vrijdag 8 april 2011

ziekenhuis dag 30

Ik voel me niet lekker.


Bah.


Gistermiddag wéér een paar uur op de IC geweest. De longarts had voor me geregelt dat ik geen lijn in mijn slagader hoefde. Daar was ik heel blij mee, want dat gaat altijd zo lastig. Nu hebben ze gewoon 2x in mijn lies geprikt, dat voel je amper! ;-) Ik heb weer dezelfde medicijnen gehad als dinsdag. Bloedgas verbeterde, saturatie was goed bij 5 liter en dus mocht ik terug naar de afdeling ondanks dat ik mezelf nog niet goed voelde. Vanacht heel de nacht in de weer geweest. Misselijk -(gal) kotsen-kotsen-kotsen misselijk. Hele golven tegelijk. De eerste keer was ik daar niet op voorbereid en dus ging het met zo'n snelheid dat het gelijk aan de andere kant mijn bakje weer uit vloog. Lekker, heel mijn bed, mijn benen, pyjama álles onder. En dan ben je niet blij, gal of whatever het was.....Het is groen en heel vloeibaar en zuur in ieder geval. Verdere details zal ik jullie besparen. Dus alles verschoon en een stapel handdoeken neer gelegd voor de evt volgende keer. Dat was maar goed ook, want het kwam dus nog 2x. En nu ben ik nog steeds kotsmisselijk. Ik heb er al 2x iets voor gehad door het infuus, maar het helpt niet. Geen idee waar dit nou weer aan ligt. Misschien de slaapmedicatie van de IC? Maar ik heb maar een hele lichte dosering gehad en normaal als ik 'echt' geslapen heb heb ik dit nooit dus dat lijkt me op zich niet echt logisch........Hoe dan ook, ik voel me beroerd. Saturatie was als laatste feestje vanmorgen 80, dus ik heb mijn geliefde kapje met 12 liter terug. Gek, want ik voel me helemaal niet ZÓ vreselijk kortademig. De misselijkheid heeft meer de overhand....Als ik nu moet kotsen moet ik dus wel eerst dat kapje afzetten, anders vliegt het zo terug mijn gezicht in, haha! En dat terwijl ik me voor had genomen te gaan douchen. Misschien gaat het als nog wel - dan maar met hulp-. Ik voel me vies, het zweet liep van mijn lijf vannacht, mijn haar was helemaal nat en ondanks dat alles schoon gepoetst is 'voel' ik overal nog mijn eerste golf zeg maar. Ik voel me zó vies, vet haar van het zweten, bah. Dus ik ga straks eens even kijken wie er werken en of we iets kunnen fixen.


Maandag word ik rond 9 uur opgehaald door de MICU. Dat zal waarschijnlijk wel iets later worden, maar we hebben nu in ieder geval een richtlijn. Voor diegene die me een kaartje willen sturen (vind ik leuk!) hier alvast het adres van Groningen:

Universitair Medisch Centrum Groningen
Ilse van Wijngaarden afd.D3VA
Postbus 11120
9700 CC Groningen

6 opmerkingen:

  1. Jee, je hebt het echt ff heeeeeeeel zwaar en alles tegelijk. Hoop dat je de fut vindt om te douchen, maar na zo'n nacht....
    Ik wens je echt alle sterkte toe.
    Lekker rusten vandaag en in het weekend en dan maar hopen, bidden, duimen dat ze je in het hoge noorden kunnen helpen.
    Succes!!
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Ilse,

    Nu dit weer......

    Hopelijk lukt het om te douchen, meestal knap je daar weer iets van op.

    En "gooi" die misselijkheid ook de deur uit....

    Pieter heeft met je meegedaan vannacht, heeft er alles uitgeggooid......
    Heb dus om half 1 vannacht gepoetst en gedweild en ook niet meer geslapen......

    Hij zit hier bij mij met een kopje kamillethee en een half crackertje.....hopelijk blijft het erin.

    Probeer je rust te krijgen vandaag....sterkte daarmee.....

    Tot snel.....

    Liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat klinkt weer niet fijn! Je hebt toch niet je buurman of buurvrouw wakker gehouden ;-)Doe lekker rustig aan en misschien kan je even naar buiten?Zal wel een domme opmerking zijn met zoveel zuurstof. Nou x en groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He die Ils
    Jeetje vervelend zo ziek zijn,hoop dat je zo wat opknapt,wel spannend he straks naar Groningen.
    Vandaag en zondag werken,komen denk ik zaterdag ergens nog even langs hoor,zo maar even.
    Nou joh hou je taai,hoop dat je snel iets opknapt
    Kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo meid wat benne we blij dat wij al weg waren gister Ha ha anders hed hans ook gegaan. hihi. nou meid het adres is opgeslagen en je ma moet kijken hoe daar nu verder en waar we eventueel kunnen slapen als we komen he, meid doe je best ik heb al een hele mooie droom gehad, je weet maar nooit. gr uit dordt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx dit is wel genoeg ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Ilse,

    Vanmorgen met je moeder staan praten. Ik wens je veel sterkte, en alle goeds in Groningen.

    Groeten Carla

    BeantwoordenVerwijderen