maandag 17 oktober 2011

Laatste Groningen dag :-(

Nou, de titel zegt het al he..... Morgen terug naar Rotterdam.....

Aan de ene kant wel fijn, is toch een stuk makkelijker voor iedereen. Aan de andere kant...... Hier is alles wel een stuk beter...... De artsen zijn super lief voor me, de verpleging is heel anders, de afdeling is veel schoner etc. In Rotterdam is het niet zeldzaam dat ik om 8 uur 's morgens mijn pillen krijg, vervolgens maar uit moet zoeken hoe ik in de douche kom, hoe mijn bed opgemaakt word etc, niemand die dan nog naar me omkijkt tot 12 uur. Dan krijg ik weer de pillen voor 12 en 14uur en om 17.00 uur de pillen voor de hele avond; dat is alles voor de hele dag/avond. Tussendoor zie je als je heel veel geluk hebt iemand van de fysio, keuken of een leerling verpleegkundige die je saturatie komt meten met de bloeddrukband. Nou, die mogen van mij ook weg blijven, ik heb daar geen geduld meer voor tegenwoordig. Weet niet zo goed waarom, ben er denk gewoon een beetje (veel) klaar mee daar. Hier heb je gewoon altijd een gediplomeerde op je kamer. Als je belt, hoe laat ook, of het nou pauze tijd is of niet, altijd staat diegene die bij jou hoort er binnen 10 minuten. Als er iets is zijn de artsen er zo. Gek genoeg zitten ze hier nooit vast op de spoed, in een vergadering, in de onderzoek, op de poli of in een gesprek. De 'echte' arts, niet een of andere co-assistent of ander hulpje die van niks weet. Gewoon je eigen arts die van alles op de hoogte is en ook echt serieus naar je kijkt, luistert en handel naar wat hij vind. Gelijk. Zonder alles 26 keer te hoeven vragen. Hij spreekt het af en doet het, klaar. Iedere keer, of het nou 1 keer per dag is of 6 keer.... Alles is hier gewoon veel, véél beter georganiseerd en vooral gecommuniceerd. Terwijl het hier ook groot is. Het kán dus wel, kwestie van beleid en mentaliteit denk ik. Maar goed, ik hoor nou eenmaal in Rotterdam. De afspraak was dat ik terug zou gaan zodra is stabiel was en dat is nu zo. Dus ja, logisch. En aan de andere kant, krijg ik in Rotterdam meer bezoek en is het voor mijn moeder een stuk makkelijk om tussendoor terug te gaan, dus het is ook wel goed. Maar ik heb er geloof ik toch niet zo'n zin in. Ik ben benieuwd of ik mijn eigen kamer nog heb en zo ja voor hoe lang dat zo blijft. De afgelopen 7 jaar is het altijd onmogelijk geweest mij alleen te laten liggen, dus ik heb zo'n flauw vermoeden dat als ik terug ben ik binnen een week kan verhuizen naar een 2 of nog erger 4 persoonskamer. Daar heb ik echt geen trek in. Weer het hele circus afbreken daar.... Misschien ook niet, misschien laten ze me nu wél een keer liggen, zie ik alles nu te negatief en valt het allemaal wel mee als ik eenmaal terug ben..... Naja, hoe dan ook, ik moet het er toch maar gewoon mee doen......

De volgende behandeling is over 2 weken, op 3 November. 2 November kom ik dan weer hier heen. 3 Weken hersteltijd is echt het minimale, dus ze doen 1 weekje extra. In de hoop dat er tussendoor niks geks gebeurd, maar daar ga ik niet van uit. Ik ben benieuwd of ik mijn verjaardag hier vier of in Rotterdam... Naja, maakt niet zo veel uit. En als ik me rot voel vier ik hem gewoon niet, volgend jaar ben ik weer jarig....

4 opmerkingen:

  1. Hey Ils
    Ha ha zie er goed uit op je bord,leuk dat het gezellig was gisteren,ja hoop wel dat je weer naar je eigen kamer kan in Rotterdam,dat alles er nog hangt en staat,wel jammer dat ze in Rotterdam niet zo betrokken zijn....ga zo werken,succes morgen op weg naar Rotterdam,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo meis wat fijn dat je weer wat dichterbj komt , dan zie je weer andere mensen die je daar niet zo gauw zie , en voor je ma misschien ook wat fijner, ook even naar haar eigen plekje . nou je ziet ons heel erg snel . gr uit dordt xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte meis... en we mailen wel ;) ! Zal het record lange mailtjes proberen te verbreken :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ilse, voor iedereen fijn dat je weer véél dichter in de buurt bent, alleen voor jezelf niet zo, begrijp ik. Hoop dat je je kamer nog hetzelfde terug vind zoals je hem achtergelaten heb, goeie reis terug en liefs van ons uit Zwijndrecht.

    BeantwoordenVerwijderen