dinsdag 15 maart 2011

Ziekenhuis dag 6

Ik heb een keus!


Ik mag zelf kiezen.


Ik hoef alleen maar te zeggen 'ik kan niet meer' en ik word naar de IC gebracht en weer in slaap gemaakt. Of naja, dat is de bedoeling, dat ik slaap. Dusssssss nu heb ik een soort van  probleem. De 4 magische woorden....ik hoef ze maar te zeggen en ik voel (in princiepe) even niks meer....Maar


IK.KAN.NIET.GOED.KIEZEN.


Vorige week was ik met 1 IC dagje klaar, en een stuk opgeknapt. Dat is even vervelend, maar je bent er wel snel vanaf. Misschien als we het nu nog eens doen en het blijft allemaal zo mooi rustig van binnen ben ik heeel snel weer thuis. Ontstekingswaardes zijn mooi gezakt, dus dat is het probleem niet (meer). Het zijn gewoon mijn longen zelf die 'vervelen' en ze trekken zich niks, maar dan ook helemaal niks aan van de medicatie. Maar eigenlijk vind ik IC helemaal geen goed plan, geen leuke afdeling, NIKS.


Het alternatief is hier blijven. Steeds een beetje verder achteruit. Een halve stap vooruit en weer 2 terug. Waar eindig je dan uiteindelijk? Juist! Want als 'hun' je bloedgassen niet meer goed vinden is je keus voorbij en kiezen hun voor je. Dan zit je het dus onnodig lang te rekken hier op de afdeling om vervolgens alsnog te verhuizen.......... Maar er is ook best een klein kansje dat het ineens omdraait en dat ik wel ineens opknap! Alleen ÓF dat gebeurd en WÁNNEER is de vraag.

hhHHHHÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓWWWwwww


Wanneer zeg je nou dat je niet meer kan? Een mens kan altijd meer dan hij zelf denkt. Je put jezelf wel helemaal uit, dat is ook niet handig maar goed, wanneer KÁN iets ook echt niet meer..... lastig-lastig-lastig Nu in ieder geval nog niet, nu gaat het nog best! ;-)

7 opmerkingen:

  1. Oke, weet nu hoe het gaat! Sterkte en zie je morgen.

    Groetjes MArcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeilijke keuze, maar zo is ook niks.
    Zou als je het aankunt toch nog ff lekker gaan slapen.
    Sta jij trouwens op de lijst als ik vragen mag?

    Groetjes,
    Hélène.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieve Ilse,

    Kijk ja je hebt een keuze.... het is op t moment kiezen uit pak je de rotte banaan of de rotte appel, geen echte keuze dus!
    Het is gewoon moeilijk en heb je het vertrouwen in je lichaam nog dat je het zo redt en miss na het verplicht slapen en met de lage onstekingswaarde rol je dr idd weer een soort van door..
    In ieder geval sterkte met je beslissing en ik denk aan je!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha meid, wat een keuze....k Kan hem niet voor je maken, maar wil je alleen zeggen dat ik heeel erg aan je denk en met je meeleef!
    Je kan een heleboel, maar vraag niet teveel van jezelf meid..Mss is even slapen wel een goed plan en dan hopelijk weer écht opknappen ipv zo aanklooien. t Put je toch uit zo.
    k Bid dat je de juiste beslissing maakt!
    Dikke knuffel en digitaal veel Davoser lucht toegezonden!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He die ils
    Of het nou nog best ga moet je jezelf wel afvragen he,maar ik weet hoe k.t je je vorige week heb gevoeld,wakker zijn en dat andere mensen denken dat je slaapt.....maar die moeilijke keuze moet je toch echt zelf maken maar als ik jou was zou ik niet wachten dat anderen die keuze voor jou maken......hoop dat het snel wat beter gaat,dat er niemand voor die keuze komt te staan,nou joh hou je taai kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee lieverd,

    Is er iemand met wie je over je ervaringen vorige week hebt kunnen praten? Weten ze het en nemen ze het serieus? Misschien werkt het middel dat ze jou gaven niet helemaal zoals bedoelt bij jou, dat kan. Dan zouden ze misschien iets anders kunnen proberen... Ik vind het zo rot voor je (eufemisme van de bovenste plank, zoals Jootje al zegt het is geen echte keus, je wilt het geen van beiden. Maar zo is het ook niets dat weet jijzelf als beste. Damn zeg, kon ik maar toveren.... Maargoed, volgens mij neig je als je heel eerlijk bent naar jezelf wel naar de ic, ook omdat je crp gedaald is en de kans dus groter is dat je inderdaad even goed opknapt. Maar mede door dat wakker zijn vorige week zegt de andere kant keihard NEE en dat kan ik me goed voorstellen. Het is zo makkelijk om vanaf hier te zeggen 'ga naar de ic' maar ik denk wel -net als de anderen hier- dat het beter is...
    Meis, heel veel sterkte en put jezelf niet onnodig lang uit he? Makkelijker gezegd dan gedaan, je verlegd je grens van wat je nog acceptabel vindt steeds verder, maar uiteindelijk schiet je er niets mee op...
    Ik denk aan je, heel veel.
    Sterkte meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ilse, wat moeilijk om zo'n keuze te maken. Ik vind het zo erg voor je. Ik denk ook wel dat het voor je lichaam goed zou zijn om even tot rust te komen. Maar dat maakt het niet minder makkelijk voor jezelf. Denk er goed over en ik hoop dat,welke keuze je ook maakt, het spoedig beter mag gaan. Heel veel sterkte. We denken allemaal aan je.
    Liefs, Marita.

    BeantwoordenVerwijderen