vrijdag 12 november 2010

Vrijdag week 8 dag 51

Ken je dat?
Zo'n dag?

Ik heb vandaag zo'n dag. Zo'n dag waarop je wakker word en ziet dat het buiten al licht is en denkt; NEE! Dit kan niet! Wie heeft vannacht de wereld vooruit gedraaid?! Het kan nog geen ochtend zijn. Dat. kan. niet. Ik moet nog gaan slapen. Om er vervolgens na grondig onderzoek achter te komen dat het écht al wel ochtend is en de hoogste tijd om wakker te worden omdat anders het ontbijt voor je neus word gezet met gelijk het felle licht aan. En dan komt het, wil je opstaan. Valt je hoofd haast van je romp, zo, zwaar. Komt vast door al die mannetjes die erin zitten te kloppen met van die kleine hamertjes tegen de binnenkant van mijn schedel... bonk, bonk, bonk, grote verbouwing hoor, daar binnen....Heb ik daarna de onmogelijke afstand van 2 stappen naar het raam afgelegd om de gordijnen open te doen, vallen alle, maar dan ook echt álle spullen van de vernsterbank. Goed. Alles terug op zijn plek, terug in bed, wil ik iets uit je la pakken. Zit ie vast. SHIT!...Trekken... trekken.... Geen beweging in te krijgen... Nog 1 keer met mijn laatste kracht hard. KLAP! AUW! K*T! La open, vingers klem tussen me bed de la. Spontaan besluiten de mannetjes uit mijn hoofd nu ook te gaan klussen in mijn vingers....Hebben we dat gehad, komt het ontbijt. Wil ik heel vriendelijk "goedemorgen" zeggen tegen de keukenzuster (ik was immers inmiddels in opperbeste steming) komt er niet veel meer geluid uit dan een heel zacht "gnmgn". Ook dat nog. Nou, ja, na veel hoesten en thee stem enigsinds terug gevonden, op naar mijn beschuit met hagelslag. Chocola, dat is wat ik nodig heb! Hap 1 gaat goed. Hap 2 breekt de beschuit spontaan in 10 stukjes met het gevolg dat mijn HELE bed onder de hagelslag zit......

Dit is hem dus, zo'n dag. Dat ik om half 9 's mogens al weet dat het hem niet gaat worden. Ik doe vandaag niks meer. Ik blijf in bed met mijn ogen dicht diep onder de dekens, luisteren naar mijn lijflied van vandaag:

http://www.youtube.com/watch?v=E56MQ4ODH1A  Voor iedereen die ook zo'n dag heeft......Klik op de link en zing gezelig met me mee!

Tot slot nog even de huishoudelijke mededelingen; Gisteren is er toch nog bloed geprikt en een foto gemaakt. De foto was goed, de ontstekingswaarden in mijn bloed waren wel aan het stijgen. Daarom hebben ze net opnieuw bloed geprikt. Even afwchachten dus. Ik ga nu snel ver, heeeeel ver onder mijn deken liggen voor er weer iets mis gaat! ;-)

7 opmerkingen:

  1. Wat een humor op de vroege ochtend! Knap hoor dat je zo vrolijk blijft ondanks alle tegenslag!
    Sterkte met alles vandaag, hopelijk slaat t nog om in een dag waarin het wèl lukt allemaal :-)
    Hou je taai!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ha mogge Ilse
    Jeetje blijf maar lekker onder je dekentje liggen hoor,gewoon niet meer bewegen dan kom je de dag wel door,wat een gedoe allemaal,hoop dat je morgen een ander liedje heb,ha ha.Straks werken bij ons vallen de collega,s ook spontaan om,er blijft geen begeleider meer over,dus veel overwerken,vanmiddag ffe informatie inwinnen over nieuwe client,ben zeer benieuwd hoor.
    Nou joh jezelf lekker verstoppen vandaag en hou je taai
    Liefs Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja het liedje zegt genoeg he. wat een gedoe daar. maar blijft A.U.B in bed want je weet nooit straks val en breek je wat , dat kan er niet bij hoor. nou het is hier verder rustig en nat en koud. weekend werken ja en dan zondag is het zo ver. ha ha. je kan het als het goed is volgen . op www.derietpluim.eu groetjes uit dordt xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, niets onder de dekensblijven! No Guts No glory. Gewoon ff oefeningen doen (sprintje trekken) en actie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ilse,
    De tekst van het liedje komt ons allemaal wel eens bekent voor.
    En vandaag lekker onder de dekens is geen straf.. met dit afschuwelijk vieze weer.
    Moest vanmorgen al vroeg door de regen en nog wel naar de tandarts.
    Kan je vertellen dit was niet leuk.
    Toch hoop ik voor je dat jij dit weekend misschien naar huis mag .
    En lekker je eigen bed in kan.
    Fijne dag
    Groeten Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ilse,
    Hoop dat je dag toch nog aardig is verlopen al begon die vanmorgen niet goed. Hopelijk komt het naar huis gaan toch gauw inzicht.
    Groetjes,Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daan heeft enorme gelachen om het liedje.
    Wat een taal zeg??!! Ha ha
    Vandaag (zaterdag) hier de grote dag.
    Vandaag komt hij weer aan.
    De Man waar we het hele jaar op gewacht hebben.
    De Man waarvan daan enorm nerveus is, spannend en hieper tegelijk.
    En Bram die zingt al, poentje schoentje laarsje dank u klaasje.
    Jij weet natuurlijk allang over wie we het hebben, die geweldige man is natuurlijk

    SINTERKLAAS.

    Joepie.
    Ik hoop dat hij ook bij jouw in het ziekenhuis langs komt. Dikke kus van Daan Bram Wendy Johan

    BeantwoordenVerwijderen