dinsdag 15 mei 2012

Ziekenhuis dag 9

Zo, weer even een korte update op mijn laatste hele ziekenhuisdag als het goed is. De bedoeling is nog steeds gewoon morgen in de loop van de dag weg te gaan. Goed is het nog niet, nog lang niet eigenlijk. Ik hoest nog, heb nog veel pijn, weinig energie etc. Zolang ik op bed blijf zitten gaat het goed, maar zodra ik maar iets doe gaat mijn saturatie gelijk zakken. En dat is niet handig, want ik zit al (of eigenlijk nog) aan max zuurstof, tussen de 8 en de 10 liter. (hier kan de zuurstof wel hoger, tot 15, maar thuis tot max 9 liter) Daarbij blijft mijn saturatie maar net boven de 90, en zelfs dat niet altijd. Maar goed. Vandaag is de laatste dag AB. De infectie is weg. Zeggen ze. En mijn stem is terug. En het slijm is inderdaad niet meer groen, maar een beetje geel / wittig, ondanks de pred die nog steeds op 50mg staat. Dus eigenlijk kort samengevat gaat het nog niet zo goed; lage saturaties bij veel zuurstof, veel slijm, veel pijn, weinig energie, en heel veel (extra) medicatie. Maar goed, de foto verbeterd, het bloed ook. En dus zou het zich vanzelf verder moeten herstellen. Dan kan ik hier wel gaan blijven, maar dan zit ik in het zelfde schuitje als de vorige 9 maanden. En dat wil ik niet meer. Ik kan (net) zelf op de wc komen en wat kleine dingetjes doen dus genoeg om mezelf thuis met de hulp van mijn moeder te redden. En dan zien we wel. Mocht de infectie niet weg zijn of als ik echt meer zuurstof nodig krijg kan ik altijd terug. Thuis zal de huisarts weer iedere dag langs komen, dus controle is er genoeg. We zien wel. De arts moet nog komen. Ik ga vragen of ik vandaag nog een keer extra magnesium mag. Misschien dat dat nog net wat scheelt. Geen idee of mijn eigen arts er is. Zij had het hele weekeind dienst, dus je hebt best kans dat ze nu vrij is...... En als ze er wel is wil natuurlijk niet zeggen dat ze per se nog langs komt voor ik weg ga. Heb verder toch niet echt iets bijzonders met haar te bespreken, dus is ook niet echt van belang. Maar zou wel fijn zijn, zodat zij ook zelf kan zien hoe ik naar huis ga i.p.v. het alleen maar van anderen te horen of te lezen....We zien het allemaal wel vandaag. Morgenochtend de laatste blog uit het ziekenhuis! ;-)

4 opmerkingen:

  1. Hey Ilse
    Hoop echt dat je morgen naar huis mag..je weet zelf het beste of dat te doen is...wel voorzichtig he,hou je taai nog deze dag,ik hoor het wel,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ilse,
    Dat zou fijn zijn als je morgen weer lekker naar huis kan.
    We duimen voor je.
    Strekte en groetjes van hier.
    A-M

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja! Ze is er! K zag d'r op de gang!
    Gewoon ff laten piepen ;)

    xxx hou je taai!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey, ik hoop dat je naar huis mag zo direct! Liefs en knuffel

    BeantwoordenVerwijderen