zaterdag 12 maart 2011

Ziekenhuis dag 3

1 dag IC

Vragen voor weken.

Spoken door mijn hoofd.

Alijtd. (ja, ik heb meer IC ervaringen)

Het slijt.

Moet slijten.

Maar nu...... Ik kan het niet uistaan, en dus blijf ik denken, denken, denken.

Ze zeggen dat ik 's avonds wakker was.... Dat ze niet goed helemaal weg kregen... Ik reageerde op hun vragen etc.

Maar, Ik weet het niet meer. En dat kan ik niet uit staan!

Ik weet dat ik wakker werd en dr H met zijn rug naar me toe stond om naar de infuzen te kijken. Heel kort, toen was ik weer weg. Tot de volgende ochtend, half 9 heb ik op de klok gekeken, ik was wakker. Ik weet het 200% zeker. En later, toen ze me aan het wassen waren en mijn bed verschoonden. (das een heel gedoe hoor, op een IC, ik zal de details beparen, maar ik denk dat je je er wel een voorstelling van kunt maken, iemand die links en rechts aan allerlei slangen vast ligt, slaapt (of in ieder geval niet mee werkt) en haar bed niet uit kan)

Ik was wakker.

Ik weet het.

Hun niet. Ik lag vast met mijn handen ivm de onrust van de avond ervoor. Buis in mijn keel, dus praten ging niet. Ik zag de vp maar kon haar niks duidelijk maken. IK.WAS.GEWOON.WAKKER!

Daarna werd ik rond 11.15 weer wakker, weer vp naast me die het nu blijbaar wel doorhad en heel verbaast was omdat ze om 11 uur de slaapmedicatie pas gestopt hadden. Moest ik nog tot half 1 wachten tot ze me van de beademing af gingen halen. En wat doe je dan? (handen lagen nog vast, kan niet praten) Vervelen, uitproberen. Ik denk, ik ga me adem inhouden.... Mwahahaaa, dat gaat dus niet, dat is zo gek! later, hebben ze dat apparaat uit gezet of minder, weet ik hoe dat werkt, maar nog wel met die buis in mijn keel. Toen probeerde ik hetzelfde, maar toen gebeurde er niks, ik moest het weer zelf doen...

Echt, vreselijk, ik wil van minuut tot minuut weten
wat
waar
wie
waarom
wanneer etc.

Precies, tot in detail en het me dan herinneren. maar dat gaat niet en dat gaat ook nooit komen. Want eerlijk is eerlijk, ik was wakker. Nou ja, min of meer, ik had een helder moment zeg maar, maar het meeste ben ik toch 'kwijt'. Is denk ik maar goed, maar ja....... De controlfreak in me wil alles weten.... En dat gaat niet-zucht-

@ Jootje; Ik weet niet of ik je ben tegen gekomen gisteren. Ik ben niet weg geweest, alleen even rond half 12 met bed en al op de foto....

en

@ Jorine; Ik ben verhuist. WOW! Het is een wonder. Niet alleen, nee, dat is een stap te ver, maar als je van die IC af komt word je eerst op een 4 pers kamer gelegd en als dan blijkt dat het toch nog niet zo lekker gaat stellen ze uit ZICHZELF voor om je naar een 2 pers kamer te brengen waar je 'voorloping' wel even alleen kan liggen... WOWIE!! ;-)

1 opmerking:

  1. Hey Ilse,

    Yip dan zijn we elkaar tegengekomen in de slurf!
    Ik in de rolstoel met al mn spul voor de logeerpartij van de komende 3 weken.
    En wat moet dat ontzetttend rot voor je zijn om alles mee te maken en niet te kunnen reageren, tuurlijk heb je daar vragen over en heeft het tijd nodig om het een plaatsje te geven, tis ook geen flauwekulletje...
    grtjes

    BeantwoordenVerwijderen