dinsdag 5 april 2011

ziekenhuis dag 27

Kijk, ik heb niks tegen buitenlanders hoor. Maar ik vind dat als je in de zorg werkt je jezelf toch minstens verstaanbaar moet kunnen maken en dat ik je moet kunnen begrijpen. Het begon het weekeind al. Ik zat nog niet vast aan mijn infuuspaal en ik had mijn picc lijn onder een trui verstopt. Mijn zuurstof was ik voor het gemak even 'vergeten'. Op de gang kwam ik de avond dienst tegen. Een flexwerker. Altijd leuk. Een klein chinees-achtig vrouwtje met een blik in aan ogen van waar ben ik in he-mels-naam terrecht gekomen. De rest van de middag zag ik haar niet meer, tot 's avonds een uur of 9. Ik was weer op de gang, nu wel met zuurstof, want zonder was toch niet zo'n heel goed plan en had mijn trui inmiddels omgewisseld voor een t-shirt, dus ze zag mijn picc-lijn. Zegt ze;
Hee, jij was hie fanmietdaag ook!
Ja.(ik zag jou ook, haha!)
Aaah, jij lieg hier!
Yup.....

Toen gisterochtend; ik ging voor een foto. Dat ging ongeveer zo;
Mefrouw Wijngaard?
Ja.
Iek ga fotto makku.
Oké.
Gebt u GH aan? (terwijl ik die aan het uittrekken ben)
Nu niet meer
Gaa u maar gegen plaat staan
gefen diep ie gademen..
Naja, jullie hebben een indruk nu he. Toen kwam ik terug op mijn kamer, was ik er nét, maar dan ook echt nét, krijg ik een buurvrouw. Ze ziet mij achter me laptop zitten en het eerste wat ze zegt terwijl ze een soort knik beweging met haar hoofd naar boven maak;
COMPUTER IETERNET!?!!!
(Sorry? Ook, aangenaam, ááh, u bent mijn buurvrouw, fijn dat u zich even voorsteld. U bedoeld of ik internet op mijn laptop heb?)
Ja.
GRATTIES FAN SIEKHOUS?
Ja.
Toen kwam haar man
ZEGGEM DIEN TV, DOET DIEJET?! (echt zo'n boer)
Godzijdank kwam er net een vp binnen die het gesprek -voor zover je het gesprek kon noemen- over nam.

Goed, dat was het geklaag voor vandaag. Ik heb ook nog wat leuks te melden, jawel. Er is een nieuwe co-assistent op de afdeling. En nou hoor ik jullie denken; Ilse die het leuk vind dat er een có-assistent mee loopt?! Mwahahaaaa! Ilse en co's gaan normaal inderdaad niet zo goed samen, maar deze....... Wow, haha, deze mag komen hoor! Hij mag vragen wat ie wil, Guido, ik zal hem aaaaaaalles vertellen heeeeeel uitgebreid want hij moet het natuurlijk wel goed leren....... En laat ik heel toevallig nou precies náást de artsenkamer liggen. En laat hij nou heel toevallig (zoals alle co's) als loopjongen gebruikt worden, dus hij loopt de hele dag mijn deurtje voorbij. Die eerst altijd dicht zat, maar nu (op een kiertje) open staat. Het moet niet te veel opvallen he?! ;-) Lucky me, en dat in (hopelijk) mijn laatste week hier!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,
    Jemig spannend wat er weer aan zit te komen!!!
    We hopen zo dat het goed doet voor jou!!!Sorry mijn nederlands is ook niet zo best!Heb je nog ergens trek in wat ik voor je kan halen?

    Nou groetjes en liefs van de overbuuf Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaa die Co is leuk he! Hahaha.. :P

    Liefs Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He die Ils
    Ha ha achter de mannen aan....hoorde dat het nu niet zo goed gaat, volhouden he.
    kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen