woensdag 9 maart 2011

ziekenhuisdag 1

Oké, waarom wilde ik ook al weer niet naar het ziekenhuis? Was dat niet......

1. Vanwege de slechte nachtrust?                                               Check V
2. Vanwege de eindeloze discussies?                                            Check V
3. Vanwege de vieze douche's en wc's?                                        Check V
4. Vanwege het uren en uren wachten op niks?                             Check V
5. Vanwege vervelende / luidruchtige / zeurende  kamergenoten?    Check V

Gisteravond laat is besloten door de achterwacht dat de picc-lijn écht niet gebruikt mag worden. Omdat een infuus dus niet lukte kreeg ik pillen. Niet de medicijnen die ik altijd krijg, en die nu ook voorgeschreven waren, want die bestaan niet in pillen. Nee, dus ik krijg andere (lichtere) antibiotica die eigenlijk nooit (meer) helpt. 1 Pilletje heb ik er daar gisteravond van gehad ipv 2. Verder zou ik 50 mg prednison krijgen. Ik had thuis al 25 op, dus ik moest er nog 25 bij krijgen. Om allebei een paar keer gevraagd, maar ja "druk" he, dus vergeten. Dag hoor, bekijk het. Ik ga zonder lucht, zonder stem en met een moe hoofd niet alles 100x vragen, de groeten. Dus eigenlijk is er helemaal niks gedaan, behalve 1 licht ab pilletje tot nu toe. Goed he, zo gaan we er vast wel komen.....

Gelukkig ben ik door mijn actie vannacht niet verder achteruit gegaan. Ik voel me wel lamlendig en vreselijk moe. Maar niet rotter dan thuis, wel meer moe, maar ja, weinig geslapen. Gisteravond om 9 uur kwam er nog een opname. Weer zo een die zich niks aan trekken van de bezoektijden zeg maar. Dan weten de meeste wel wat ik bedoel. Die bleven gisteravond tot half 11 plakken en een hoop herrie maken. Uiteindelijk vroegen ze hoe laat de bezoektijden waren (3 tot 4 en 6 tot half 8) en toen zeiden ze, oké, dan komen we tussen 12 en 1. Ja. Fijn. De verpleging stond er bij en zei er niks van. (ook geen tijd voor denk ik) Echt een hele fijne kamer dus. Op deze manier gaan we echt wel snel beter worden, denken jullie ook niet?!

5 opmerkingen:

  1. Hee meis,

    Hier na een waardeloze nacht (Pieterburen zou me zo adopteren met dit hoestje;-)) aan het wachten op de 'interieurverzorgster' zoals dat tegenwoordig heet. Ik lees het alweer, het is gewoon het oude, vertrouwde liedje. Zodra je de SEH binnenstapt vraag je je af waarom je in hemelsnaam gebeld hebt he? Wat een gelazer over die lijn. Hou je poot stijf hoor, je hebt gelijk. Als het echt op die lijn zou zitten zou je inderdaad doodziek zijn zoals je zelf al zegt. Vorige keer kwamen ze bij mij toen met het geniale verhaal dat 'dit anders was, want dit was een CVC en ik had steeds een geïnfecteerde PAC, dat voelt heel anders'. Ja vast. Zaten in hetzelfde vat en een bac op een PAC voelt echt niet anders dan op een CVC. En als je dan wél een Pseudomonas op je lijn hebt, en je daadwerkelijk hondsberoerd bent en alleen maar zieker wordt dan laten ze hem zitten omdat je niet te prikken bent. Tja....Wel goed nieuws dus dat er iets prettigs op anesthesie rondwandelt ;-) Ik had vorige keer ook een leuke maar die heb ik nooit meer gezien. En aangezien ik ondanks de heftige bezwaren van immunologie toch een nieuwe pac gescoord heb (soms is het wél fijn dat de communicatie maar van 1 kant komt en ze op immunologie zitten te slapen, tegen de tijd dat ze er daar achter waren dat de LA van plan was een nieuwe PAC te geven, zat ie er al lang en breed in!!) zal ik ze daar niet zo heel vaak meer nodig hebben ook hoop ik.
    Nou, we smsen vandaag nog wel denk ik. Ik hoop dat de augmentin (hét wondermiddel....en maar volhouden dat je niet resistent bent....onze beestjes lachen ze daar keihard uit, volgens mij zwemmen die met opgestoken middelvinger door de kweekbakjes!!) snel aanslaat maar daar heb ik zoals altijd alle vertrouwen in. Meis hou je taai daar, ik denk aan je en als ik een beetje opknap en jij voelt je er goed genoeg voor probeer ik in het weekend wel even te komen buurten. Kan de SVLong ook niet missen, dat snap je wel he?
    Sterkte en liefs vanaf hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi die Ils
    Jeetje wat een gedoe toch allemaal weer.....hoop dat ze snel gaaan doen wat ze moeten doen,maar dat gaat daar niet zo snel,ga zo werken,effe boodschapjes doen,hou je taai he
    liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha meid,wat een bagger verhalen...Wat een gedoe...
    k Moet zeggen dat dat hier echt anders gaat hoor! Hier geen vieze douche en wc, wel rust op de kamer (maar dat ligt niet aan tzkh zelf maar aan de patienten :)), wel communicatie, op tijd meds, etc. k Zou zeggen, kom gewoon naar Davos :) maar ja, adt is ook niet alles hoor kan ik je zeggen, ik ben hier liever ook gauw weg dan dat ik blijf. Maar dat is gegeven t feit dat je niet in t zkh wil liggen natuurlijk. Maar mijn ervaringen zijn hier niet negatief..
    Idioot dat je zelfs om extra pred moet vragen. Snao niet dat ze niet gewoon 50 geven, waarom niet im als iv niet lukt? Ze zijn soms zo raar...
    Nouja, weer een rare reactie van mijn kant :)Veel sterkte met het volhouden allemaal en hopelijk gauw weer naar huis, of iig een andere kamer (wie weet hebben de vpk dan wél tijd..)
    Veel liefs uit t Spital
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ilse,
    Wat balen allemaal weer. Ze moeten je daar nu inmiddels wel kennen en weten wat ze moeten doen. Sterkte maar weer en hopelijk gaat het vandaag beter.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou hier zijn we weer , ik probeer het elke dag te volgen , ja nu maar hopem dat ze beter handelen als andere keren. dan ben je wat sneller thuis he. hou je goed .groetjes uit dordt xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen