donderdag 3 november 2011

Ziekenhuis dag 123 Groningen dag 2

Vandaag de grote dag, half 12 mag ik als het goed is. En ik hoop dat het goed is, dat ze op tijd zijn en niet uitlopen en eerst gaan eten of zo, haha! Ik ben net als de vorige keer niet zenuwachtig. Ik heb er wel zin in eigenlijk.... Heb alleen een beetje de kriebels over de anesthesie. Het zou dezelfde vrouw zijn als de vorige keer. Dat had ze zelf gezegd en bevestigde de arts gisteren ook nog. Maar gisteravond kwam er ineens een vrij jong meisje binnen lopen die het zou gaan doen vandaag...... Bah..... Maar ze was (of leek) zo jong dat het me sterkt lijkt dat zij al helemaal klaar is met haar opleiding, dus misschien is de 'echte' anesthesist van de vorige keer er straks toch nog bij en mag zij helpen of zo. Dat denk ik.... Of hoop ik eigenlijk vooral, haha! Vannacht wel aardig geslapen, de jongen naast me is wel aardig en ook nog niet zo oud, 35, dus dat ik wel leuk EN hij snurkt niet, haha!...
Om kwart over 9 moet ik alweer voor longfunctie, bah, geen zin in, heb ik vorige week pas gedaan, maar oke, laten we het maar zonder tegenstribbelen doen he...De zaalarts is een ander dan de vorige keer, jammer. Alhoewel deze ook super aardig en doortastend is hoor. Alleen die andere was wat prettiger om te zien, haha! Maar goed, dat zijn sommige in Rotterdam ook.... Dan maar liever iets minder leuks die 10 min per dag en wel een goede behandeling, haha! Het pijnteam heeft gisteren fentanyl neusspray voor me afgesproken. Dezelfde als ik kreeg toen ik mijn ribben gebroken had. Ik was er niet zo'n grote fan van omdat je met de flesjes die standaard voorgeschreven worden maar 10 keer kan sprayen, dan zijn ze op. En aangezien ik zo'n 3 keer moest sprayen voor het wat deed leek me dat niet heel handig. Maar wat heeft hij nou gedaan!? In plaats van 50 microgram per dosis, 200 microgram per dosis voorgeschreven en dat werkt als een trein! Jeeeeeej!! Ik mag er 6 per dag en dat ik voor nu prima. En mocht het toch te weinig zijn valt het niet op als ik hem een keertje extra gebruik, haha! Ga vandaag vragen of hij flesjes voor wilt schrijven van 50 dosissen per flesje, ik voel me nu een beetje een junk, iedere dag om een nieuwe voorraad vragen, hihi!

Verder is het wel leuk, ik lig nu in de andere gang, boven een zij-ingang van het ziekenhuis, daar is dus de hele dag wel wat te zien. En aan de overkant (net als in de andere gang) buren. Weer een poppenhuisje waar ik naar kan kijken. Soms, als ik weer eens gek word, weg wil rennen, naar huis, naar de stad, uit eten, op vakantie eigenlijk alles behalve hier zijn zoals gisteravond (mijn pred is verhoogd ivm de behandeling dus ik heb die fijne onrust weer terug) ga ik naar de overkant kijken. Mensen kijken. Beneden buiten was niet veel meer te zien (goh, toch gek om half 10 's avonds, haha!) Maar de mensen aan de overkant hadden allemaal de gordijnen nog open en het ligt aan. Wij hadden het licht uit, dus ongegeneerd gluren naar de buren. En dan zie je dat eigenlijk iedereen niks doet. Logisch, iedereen ligt in bed een enkele zit op de stoel te niksen. Zo hoort het dus denk ik dan, het ziekenhuisleven. Je moet gewoon niks doen en niet te veel willen. Vooral dingen waar je toch niks aan kan veranderen moet je vooral niet proberen dat wel te doen..... Toen ik mezelf zo zielig en alleen voelde hier in het hoge noorden pakte ik een boekje die ik open sloeg bij deze slogan. Dat was vast geen toeval...
Ja dacht ik toen, dat is eigenlijk wel waar. Wat heb ik er naar uit gekeken om hier terug te komen (klinkt gek maar is toch zo), ik heb een goede longfunctie, maar 2 liter zuurstof, alle medicatie al goed geregeld, goede en aardige artsen en verpleegkundigen om me heen, een fijne kamergenoot en geen pijn dankzij pijnstilling die gisteren gelijk goed geregeld is. Dussssss, niet zeuren, jezelf oppakken en postieve dingen (proberen) te zien.... Is aardig gelukt, toch?...

Als het lukt geeft ik vanavond nog even een update, zo niet geen zorgen, als er echt 'problemen' zijn schrijft mijn moeder mijn blog. Dus geen nieuws, goed nieuws in dit geval. Hopelijk -of nee waarschijnlijk- tot vanvond of morgenochtend!!

3 opmerkingen:

  1. Goede berichten meid!! Fijn dat je t zo treft met je kamergenoot :) Altijd fijn als het okey is. En super dat ze tenminste alles, incl meds, goed voor je regelen. Niet meer dan normaal natuurlijk, maar ja, in Rdam gaat t doorgaans natuurlijk wel op vierkante wielen!
    k Wens je succes voor straks!!! Hopelijk levert het nog weer meer lucht op!
    Liefs en ik houd je blog in de gaten in de hoop dat er goed nieuws komt!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ilse,

    Als het goed is zijn ze nu met je bezig.

    Ik denk aan je en duim voor je!!

    Liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heey,

    Ik hoop dat je vanavond al weer klaar bent om al je berichtjes te lezen.
    Dat zou beteken dat het goed met je gaat, of nou Ja je weet wat ik bedoel.
    Ik denk aan je!

    dikke kus ilooon

    BeantwoordenVerwijderen