dinsdag 11 januari 2011

Thuis dag 4

Haha, waar een mens al niet blij van kan worden he.... Van een zuurstoftankje!


Ik heb gisteren zo' n handig tankje gekregen he! Een hele kleine..... eentje die alleen zuurstof geeft als ik inadem, en dus niet constant... Dat scheelt dus een hoop zuurstof voordat hij leeg is! En en en ik hbe ook nog een nieuwe 'kast' gekregen voor hier in huis. Deze kan tot 9 liter ipv 5! Wahahaaaa, dat betekend dus dat ik het nog wat langer kan 'rekken' thuis mocht dat nodig zijn omdat ik nu bijna de 2x zo veel kan 'nemen'. Wel gelijk wat kapjes erbij gekregen, want 9 liter door en neusbril is wel een hele erge storm in je neus, haha!


Haha, nee dit is niet mijn kleine tankje, dit zijn mijn 'vrienden' voor thuis.
Mooi is anders... maar ok, functioneel zijn ze wel en dat is toch nét even belangrijker! ;-)


Verder is gisteren natuurlijk de huisarts langs geweest. Nou ja, die had niet zo heel veel nieuws. Het was niet mijn eigen arts. En deze was iets heel anders dan ik gewend ben. Het was een indische (of zo) man die maar gebrekking nederlands sprak. Eigenlijk ben ik er geen stap mee opgeschoten. Of nou ja.... hij gaat vanmiddag mijn wondje hechten, dat wel..... maar of ik daar nou zo veel vertrouwen in heb........Ik zal een stukje van ons gesprek herhalen nadat ik de eerste pleister van mijn wondje had af gehaald;


D/ Hmmmmmmm
I/ Onder die hechtpleisters staat het best een stuk open
D/Hmmmmmmm
I/ Zal ik ze er af halen zodat u het kan zien?
D/ Nee ik zie
(.........kijkt.......denkt.......haalt toch pleistertje er af.............)
D/ OOEEEIIII!!!!! Dat is niet goed! stlaat open he?
I/ Ja, ze zeiden dat het gehecht was, maar zo ziet het er niet echt uit
D/ Nlee, zo ziet niet uit
I/ of de hechting is los gegaan
D/ Ja, misschlien is los gegaan
I/ Ik denk niet dat het zo dicht gaat
D/ Nlee ik denk ook niet. Ik dlenk moet nieuw hechting in
I/ Ja, dat dacht ik ook. Ik heb zaterdag de huisartsenpost al gebelt en die wilden er niks aan doen..
D/ Ow, dan moet zo blijfen...
I/ Maar ik denk niet dat het dicht gaat zo
D/ Nlee, ik denk ook nliet......... Wacht ik belle chirurg in dordlecht
(......wacht.........denkt met telefoon in zijn hand..............)
D/ Maar dan hij zegt waalom heb jij zelluf niet gehecht.......
I/ Tsja, ik weet ook niet zo goed wat er mee moet......
D/ Ik hjeb geen hechtsetje bij me he
D/ Maak maar een afsplaak voor morgu en dan ik wel hechte....
D/ Maar als ga ontstleken isse nie mijn schuld he?
I/ Als u denkt dat het beter open kan blijven dan laat ik het zo
D/ Ikke denken dat zo gaat niet dicht......
I/ Nee, dat denk ik ook niet......
I/ Misschien moet u er dan 1 hechting in doen in het midden waar het het meest uit elkaar staat? Dan kan evt vuil er nog uit.......
D/ Ja, dattu ga ik doen, bel maar assistlente vool afsplaak
I/ Ok.....


Dus zo gezegd, zo gedaan... Nu moet ik vanmiddag om half 5 daar zijn... Ik ben benieuwd......

6 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Je kent me wss niet, maar ik lees al een tijdje je blog mee;) Wat een gedoe zeg, met dat wondje! Hopelijk gaat hij na het hechten vanmiddag wel dicht! Wel heerlijk dat je na zo'n lange tijd in het ziekenhuis, je het thuis weer mag proberen! En ook lekker dat je meer zuurstof kan nemen.. Want hoe goed ze het ook bedoelen in het ziekenhuis... Oost west, thuis best!

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja een fijne arts is dat. Wel aardig maar toch. Wij zijn donderdag met Bram geweest want dat vertrouwde we niet. Niets aan de hand gewoon griep. Oke wij weer naar huis. Nou zondag zaten we dus in Dord want hij werd maar niet beter. Nu eem kuur en een puffer want alles is vuurrood oren en amandelen. Daan is nu ook thuis bij begint nu ook. Dus wij hebben deze woonkamer maar omgebouwd tot ziekenzaal. hahaha.
    Fijn dat je weer lekker thuis ben. Geniet ervan he. En succes vanmiddag. Groeten Wendy Daan Bram en natuurlijk Johan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ils
    Whaaaaaaa indische mensen praten niet zo hoor,of bezopen of iemand met een splaakgeblek ha ha veel plezier vanmiddag hoopt dat tie wel kan hechten!!!!!!!liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha meid,
    Allereerst gefelici dat je alweer 4 dagen thuis bent! En mooi O2-systeem! En idd 9 liter, da's de moeite! Dan hoef je gewoon nooit meer naar t EMC, da's mooie deal :-) Maar idd liever niet via neusbril, dan waait t zo...!
    Leuk gesprek ja met die doc, lag helemaal in een deuk :-) Succes met laten hechten vanmi, want ik denk ook dat t niet vanzelf dichtgaat :)
    Geniet maar lekker van t mooie Alblasserdam!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he hallo en is het gelukt? kan dat nog wel dan ik dacht altijd dat je na een paar dagen niet meer goed kan hechten? maar ja aparte dokter dus je weet het nooit . nou je zuurstof ziet er ook goed uit ha ha . nou ik lees het morgen wel weer groetjes uit dordt xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. moet de particulier vpk nou nog komen om de boel te verzorgen na deze operatie?!

    BeantwoordenVerwijderen