donderdag 17 mei 2012

Thuis dag 1

Haha, ja we beginnen maar weer opnieuw met tellen he, deze eerste thuis en Hemelvaartsdag...

Vannacht wel redelijk geslapen. Vaak wakker door pijn / hoesten / benauwdheid enzo, maar ja, dat kan ook niet in 1 keer over zijn allemaal. Heb wel wat rustiger geslapen dan in het zh. Was wel om infuustijd wakker, half 6, haha!! Dat is ongeveer de tijd dat ik al die dagen AB kreeg. Dan ging na een half uur het infuus weer piepen en begon de herrie op de gang, dus dan kwam er van slapen weinig meer. Gelukkig viel ik nu nog wel even in slaap. Daarna gewoon rustig de normale dingen gedaan, eten, aankleden etc. De huisarts was er ook al vroeg. Op zich lukt het wel redelijk allemaal. Morgen komt de huisarts weer. Ik kan alleen gewoon bijna niks doen. Iedere inspanning is teveel en moet ik van bijkomen. Maar goed, als het goed is hersteld zich dat vanzelf...... Had gisteren op het nippertje nog een crisis waardoor het naar huis gaan extra moeilijk was. Ze wilden me niet laten gaan voor de onverwachte crisissen, maar toen ik gistermiddag dus ineens helemaal niet lekker was en verging van de pijn was er niemand te bekennen. Iedereen was druk met van alles, behalve met mij. De zaalarts was eten, in vergadering, aan het afkolven (pppff ze zou wel ergens een kind verstopt hebben op die afdeling) en vervolgens op de EHBO. Niemand deed iets en ik lag daar maar met 15 liter zuurstof en veel pijn ziek te zijn. Dat was de druppel. Ik heb de huisarts gebelt om te vragen of hij er bezwaar tegen had als ik naar huis kwam, alles wat ik maar kon vinden verneveld en ben gewon mijn spullen in gaan pakken. Tussendoor werd er (na zo'n 3 uur) eindelijk eens een foto gemaakt. Maar ik liet me door niks meer tegenhouden. Toen ik bijna klaar was kwam mijn eigen arts nog even een praatje maken. Of ik het echt niet meer uithield en of ik niet morgenochtend weg kon. Nee. Twee keer nee eigenlijk. NEE, ik hou het niet meer uit, en NEE, ik kan niet morgenochtend weg omdat het morgen zondag is en ik dan helemáál niks meer geregeld krijg. Zij heeft ook nog even mijn huisarts gebeld om zeker te weten dat hij het goed vond en toen mocht ik weg van haar. De verpleging nog even snel de medicatie voor gisteravond en vandaag mee gegeven en de rest komt morgen. Recepten worden morgen zo vroeg mogelijk gefaxt en kunnen we dan bij de apotheek ophalen. Ben benieuwd of dat goed gaat, haha, we zullen zien. Verder gewoon over 4 weken terug op de poli, in isolatie nog steeds voor die BRMO en dat is alles eigenlijk. Verder is er geen longfunctie gedaan of afgesproken of zo. Dus ik vind het wel goed allemaal. Het gaat niet makkelijk allemaal met zo weinig lucht thuis, dat moet ik eerlijk toegeven, maar dit is áltijd beter dan daar. Dit is gewoon hoe we het voortaan gaan doen, dit houden we vast. Zodra de noodzakelijke ab medicatie afgerond is wegwezen. Niks nog voor de zekerheid, niks nog even aankijken. Alleen het noodzakelijke en klaar. Bevalt me prima tot nu! Ga nu maar weer even slapen, haha! Tot morgen!

2 opmerkingen:

  1. Hallo nou is me allemaal wat zeg , maar gelukkig ben je thuis, hopen dat het goed gaat. Maar met z,n Huisarts moet het goed gaan. Hou vol he Doe de gr daar UIt dordt xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Ilse
    Gewoon rustig aan en jezelf goed in de gaten houden,lekker thuis,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen