vrijdag 7 oktober 2011

Ziekenhuis dag 96, Groningen dag 5

Vannacht heb ik goed geslapen. Wel vaak wakker geweest, maar toch steeds weer in slaap gevallen.

Vandaag voel ik me iets minder goed dan gisteren. Wat meer pijn en duidelijk benauwder. Vanmorgen was het flink aan het piepen. De dokter was er net, nu piept het niet meer, maar mijn saturatie blijft laag. Dat het niet meer piept betekend dan niet dat het beter gaat maar dat het zo dicht zit dat er vrijwel geen lucht meer in of uit kan. Dus meer zuurstof, extra vernevelen en even aankijken. Deze reactie hoort bij de behandeling en ze proberen het zo goed mogelijk op te vangen. Dit is eigenlijk normaler dan gisteren, toen ik eigenlijk weinig last had. Het weekeind blijf ik sowieso nog hier. Dat is voor mij zelf wel een geruster idee. Stel dat er wel iets mis gaat zeggen ze in Rotterdam misschien; "tjsa, we weten het niet, wij doen de behandeling niet". De artsen en verpleegkundigen zijn hier heel allert en aardig, dus ik vind het wel een goede afspraak. Waarschijnlijk gaat alles vanzelf over, er staat niet voor niks 3 weken hetsteltijd voor, dus mijn long zal best behoorlijk geïrriteerd zijn. Alleen is het vreemd en onzeker (en daardoor een beetje eng) voor mij omdat ik allemaal dingen voel die ik nog niet eerder heb gehad. Als ik dit in Rotterdam zou hebben zou het waarschijnlijk het begin van een crisis zijn. Ik weet niet of dat nu ook zo is of dat dit normaal is. Ik weet niet eens of ik nog wel zo'n erge crisis kan krijgen, want 1 derde van de spieren is natuurlijk al verlamd. De tijd zal het leren, we zien wel. Vandaag ga ik niet veel anders doen dan een beetje slapen en breien, ben erg moe.....

1 opmerking:

  1. Mag ik bij deze een mooie gebreide boxershort bij je bestellen? Doe maar een XL Ilse! :-)

    BeantwoordenVerwijderen