donderdag 7 april 2011

ziekenhuis dag 29

Gisteren was opnieuw een crisis dag. Heel de dag benauwd en slechte controle's. 'S middags uiteindelijk weer een bloedgas geprikt die weer slecht was. Slecht genoeg om me terug te brengen naar de IC. Maar ik heb mijn aller-áller-zieligste gezicht opgezet. Toen mocht ik -na overleg met de IC artsten- toch op de afdeling blijven. Ze houden wel een IC bed vrij voor me; zodra het slechter ging / gaat moet ik het aangeven en dan moet ik wel. Dus nu zit ik met een kapje met 12 liter zuurstof sinds gisteren. Met die 12 liter gaat het wel zolang ik me rustig hou en niks doe. Dus dat doe ik dan maar, want ik heb niet zo'n zin om terug te gaan naar de IC. Ik hoop dat ik het vandaag ook vol hou hier en dat de extra pred en zo me er net door heen helpt, maar ik durf niks te voorspellen. We zien wel, word vervolgd zullen we maar zeggen.

Gistermiddag kwam mijn eigen longarts nog voor -alweer- een gesprek. Ze hoorde gisteren dat ik aanstaande maandag al ik Groningen verwacht word! Wow, wat snel he!? Dat kwam mooi uit, want gisteren, woensdag was het G.O.D. Daar hebben ze besloten dat ik maandag niet met de ambulance naar Gronigen ga maar met de MICU. (Mobiele Intesive Care Unit) Het is zo'n 3 uur rijden en ze vinden het onverandwoord voor het geval ik ineens zo achteruit zou gaan als dinsdag. In de MICU rijdt een arts mee die me onderweg IC medicatie kan toedoenen en zelfs kan beademen mocht dat nodig zijn. Nu is het ook geen probleem als ik het weekeind per ongeluk toch op de IC terrecht zou komen. Ik ga nu -vanaf welke afdeling dan ook- zowieso ZEKER maandag naar Groningen. De rest word vandaag geregeld en afgesproken, zoals een tijd en zo, best wel spannend allemaal, maar ik heb er wel zin in. Volgens mijn eigen longarts komt het precies op tijd omdat de situatie nu "krakzinnig bedreigend geworden is". Dus we zijn allemaal heel blij dat ik nu zo snel daar terrecht kan. Hoe het dan daar verder gaat zullen we daar zien. Hangt er helemaal vanaf hoe (ziek) ik daar aankom. Dus dat gaat wel erg snel allemaal ineens nu. Het lukt me niet altijd om mails / reacties persoonlijk te beantwoorden; (sorry daar voor.) Zeker niet nu ik niet lekker ben, en er best veel 'geregeld' moet worden, maar ik lees wel altijd alles hoor! ;-)

8 opmerkingen:

  1. lieve ilse
    fijn dat je maandag na groningen ga.zit je er niet meer zo tegen aan te hikken.probeer je eigen veel rust te geven zodat je op zaal kan blijven en niet weer na ic hoef.ga zo bij oma een bakkie doen ben vrij vandaag.(stoel en boek) je snapt wel he.sjaak naar parijs tot zaterdag.lieve meid heel veel liefs en knuffels van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve Ilse,

    Wat rot voor je dat je weer zo luchtloos bent pffff! Maandag naar groningen.. spannend maar het wordt tijd he? Eindelijk weer eens een plan om mee te werken.
    Veel sterkte en sucses in Groningen.

    liefs jootje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tering!!! Dit wordt echt spannend! Ik duim voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He die Ils
    Hou je taai he,denk aan je
    Kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Ilse,

    Spannend!!!!

    Goed rusten en veel sterkte......

    Liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja meid nu is het eindelijk zover, wel spannend maar hopelijk gaat het dAN WEL BETER MET JE. WE HOUDEN VIA ALLERLEI WEGEN CONTACT. GROETJES UIT DORDT XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte Ilse. We leven met je mee.
    Hartelijke groeten van ons allen.

    Liefs, Marita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Lieve Ilse, hopelijk gaat het nu een beetje met je. Verder niets zinnigs te zeggen. Vind het wel leuk om je nog even te zien voor je gaat emigreren naar Groningen.
    Groetjes MArcel en de rest van de fam.

    BeantwoordenVerwijderen