donderdag 24 november 2011

Ziekenhuis dag 144, Groningen dag 23

Had ik het gisteren niet over de tv?

Nu is het zeker, ik word ook gefilmd, door het bedrijf, als reclame en daar heb ik zo GEEN ZIN IN! Zie je het voor je? Mijn hoofd stotterend in het engels uitleggend waarom deze behandeling zo goed is? Want dat is de bedoeling natuurlijk! En denk dan maar niet dat het een paar korte vragen zijn, nee ze willen álles van me weten, ziektegeschiedenis, medicatie (denken ze nou echt dat ik nog weet welke medicatie ik 4 jaar geleden gebruikte?) impact op je leven, wat je van de behandeling verwacht tot je hobby's en huisdieren aan toe! Nee, dat word leuk hoor. Gisteren kwam dokter S (Dirk-jan, ja!) het briefje brengen met de vragen en met de vraag of ik het gesprek in het engels of in het frans wilde voeren.... Nou euhm, wat dacht u van geen van beiden, gewoon lekker nederlands! Maar dat verstaan die mensen niet natuurlijk. Dus nu heb ik huiswerk. Antwoorden bedenken die niet al te lang zijn, maar toch goed en dan die zien te vertalen naar redelijk engels en dan.... Het uit mijn hoofd leren! Pppfff, en hopen dat die mensen niet al te veel afwijken van de vragen. En dat ze duidelijk en niet te snel praten haha, mijn hoofd werkt hier in de langzaamste versnelling, dus wil ik het nog een béétje kunnen volgen moet het niet te snel gaan allemaal, haha! Er komt ook iemand van het ziekenhuis zelf bij zitten (van dit ziekenhuis) om te kijken of ze niet te ver gaan in hun vragen. Hhhhmmmmmm.... Ik kan Engels goed lezen en verstaan, en zelf praten over normale dingen gaat ook nog wel redelijk goed, maar als het over medische onderwerpen gaat word het toch een stuk lastiger..... Naja, laten we zeggen dat ik me niet hóéf te vervelen..... Als ik nou ook nog zin zou hebben om eraan te beginnen... Haha, wat een geklaag weer vandaag!

5 opmerkingen:

  1. He die Ils
    Whaaa dat wordt leuk,wel vragen(in je beste engels)waneer en waar het uitgezonden wordt he.
    Heb je in ieder geval iets te doen....studeren ha ha en je ma kan je overhoren.nou joh veel succes,dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou meid, als je denkt dat je niets te doen hebt in t zh, dan klopt dat niet! Woow, gewoon nog compleet in t engels ook (haha of frans...!) Kan me indenken dat je er niet echt op zit te wachten, maar anderzijds is t ook wel een uitdaging lijkt me. Succes in ieder geval!!!!
    fijne dag en xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha ha Echt iets voor jou!

    Maar mag ik je een tip geven.
    Schrijf het gewoon in het Nederlands op en ga dan naar de website: translate.google.nl knip en plakt de NL tekst en druk op ..... vertaal !!

    Liefs
    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd al geweten dat er een filmcarriere voor je weg gelegd is. Heel veel succes met het leren van je tekst. En voor je het weet mag je naar Oprah om je verhaal te doen. Hahahha.
    Groetjes Wendy.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha succes meid .. ik wil je gerust helpen ;)
    je weet mij te vinden! :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen