donderdag 16 juni 2011

Medische update

Even tussendoor een korte medische update....

Op zich is er niet zo veel te melden hoor. De zuurstof staat nog steeds op 3. Ik heb geprobeerd af te bouwen, maar dat werkte (nog) niet. Ook morfine heb ik nog maar 2 keer per dag en af en toe de neusspray. Op zich is de pijn weg, alleen hard hoesten en niezen zijn nog wat gevoelig.

Verder gaat alles goed. Ik ben wel erg moe, maar ik vraag me af of dat met mijn gezondheid te maken heeft, haha! Verder ben ik hier niet benauwder dan thuis. Een meevaller, want andere keren was dat wel zo. Daardoor merk ik dat wat mijn eigen longarts al in mijn bloed had gezien maar ik zelf nog niet gemerkt had nu wel. Het 'allergisch astma' (AA) gaat op onverklaarbare wijze over in 'niet allergisch astma'(NAA) In situaties als deze is dat heel fijn. Mijn longen reageren nauwelijks op de totaal andere omgeving. Maar eigenlijk is het ook niet handig, want AA is veel makkelijk te behandelen dan NAA. Dan weet je vaak de oorzaak van je klachten en kan je die dus voorkomen, je erop voorbereiden (door bv extra medicijnen te nemen als je weet dat je ergens heen gaat waar je benauwd word) of je vermeid die situaties voor zover je kan gewoon. Bij NAA kan je van ALLE luchtjes die je ruikt benauwd worden. En zelf van luchtjes die je niet ruikt maar die wel in de lucht hangen. Of zoals ik de afgelopen opname vaak zonder aanwijsbare oorzaak. Dat is helemaal frustrerend. NAA is dus ook veel 'onzekerder' in die zin omdat 'het' altijd en overal zomaar kan gebeuren zonder oorzaak.... Naja, voorlopig komt het me nu wel goed uit! ;-) geen gekke dingen hier, wat kleine crissisjes, dus wel 'onrust' in de longen, maar lang niet zo heftig als in het zh. Ik ben blij dat ik weg ben gegaan en toch mocht met 3 liter. Tegen eerdere afspraken in, weten jullie nog? Ooohhhh wat was ik beledigd! Maar dan had ik er nu dus nog gelegen hè!!!!! En waarschijnlijk wel een of andere bact meegepakt van al die hoestende mensen daar. Zo kom je dus in de cirkel. Lastig om uit te komen, maar het is gelukt! Voor hoelang maakt me
niet uit. Ik en al 1,5 week uit ziekenhuisland, en iedere dag is er 1. De vakantie ga ik ook echt wel helemaal af maken hier, dus ik heb geen klagen. Voor het eind van de zomer nog even die longfunctie fixen en dan o naar het hoge noorden om die longen van mij eens even flink te laten ontspannen, haha!

2 opmerkingen:

  1. Hey jullie daar
    Leuke fotos van het eten ha ha lekker eten hoor....volgende week weer minder toch,dat masker is ook enig,nog op pad geweest?Waar blijven de fotos met je ma met een masker op ha ha....nou nog veel plezier samen
    Kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ilse,

    Medische update.. dacht gelijk ojee maar gelukkig geen gekke dingen. Wel een beetje lachen he op de foto's. Je zit er voor de lol en ze hebben lekker eten. Groet en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen