dinsdag 25 oktober 2011

Ziekenhuis dag 114

Ik word gek, echt waar. Als ik niet op pas draai ik door straks. Maar dat laat ik niet toe al kost het me behoorlijk wat moeite. Vannacht weer de halve nacht wakker gelegen. Pijn in heel mijn lijf van de prednison, wel moe maar geen rust om te slapen. Echt knettergek word ik ervan. Hoe gek het ook mag klinken, ik heb het dan liever stikbenauwd. Dan weet je tenminste waarvoor je in het zh ligt. Ik heb het nu als ik stil zit niet echt benauwd, al is het met 7 liter zuurstof. Ik voel me verder eigenlijk niet 'ziek'of zo. Gewoon echt heel, heel ellendig, die pijn, die onrust, ik weet gewoon niet waar ik het zoeken moet, wat ik nou eigenlijk wil en ik kán het niet veranderen. Ik zeg 100x tegen mezelf, zet het van je af, stel je niet zo aan, maar het werkt niet. Het liefst zou ik alles lostrekken en weg rennen, zo'n gevoel.... Vanmorgen was ik al om half 6 klaar wakker en als ik tussendoor even in slaap val heb ik van die gekke dromen. Daarvan word je nog meer moe wakker dan je ging slapen, dus dat is ook niet handig. Ik heb nergens zin in omdat mijn lijf zo'n pijn doet, heb het de hele dag koud en 's nachts zweet ik me rot. Er MOET echt iets gebeuren vandaag, dit kan ik niet.....

Vanmiddag komt mijn eigen longarts. Eens kijken wat zij vind van de afgelopen week. Ik ben benieuwd..

4 opmerkingen:

  1. Ha Meid,

    Ben je de prednison aan het afbouwen, dat je er zo'n last van hebt? Ik herken je gevoel helaas maar al te goed, en heb er zelf de laatste weken ook last van.. Als je dan zo'n moment heb zou je willen gillen, alles om je heen weggooien, rennen zonder energie te hebben etc.. Ik kreeg via mijn blog de tip om veel zout te eten. De prednison houd zout vast, en als je dat afbouwt heb je dus een "zout tekort". Of in ieder geval meer behoefte aan zout.. Ik pak nu voordat ik naar bed ga een beker Cup-a-soup en eet een zakje chips. Voor als ik 's nachts zo'n bui krijg, staat er een zak LU-crackertjes naast me. Misschien helpt het bij jou ook! Hoop het iig.. Ik moest er even aan wennen, maar het lijkt nu langzaam beter te gaan!

    Dikke Digi-knuf van hier!

    Liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha meid! Sterkte met alles, ik kan me indenken dat je echt gestoord wordt van alles: je lijf, de onrust, t gedoe en alles! Hopelijk een goed gesprek vanmi!!! Mss lucht dat ook een beetje op, dat hoop ik voor je!
    Dikke knuffel!
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Ilse
    Hoop dat dit alles maar tijdelijk is,het is al snel November en dan moet je wel een beetje opgeknapt zijn om naar Groningen te gaan...dus hopelijk een heeeeel goed gesprek vandaag,nou joh hou je taai,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Ilse,

    Ik hoop op een heel goed gesprek vandaag.....en dat je die rotte pijn en het onrustige/ellendige gevoel snel achter je hebt....
    Ik duim voor je.....
    Mail je snel, veel liefs.

    Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen