woensdag 14 december 2011

Ziekenhuisdag 164 Groningen Dag 43 I.C

Ilse heeft vanmorgen vroeg een crisis gehad. Ze kreeg het heel benauwd, lage saturatie , hoog CO2 en alle bekende bijkomende klachten. Arts is gebeld is gekomen en die besloot kapbeademing.  Daar knapte ze wat van op en de saturatie klom daar ook weer wat van op. Eind van de ochtend leek het allemaal weer wat beter te gaan en is de kap weer vervangen voor een brilletje. Dit bleek geen succes en is brilletje weer vervangen door verschillende zuurstofkapjes. Haar saturatie bleef laag met kapje en 15 liter zuurstof daarom nu aan de opti-flo. Opti-flo is een soort zuurstofbril waardoor de zuurstof met hoge druk geblazen wordt. Op dit moment zijn ze dit nu aan het proberen. straks wordt er weer bloed geprikt in haar slagader om CO2 gehalte te bepalen als dit niet goed is wordt ze w.s in slaap gebracht en geintubeerd. Ilse is erg moe, misselijk en duizelig en wordt het allemaal zat. Het zweet loopt van haar voorhoofd en rug af en heeft veel pijn aan de rechter kant bij/in haar longen, en pijn van het liggen en ademen,  dus gewoon helemaal niet lekker. Zelf wil ze wel graag in slaap gemaakt worden zodat ze op kan knappen. Of eigenlijk beter is als ze wakker word. Maar de artsen hier zijn er erg tegen en doen het alleen als ze echt niet meer anders kunnen... Dus het is even afwachten of het zo goed gaat of dat haar CO2 toch weer stijgt en haar saturatie zakt... We gaan het zien. Dittie

11 opmerkingen:

  1. Hoi zus
    Hoop voor Ilse dat ze haar toch maar gaan laten slapen,dan knapt ze misschien sneller op...denk aan jullie,mag bellen he als je ff lekker wil janken,hou je taai,bel vanavond,dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ilse en Dittie,
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pff, heftig allemaal! Sterkte en k hoop dat Ilse snel op gaat knappen, met of zonder intubatie. Sterkte voor allebei!!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een onmacht moet jij weer voelen.Sterkte en hou je taai joh.
    Liefs Eus Els en de kids

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pffoeh sterkte voor jullie allebei!!
    Ilse ik denk aan je!! Zet hem op meissie!!

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve ilse en ditte,sterkte hou moet en ik denk aan jullie!
    Ditti soms wou ik dat ik je ff kon vastpakken gewoon even een dikke knuffel xxx sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo meiden, ja ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, het doet bij ons ook allemaal pijn laat staan bij je diebare. en bij jullie. Dittie en ilse hou moed , Ik wou dat ze naar rotterdam vervoerd kon worden , Wat dichterbij he , is voor jou dittie ook misschien fijn. maar ik weet het gaat niet . Ik blijf lezen en schrijven hoor . groetjes van ons uit Dordt xxxxxx
    Ps. Heb je nog wat nodig vertel het en we sturen wat het ook is. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ik mis jullie echt hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Ilse en Dittie,

    We duimen voor jullie....veel sterkte!!

    Liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Ilse en Dittie,
    Heel veel sterkte gewenst en we hopen dat het snel de betere kant op gaat. Dat ze minder pijn en meer lucht krijgt.
    Liefs van ons en een dikke knuffel. A-M

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We denken aan jullie. Heel veel sterkte. En hele dikke kus voor Ilse van de jongens. Misschien helpen ze de pijn te verzachten.
    J W D B

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve vriendin,
    Heel veel sterkte ook voor jou Dittie. Denk veel aan jullie hoor!!
    Ik hoop dat ze snel een oplossing voor je hebben en dat je weer opknapt.
    Ik mis je!!!
    Dikke knuffel Jessica (en de frummeltjes)

    BeantwoordenVerwijderen