zaterdag 5 november 2011

Ziekenhuis dag 125 Groningen dag 4

Gisteravond was de dokter nog even hier. Op de foto die gisteren gemaakt is blijkt dat links onder (het gedeelte wat behandelt is) mijn long is samengevallen. Daardoor kan er geen lucht in en ben ik zo benauwd. De arts kwam vertellen dat er het hele weekeind fysio bij me kwam; "tussen half 9 en half 11". Nou ja, oké.... "Dus die zie je zo". (...........hu?.......) Hoe bedoelt u die zie ik zo? Komen ze nu?! Ja dus, bleek dat hij gisteravond tussen half 9 en half 11 bedoelde, jeetje....... Om 10 uur was ze er, aardige vrouw. Ze heeft een apparaatje gebracht waarin een balletje omhoog gaat als ik inadem. Dat balletje moet dan zo lang mogelijk boven blijven. Ik heb het al eens vaker gehad met 3 balletjes, dit is hetzelfde. De bedoeling was dat ze iedere dag (ook in het weekeind) 3 keer langs zouden komen. Maar ik heb daar niet zo'n zin in, dus ik heb gezegd dat ik het niet zo nodig vond. En dat is ook echt zo want ik ben ondertussen zelf een halve fysio. Nadat we samen wat oefeningen hadden gedaan vond zij dat eigenlijk ook wel dus nu komen ze 1 keer per dag. Ik ben benieuwd wie er vandaag, komt, de vrouw van gisteravond is er maandag pas weer.....

Verder dus je, benauwdjes...... Ik moet zeggen dat ik er niet heel veel last van heb zolang ik lekker in mijn bed lig. Ik slaap nog steeds veel dus dan merk je sowieso niks. Gisteravond had ik behoorlijk hoofdpijn, dat vertrouwde ik toch niet helemaal en terecht. Ik had een dipje in mijn saturatie, Die was maar 58%. Dus toen flink wat ventolin (luchtwegverwijder) verneveld, de dokter gebeld en een kapje met zuurstof. De dokter wilde gelijk overleggen met de IC, maar ik zei dat hij daar even mee moest wachten. Gelukkig luisterde hij daar naar en vond het belangrijker wat ik aan gaf dan wat de cijfers zeiden... Ik was wel benauwd maar ik trok het nog wel. Ik wil pas overleg met de IC als het echt niet meer gaat, als ik te veel pijn heb, te suf word, uitgeput raakt of als het gewoon te lang duurt. Uiteindelijk klom hij na 1,5 uur weer naar 88-92%, dus vannacht met het kapje geslapen. Nu gaat het weer wat beter, net was mijn saturatie 97%, dus nu heb ik weer mijn brilletje terug met 5 liter, even kijken of dat goed gaat... Verder ben ik dus nog steeds erg moe en met vlagen flink misselijk. Soms gaat het uren goed en dan ineens is het er weer..... Maar al met al word de misselijkheid toch wel langzaam beter. Gisteren is mijn buurman weg gegaan. Op zich wel jammer, het was wel een aardige jongen en ik had geen last van hem. 'S nachts ook niet, en dat is altijd wel erg belangrijk voor me! ;-) Dus nu lig ik alleen, is ook wel lekker hoor, alleen maar afwachten wat er komt he.... Ik heb gevraagd of ze het bed naast me zo lang mogelijk leeg wilde houden. Dat zouden ze proberen, er zijn nog 5 andere lege bedden. Als het kon zouden ze die eerst vol leggen, dus dat ik fijn. Ik hoop dat er sowieso tot dinsdag niemand komt, kunnen me moeder en ik lekker in alle 'rust' mijn verjaardag vieren, haha! Ik ga nu maar eens een beetje opfrissen en ...... weer bijslapen, haha!

4 opmerkingen:

  1. Hey Ilse en Dittie
    Hopen dat het gauw wat beter gaat,dat je jezelf wat prettiger voelt,ja dit zal een rustige verjaardag worden en weer in ziekenhuisland,wij komen morgen alvast een stukje meevieren hoor,tot morgen,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He hallo ja het zit je nu even niet mee zoals ik lees. maar het zal denk ik wel snel beter gaan, zoals ik lees ze luisteren daar naar je. hou je goed en morgen fijne dag. gr uit dordt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heey daar was ik weer,balen dat het nu niet zo lekker gaat, maar dat hoort ook bij de behandeling toch?
    Wel goed dat het deel van de vorige keer er goed uit ziet. Fijne dag morgen en maandag, ik red het helaas niet om naar je toe te komen, maar ik beloof dat we het zeker nog gaan vieren. Me brief en kaartje stuur ik gewoon naar je huis.
    Bedankt voor jou kaartje!

    kus ilooon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ilse, klinkt allemaal niet onaardig. Nu alvast uitkijken naar je verjaardag? Ben je al zenuwachtig en weet je nog een kadootje.? Nou hopen dat het steeds iets beter gaat. Liefs Marcel

    BeantwoordenVerwijderen