donderdag 10 mei 2012

ziekenhuis dag 4.

Gisteravond kwamen ze zeggen dat ik morgen over ga naar 4otterdam. Een Tijs is nog niet bekend, dat hoor ik vandaag. Moesten ze nog afstemmen met de ambu of zo. Ik heb vandaag nog niemand gezien, dus ik heb nog geen idee of ik smorgens of smiddags ga. Maar ik pak vandaag alles maar langzaam vast een beetje in, zodat ik morgenochten weinig hoef te doen. Ik ben benieuwd waar ik terrecht kom, op welke verdieping en of ik een eigen kamer met douche en wc heb. Officieek zou dat wel moeten, maar je weet het daar maar nooit. De protocollen veranderen daar per dag zo ongeveer, haha!! Gistermiddag is de vrouw van de vernevelaar geweest, een I-neb heb ik. Mooi dingetje! Wel even wennen met het in elkaar zetten en zo. Het is allemaal zo klein, en ik kan het niet slopen, want dan moet ik het zelf betalen. Ze zei dat je zo'n ding maar 1 keer in leven krijg. Ik moest hem ook aanmelden bij de verzekering. Technische problemen zijn voor de lerancier, maar als hij kapot gaat doordat ik hem bv laat vallen of iets af breek moet ik de reparatie zelf betalen. Een aangezien het ding €4200 euro kost, denk ik niet dat als ik deze sloop er ooit nog een andere komt, haha!! Maar hij is wel mooi, klein, heel stil (je hoort echt niks) en met batterij. Daarbij hoef ik hiermee ook nog maar 1 derde van het medicijn per keer te inhaleren. Dat houd in, 1 derde van 2ml. Deze is ademgestuurd en doet het dus alleen als ik inadem waardoor er niks verloren gaat. En dus ben ik ook veeeeel sneller klaar. Ideaal dus. Alleen voorzichtig mee doen, maar goed, dat moet wel lukken.


Verder dus nog niet veel nieuws, nog niemand gezien. Zal straks aan de dok vrijgen of hij kan zorgen voor een goede overdracht, ook qua medicatie enzo. Heb zo'n idee dat het weer een enorm gedoe gaat worden met de mecijnen in Rotterdam. Vooral met de pijnmedicijnen. En daar heb ik ZO geen zin in. Maar goed, misschien ben ik te voorbarig en valt het mee. Aanstaande zondag staat er weer een musical op het programma en daar wil ik eigenlijk wel heen. Wat dat betreft is het ook wel een goed moment om te verhuizen omdat mijn eigen dok daar toch wel het makkelijkste mee is. Verder hebben ze hier ook weinig tot geen ervaringd met pac's, en zou het koppelen en locken ervan nog wat behoorlijk problemen opleveren. Zeker op zondag. Maar dat is nu dus opgelost. Ach, we zien wel. Als er nieuws is doe ik misschien vanmiddag nog even een blogje. En als ik tijd en energie heb, haha. Want ik moet dus alles inpakken en dat gaat niet zo snel nu. Ben nog steeds benauwdjes enzo, maar ja, dat weten jullie wel he, om dat nou iedere dag op te schrijven....is tenslotte waarom ik hier ben, haha!! Tot later of morgen allemaal!

1 opmerking:

  1. Hee Ilse!!

    Ik heb ook de I-neb! En ben er ook heel tevreden ook! Werkt snel en maakt geen geluid! :)
    Succes morgen! Hoop dat alles een beetje goed verloopt!

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen