maandag 25 juli 2011

Terug naar de afdeling dag 23!!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ! Het is dus gelukt! Ik ben weer terug op de afdeling en wat ben ik BLIJ!
Mijn eigen spullen, kaarten, mijn eigen luchtje, alles, álles van mij en zoals ik het wil, heeeerlijk!!!!

Voor de rest is het een beetje een sneuvelochtend.
Als eerste was mijn arterielijn aan de beurt. Die deed het ineens niet meer. Naja, was niet erg, ging (toen nog waarschijnlijk) terug naar de afdeling.
Toen sneuvelde een poging om het magnesiuminfuus aan te sluiten, 'afsluiting'.
Daarna een poging om mijn picc-lijn te redden. Geen beweging in te krijgen dus eruit.
Toen sneuvelde de eerste 3 pogingen om gewoon bloed te prikken en daarmee sneuvelde gelijk de moed om een 'gewoon' infuus te prikken. (mwahahaaa, dat vond ik niet erg, geen zin in 100 prikken en als -ie dan zit doet magnesium hartstikke ppppijijijijijijijjinnnnn!)Dat betekend trouwens wel dat ik voor het éérst sinds heel, héééééééél lang HELEMAAL zonder slang ben! Niet 1 infuusje (dat niet gebruikt word maar wel over achter blijft hangen en droog moet blijven onder de douche etc, ggrr) Geen zuurstof slang, dus geen tankje meesjouwen, HELEMAAL NIKS, WOW! Dat betekend dat ik -nu ik ook weer sinds jaren (redelijk) plat kan liggen- onbeperkt rondjes kan draaien in mijn bed vannacht zonder in de knoop te komen!!!! jippieieieieieieie!!
Als klapper op de vuurpijl is mijn longfunctie ook wel gesneuveld. Geen 80%, verre van dat. Nog niet eens de helft. Ik vind het niet zo'n punt. Dat mag mijn 'pret' niet drukken. Ik vind het wel jammer, 80% was leuk geweest, maar ik krijg van de week vast nog een 2e kans........ Ik ben niet benauwd en nog altijd vele malen beter dan ik lang geweest ben en zonder zuurstof met goede satuaraties; dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik van de week wel weer opkrabbel.

De IC arts heeft al gebelt voor een nieuwe picclijn, maar terug op de afdeling werd ik -alweer- gered door de lieve-lieve zaalarts die zoiets van; 'Och, als je stabiel ben hoef je van mij geen magnesium'. En dat betekend dus geen iv medicatie en dus geen lijn, daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! De vorige keer had hij er ook zo een gewoon infuus in tijdens een crisis, dus mocht het echt accuut nodig zijn laten ze hem maar komen, waar hij dan ook is, haha! Neeeeeej, ik ga gewoon geen crisis meer maken, beetje aansterken en dan eens vragen of ik naar huis mag of dat ik hier moet blijven tot Groningen. Ik wil weg. Nu heb ik lucht om vanalles te doen en dan dóé ik er niks mee, dat kan natuurlijk niet he!? Ik moet de bloemetjes buiten zetten nu het kan! ;-)

2 opmerkingen:

  1. He meissie, eventjes rustig aan hoor, je bent in staat om een veertje van je neus te blazen en geen hele kip!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha Ils, klinkt goed allemaal en vrolijk! houden zo! groet uit barca

    BeantwoordenVerwijderen