zaterdag 15 januari 2011

Thuis dag 8

Je ding doen


Wat is dat eigenlijk, je ding doen?


Als mensen me de afgelopen dagen vroegen; "En, wat heb je vandaag gedaan?". Zei ik; "Nou, niks eigenlijk, beetje gerommeld in huis, maar niks bijzonders".


Terwijl als mensen in het zh aan mij vroegen wat ik gedaan had niks ook echt niks was. Niks in de zin van op bed liggen, naar de muur staren en proberen te blijven ademen. Verder niks.


Als ik in het zh 'iets' gedaan had, was dat gedoucht, een rondje gelopen naar het restaurant geweest, aan de telefoon gezeten.... Allemaal DOE dingen in zhland.


Maar hier thuis.....Is het allemaal normaal, dus ga je dat niet benoemen. Kijk, ik kan best zeggen; "Nou, ik ben vanmorgen opgestaan, toen naar beneden gelopen, ontbijt gemaakt, nieuws gekeken, medicijnen gedaan, afgewassen (ja, wij hebben géén vaatwasser), weer de trap opgelopen, gedoucht, aangekleed, mijn bed opgemaakt, kamer opgeruimt, nog wat was in de kast gelegd, compter aangezet, blog geschreven, mail beantwoord, weer naar beneden gegaan, thee gezet, tv gekeken, luch gemaakt, weer afgewassen........ En oh ja, tussendoor ging ook nog 2x de telefoon, is het mannetje van de kast geweest om die te maken, moest ik 3x plassen en kwam oma nog even binnen....... en toen was de ochtend voorbij want alles gaat bij mij nog niet zo snel, haha!


Maar dat doe je niet. Je doet 'je dingen', maar je zeg; 'oohh, niks eigenlijk'. Haha, hoe krom is dat!


Je komt er pas achter wat je thuis allemaal 'doet' als het niet zo makkelijk meer gaat. Zoals vanmorgen. Luchtloos. Helaas. De trap is geen trap meer maar een berg en naar de keuken lopen (zo'n 10 meter) staat gelijk aan de halve marathon..... MAAAAAAAAAAAAAAAR géén koorts, géén vies slijm dat in de weg zit..... duuuuus SO FAR, SO GOOD, NO WORRIES! :-)


Ook de lekkage is zich langzaam aan het herstellen.....Geen bloederige toestanden meer, alleen vocht, naja, zandzakken genoeg in nederland inmiddels, dus dat komt ook wel goed! ;-)

Jaja, nog maar een kleine lekkage....
Trouwens, de winkelhaak die ik nu heb volgens de chirurg kan ik er niet echt in terug vinden..
Wie wel?

2 opmerkingen:

  1. Hoi die Ils
    Ha ha traumacentrum is er niets bij,doe mij maar een leuk liedje hoor,zie er niet echt netjes uit.
    Toch maar wat minder de trap op en af gaan hoor.
    Vanmorgen met Kevin een nieuw bed wezen kopen,ga zo werken tot vanavond laat,hoop op een rustig avondje
    Liefs van ons Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he hallo daar ben ik weer , en was het een leuk mannetje ? kijk je doe je dingen dat het langzaam gaat maak niet uit als je het maar doe , en over een poosje gaat het misschien beter. ik ben vandaag naar ikea geweest zomaar hoor , even eruit. je kent het wel he. nog 1 dag vrij en dan weer werken. nou groetjes uit dordt xxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen