maandag 14 maart 2011

Ziekenhuis dag 5

"Jaa, en dan merk je pas wat je er eigenlijk allemaal mee doet he?!"

Tsja, dat is waar. Zodra je ergens een berperking hebt merk je pas wat je er allemaal mee doet. Of je nou een zere duim hebt, een gebroken been of....... geen lucht.

Tis alleen, die zere duim en dat gebroken been...... tjsa, is heel lastig en vervelend en zo hoor maar.... das dan ook het eninge. (sorry voor iedereen met een zere duim of een gebroken been, haha!)

Maar als je geen lucht hebt..... Heb je niks. Iedere ademhaling moet je bewust doen, zo'n 30x per minuut (ja, das snel, maar ja, mijn adem is dan ook niet zo diep als die van jullie he?!) en dan nog het gevoel hebt dat je stikt duurt de dag soms zóóóó lang.....Ademen moet je niet bewust doen, net als met je ogen knipperen, het MÓÉT gewoon en VANZÉLF. Maarja, als die lucht er dan niet meer vanzelf in komt heb je ook gelijk niks meer, dan merk je inderdaad pas waar je allemaal lucht voor nodig hebt. Je heb
-geen energie
-geen eetlust (nee ik ook niet)
-geen stem
-geen lucht op te praten (mocht je per ongeluk)wel een stem hebben
-geen vrijheid (want)
-geen ; ik doe dat wel  'even'
-geen 'douchedag'
-geen mogelijkheid om je neus eens fatsoenlijk te snuiten
-geen nachtrust (ondanks dat je donker en stil is nu)
-geen...... NIKS gewoon etc.... jullie kunnen het zelf wel invullen

Of naja, tis maar hoe je het bekijkt, je hebt ook weer vanalles zoals:
-koorts
-enorme spierpijn
-vet haar
-hoofdpijn
-duizelig
-trillen
-je eigen wc/tv combi
-je eigen 2 pers kamer
-alle aandcht van de doks, ook in het weekeind en jááá zelfs op zondagavond, wowie!
-alles, gewoon vánalles..... Jullie snapen het vast!  ;-)
-Ow en last but nog least, grootse plannen! Zo heb ik bedacht dat ik met mijn WC/TV combi naar het beste idee van nederland ga mocht dat ooit weer op tv komen. Beetje uitwerken, en mooier maken en dan moet het toch een doorslaand succes worden denken jullie ook niet?! (ahum, of heeft mijn hoofd op dit moment weer last van enig gebrek aan zuurstof, haha!!)

"Hou niet je adem in,
Beleef het leven niet met tegenzin!
Maar neem de tijd en duw de wijzers vooruit......"

9 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse.
    Wat ontzettend balen dat je daar weer ligt.Liam is weer aan het knutselen voor je.Ik geef het aan je moeder mee.
    Nou ik hou me op de hoogte via je blog.
    Lieve groetjes Els de overbuuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ilse,
    Wat een gedoe! Kan het me niet voorstellen hoe het is om geen adem te krijgen. Raak je niet in paniek? Het lijkt mij heel eng. Snel weer opknappen he? Liefs Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He Ilse....
    Hoe ontzettend K.U.T. zo luchtloos..... zelfs niet voor de eerste levensbehoeften, eten ,slapen....
    Inmiddels al bijna weekje hier hopelijk begin je nu wat op te knappen...
    x van je benedenbuuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Els; Hey Els!! Wat leuk dat je mijn blog gevonden hebt!! ;-)) Leuk dat Liam weer wat aan het knutselen is, een beetje vrolijkheid kan mijn kamertje wel gebruiken!

    @ Jootje; Op welke kamer lig jij beneden?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi die Ils
    Jeetje wat k.t toch allemaal weer,hoop dat je snel opknapt zodat je het goede idee uit kan gaan werken,ga zo werken tot morgenochtend,horen elkaar weer als je wat meer lucht heb om te praten,hou je taai kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hee meis,

    Fijn zeg, die postkamer daar....Heb ik zo mn best gedaan, werken zij niet mee. Het zal eens goed gaan he? Nouja dan maar morgen.
    Hier ook top hoor, concentrator op zn max want ook hier ademloos. Verder sinds vanmiddag weer fijn echt koorts (38.9 onder inmiddels 4g pcm en 800mg ibuprofen) dus ik hoop heel hard dat de doxy en cipro even doen wat er van ze verwacht wordt. En anders kom ik je gewoon gezelschap houden;-) Liever niet, maar okee...
    Nou, ik ga maar weer stoppen want heb toch niets zinnigs te melden. Knap nou maar eens op, al had je alleen maar wat meer lucht dat zou al enorm schelen. Hoop dat je vannacht toch wat kunt slapen en morgen een wat betere dag hebt.
    Liefs van mij! (geen kus want zul je zien dat je dan nog een bonusbacterie erbij krijgt;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ilse,
    Wat ontzettend vervelend, balen enz voor je. Het stopt ook maar niet. Blijf moed houden ook al valt dat niet mee.
    Liefs van hier. Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve ILSE,

    Balen zeg....het wil ook maar niet lukken, he...

    Je kunt maar beter ademloos zijn van een knappe jonge dokter.......

    Hoop voor je dat je snel weer opknapt.......

    Hou inderdaad de moed erin!!

    Ik denk aan je:-)

    Liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen