donderdag 25 november 2010

Donderdag week 10 dag 64

Vannacht redelijk geslapen. Ze kwamen weer steeds bij de buurvrouw voor haar bloeddruk. Om de 2 uur dit keer. Al beter dan ieder uur natuurlijk, maar nog steeds niet echt fijn om eens lekker uit te rusten, maar ja.

Gisteravond kwam mijn eigen longarts nog terug met de zaalarts samen. Weinig goed nieuws jammer genoeg. Op de foto die gemaakt was om te kijken of de tip van de hickman goed lag was weer een (grote) ontsteking te zien rechts onderin. Daarom is gisteren besloten per direct met de prograft te stoppen. Ook omdat ze nog steeds geen oorzaak hebben kunnen vinden voor de lage saturatie van gisteren. Ze weten niet wat het veroorzaakt en dus ook niet wat ze er aan moeten doen. En dat is gevaarlijk even kort door de bocht gezegd. Ze hopen dat met het stoppen van de prograft de infecties weer wat afnemen. Wat ik me trouwens af vraag, want vóór de prograft had ik natuurlijk ook al steeds infecties. Maar goed, het is nu te veel of zo of te erg. Ik weet eigenlijk niet. In ieder geval waren ze het met zijn allen over eens dat het niet verantwoord was om er nog mee door te gaan, helaas.... Verder is wat er gisteren gebeurde wel een probleem in de zin van dat ze er nu eigenlijk nog meer boven op moeten zitten en ik het zelf ook eerder aan moet geven. Vaak denk ik laat maar, het gaat wel over. En het gaat ook wel weer over, maar het is niet goed voor je natuurlijk. Als je saturatie te lang zo laag is is dat slecht voor je hersenen en organen. Niet dat ik veel hersenen heb, dus dan blijft er wel wat over voor mijn organen, haha! Maar toch, die paar hersencellen die ik nog heb wil ik wel graag houden zeg maar, waahhaaaaa! Verder weinig nieuws. Ben vandaag niet echt lekker. Moe uiteraard, maar dat is niet gek. En wel benauwd ook, hoesterig, pijn bah gewoon niks. Dus het word een rustig dagje hier. Straks komen de artsen, ben benieuwd of ze nog nieuws hebben, denk het niet....

6 opmerkingen:

  1. Hee. Ik volg je blog al een tijdje via Miss Piggy.
    Echt heel klote dat het zo slecht met je gaat.
    Ik heb het idee dat je daar niet veel opschiet, want je ligt al 64 dagen in het ziekenhuis terwijl je niet opknapt. Sta je ook op de lijst voor transplantatie?
    Ik neem aan dat je ook CF hebt. Ik wil je heel veel sterkte wensen.

    Groeten Gwen (cf)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He die Ils
    Wat een gedoe allemaal zeg,hoop dat het snel weer wat opknapt,vandaag boodschapjes doen,opruimen en vanmiddag met oma naar het makado. nou joh hou je taai Liefs Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Ilse,
    Wat moeten we er nu weer eens van zeggen. K..! Wel lekker dat je weinig hersenen hebt trouwens. Betekent dat ook dat je niet veel hoofdpijn kan hebben? ;-) Sterkte vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo nou hier ben ik dan maar weer, ja het is weer allemaal k hier schieten we niets mee op . wat nu ? probeer eerst maar eens goed uit te rusten ,(als het lukt) . nou vanavond met de meiden van het werk eten , je hoor dat morgen weer , of het lekker en gezellig was oke . ik hou je op de hoogte. groetjes uit dordt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Gwen; Nee, ik heb geen CF. Wat het wel precies is weten ze niet. Ik heb als kind altijd astma gehad, maar dat is nu het probleem niet. Ik heb nu al 7 jaar steeds terugkerende longontstekingen, steeds vaker en heftiger waardoor alles een beetje kapot aan het gaan is van binnen. Wat het wel is weten ze dus niet en daarom is het dus ook zo lastig om een goede behandeling te vinden...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ilse,
    Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Alleen dat ik het heel erg vind voor je. Onbegrijpelijk de wetenschap is zover en hier weten ze geen raad mee. Ik hoop toch dat je snel weer een beetje opknapt. En blijf vooral optimistisch al valt dat natuurlijk niet altijd mee. Ik hoop dat je vannacht lekker slaapt . Ik ga nu nog even strijken. Vandaag gewerkt en ouderavond gehad.
    Groetjes van ons allemaal.
    Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen