weer een beetje onder de levenden. Vanaf dat ik terug ben op de afdeling heb ik bijna alleen maar geslapen. Vannacht ook lekker geslapen, vanmorgen nog weinig gedaan. De buurman heb ik weinig last van, alleen had hij al om kwart voor 10 bezoek, beetje jammer, maar ja, er word niks van gezegd, dus ze zullen het wel goed vinden. Ik voel me verder wel redelijk. Beetje lamlendig nog, alles is beurs en blauw en wat gevoelig, geen idee wat ze allemaal gedaan hebben. Zelfs mijn kaak, vlak onder mijn oor doet pijn, mijn oorbel is kapot, de handdoek op mijn kussen compleet gehaald, mijn kleren kapot genknipt. Blijkbaar was er nogal paniek of zo, maar op zich gaat het wel nu. Als ik nu op mijn bel druk komt er binnen 5 minuten iemand aan RENNEN. Mijn longen zijn wel aan het piepen en kraken, maar dat zal straks wel weer wat beter gaan hoop ik. Ik heb geen zin in een nieuwe crisis, vrijdag heeft toch wel meer invloed gehad dan ik in 1e instantie gedacht had. Zeker nu ik er zo aan terug denk en iedereen me aanspreekt met 'het was wel heftig he?'. Geen idee, en dat kan ik niet uitstáán. Ik wil precies van minuut tot minuut weten wat er gebeurd is, wie er bij waren, waarom, wie me geïntubeerd heeft etc. Ik herinner me flarden, stukjes, dat ze een kapje van zo'n beademingsapparaat op mijn gezicht duwde, maar dat ik dat niet wilde, dat ik een dokter delen van zinnen of alleen maar losse woorden hoorden zeggen. Ik wil weten of dat echt zo was, of dat ik me dat inbeeld of zo. Ik wil alles weten! Hoop dat er iemand is die me alles kan vertellen en vooral dat het niet nog eens gebeurd! Verder niet zo veel nieuwtjes, nog geen dokter gezien, ik weet ook niet of die nog langkomen. Geen idee ook wie er dienst heeft. Gisteren was het er 1 die ik nog nooit gezien had. Ik hoop dat morgen mijn eigen dok even langs komt. Deze IC opname was echt drama voor mij. De hele tijd wakker met de beademingstube in mijn keel en mijn handen lagen vast, dus als ik niet lekker lag, jeuk had, wat dan ook, ik nog niks. En maak maar eens duidelijk als je niet kan praten en je handen niet kan gebruiken dat je niet lekker ligt. Dat lukt dus niet. Mijn eigen dok zegt altijd dat zij op de IC niks te zeggen heeft, dat de IC artsen daar alles bepalen, maar toch, misschien kan ze er iets van opschrijven of zo? Je weet nooit, misschien komt er iets van over.........

1 opmerking:

  1. Hoi Ilse,
    Fijn dat je weer een beetje onder de mensen bent en vooral blijft. Echt heel vervelend voor je en vooral als je het zelf niet meer precies weet. Fijn dat je toch nog een weekje met vakantie bent geweest. Wij gaan vannacht voor ruim 2 weken naar Italië. Marcel zit tot dinsdag in Italië en Jose gaat ook morgen 2 weken naar Frankrijk. Via mijn moeder en Marcel blijven we op de hoogte over je. Sterkte en doe ook de groeten aan je moeder van ons.
    Liefs, Jaap, Anne-Marie en de kids.

    BeantwoordenVerwijderen