donderdag 20 januari 2011

ziekenhuis dag 1

Nou ja, het is dus weer zover. Ik lig weer in Rotterdam. En daar baal ik behoorlijk van.

Toen ik gisterochtend op stond merkte ik dat mijn verkoudheid toch wel wat meer op mijn longen was gaan zitten en dat alles toch al wel wat meer moeite koste. Na veel 5en & 6en toch maar besloten het mijn eigen longarts te bellen voor overleg. Anders had ik waarschijnlijk toch 1 of 2 dagen later gemoeten. En omdat de afspraak was bellen zodra je je niet goed voelt heb ik dat maar gedaan. Ik kon naar de EHBO komen om beoordeeld te worden. Ik vond het allemaal nog al mee vallen, maar toen ze mijn saturatie ging meten was die 80%. Woooeepss....Toen kon ik dus wel vergeten dat ik nog naar huis kon gaan. Dat was niet de bedoeling! :-( Toen de dokter kwam (toevallig de zaalarts van de vorige 16 weken) zei ze "je ziet er helemaal niet zo ziek uit". Nee, zeg ik zo voel ik me ook niet. Dus zij nog een keer saturatie meten... "Ja, het klopt toch". Ja, duh, ze zijn hier ook niet van gisteren! Maar goed, foto gemaakt, die was goed, bloed geprikt, onstekingswaarden waren 37, dat is niet veel, alleen ietsje verhoogd.

En nu lig ik dus op zaal beneden. Op een 4 pers. zaal met 2 oude mannen en 1 vrouw. Die vrouw heb ik nog niet gezien, die schijnt gisteren geopereerd te zijn dus die zal vandaag wel terug komen. Vannacht slecht geslapen. Niet door de buren, (ze snurken niet, yeeeeey!) ik weet niet waardoor, ik was gewoon ieder uur wakker. Naja, moet vast weer wennen, haha! Ze zaalarts op de EHBO zei dat mijn oude buurvrouw er ook nog steeds ligt. Maar die ligt boven en ik benden! :-)

Verder is het vandaag afwachten. Ik heb gezegd dat ik geen gewoon infuus meer wil. Al mijn aders zijn verpest op 1 na en die hou ik graag om bloed uit af te nemen. Dus ik zit nu zonder infuus. Ik denk dat er heus wel 1 gaat komen, maar ik wil geen hickman meer. Ik wil weer een picc lijn of een port a cath, maar ik heb geen zin in iedere 2 weken die ellende. Bovendien zit ik al vol met littekens. Ze zijn niet groot, maar wel lelijk ik weet dat ze er zitten en stoor me er aan. Dus dat wil ik zo beperkt mogelijk houden. Ik ben ook erg benieuwd wie er hier de zaalarts is, wie de "echte" longarts, of mijn eigen longarts nog komt en wat ze gaan doen en wat het plan is.... Ik ben benieuwd..........

Ik ga eten nu en nog even verder balen......

2 opmerkingen:

  1. Hey Ilse,

    Balen dat je dr weer ligt, maar toen ik de punten las deze week dacht ik ook gelijk aan je saturatie, wel weer raar dat je ontstekingswaarde en je longfoto goed zijn, nou ja eigenlijk goed dus maar dat dat dus niet de oorzaak is van je lage saturatie...
    Hopelijk valt het allemaal mee ...
    in ieder geval sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Ilse

    wat rot dat je weer in het zh ligt
    hou je haaks,groetjes christa

    BeantwoordenVerwijderen