vrijdag 15 april 2011

Terug in het EMC Ziekenhuisdag 36

Zo, ik ben weer terug in het EMC. De rit is goed verlopen. Ik lig weer op een 2 persoonskamer, (212) samen met een oude man. Heb wel een deal met mijn longarts kunnen sluiten dat zodra er een 1 persoonskamer vrij komt ik daar heen mag. Maar goed, er staat er beneden 2 vrij en ik lig hier, dus ik weet het ook niet. Naja, in ieder geval beter dan op een 4 persoons kamer. Nu maar hopen dat mijn buurman niet snurkt!


Verder een gesprek gehad met mijn eigen longarts over hoe alles gelopen is. Zij had gedacht dat de behandeling gegeven werd omdat ze al 3 jaar met Groningen aan het bellen was en ze al die tijd de boot af hielden. Dus toen ze nu ineens zeiden 'laat haar maar komen' dacht ze dat er ook echt iets ging gebeuren. Niet dus, helaas, maar ze was zelf net zo teleurgesteld als wij. Ze heeft nog wel gekeken of er in andere Europese landen evt eerder een mogelijkheid is, maar dat is niet zo. Het is dus toch een kwestie van uitzitten.


Voor het 'probleem' van de longfunctie had zij gelukkig wel een oplossing waardoor de behandeling gewoon door kan gaan! Namelijk, mij 'gewoon' van te voren op de ic opnemen met de medicatie van de ic. Ze verwacht dat mijn longfunctie dan wel boven de 50% zal zijn. Om hier zeker van te zijn gaan we dat voor het einde van de zomer nog een keer uitproberen. Misschien tijdens (of eigenlijk na natuurlijk) een crisis en anders gepland. Dan komen ze met een mobiel longfunctieappataat naar de ic om te 'bewijzen' dat mijn longfunctie op dat moment wel goed is en kan de procedure dus gewoon door gaan. Dus die gedachte stelt wel weer gerust. Verder is het nu even afwachten. Alle iv medicatie is gestopt. Als ik nu stabiel blijf, goede saturaties krijg met minder zuurstof en geen infectie mag ik naar huis. Ik zit nu nog op 6 liter en dan is mijn saturatie 86, dus daar moet ik nog wel even aan werken. Vraag me niet hoe, haha! Maar als ik het met 2 litertjes zuurstof af kan mag ik weg. Dusssssss duimen maar!....

2 opmerkingen:

  1. hallo fijn dat je weer in rotjeknor bent. en dat de reis ook goed gegaan is ook moeders veilig thuis ? zal wel he. nu maar hopen dat alles zo zachtjes aan beter gaat , en dat je dan weer even naar huis kan. groetjes van ons . Ps bij debby alles nog oke, ik hou je op de hoogte . gr xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer in het EMC bent.
    Hopelijk kunnen ze het snel bewijzen dat je longfunctie met ICmed beter is. Ik hoop dat je snel weer met minder zuurstof het red. Want thuis boven alles. Ik duim!

    Gr Sam
    (als je het leuk vind (de link naar mijn site), ik heb ook astma+o2)

    BeantwoordenVerwijderen