zaterdag 5 maart 2011

Thuis dag 25

              "Hopen op, ik hoop op een ommekeer"

Ha, kijk, het kan wel niet gaan zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat he!? Ik bedoel, héy, ik ben wel al mooi 25 dagen thuis! Wie had dat gedacht na mijn 'dealdag' of ik alsje-alsjeblieft naar huis mocht! Ha, ik kan het dus heus wel! ;-)

Woensdag komt steeds dichter bij.... En ik heb er zó geen zin in! Ik weet nu al precies hoe het gaat...

D/ Há ilse, kom binnen........ Zo hoe gaat het nu?
(dat is altijd al probleem 1. Wat ga ik daar op zeggen.
Goed? - Nee, goed gaat het niet, dat ziet ze zo ook wel....
Slecht? Neeeee! Dat is veel, véél te overdreven....
Matig? Nee, matig is zo zooooow euhm matig, meer zo van het gaat niet, dat moet niet. Dus word het;)
I/ Ow, ja, het gaat wel hoor!
D/ Heb je het vaak benauwd?
I/ Nee hoor!
D/Hoe vaak per week?
I/ Eeeuuuhhm, ja dat kan ik niet zeggen hoor, dat hou ik niet zo precies bij he! (ik lach daarbij als een boer met kiespijn)
D/ Misschien kan ik beter vragen hoe vaak per week níét?
I/ Euhm, euhm, euhhhhhhhhhhm..........stilte.....tsja.......
D/ Hoe vaak per dag heb je last?
(Shit!)
I/ Euhm, ja, nou ja......... Eigenlijk wel iedere dag......... Maar-maar-maar-dat-is-altijd-maar-heel-kort-hoor-echt-waar-het-is-zo-weer-over-ja-ik-snap-ook-niet-waarom-het-nou-net-vandaag-nu-ik-bij-u-ben-iets-langer-duurt-misschien-is-het-zh-gewoon-niet-zo'n-goeie-omgeving-voor-me-want-echt-hoor-thuis-is-het-binnen-een-paar-minuten-of-seconden-zonder-extra-medicatie-zo-weer-over-echt-soms-is-het-al-over-voordat-het-begonnen-is-echt-echt-echt-waar!!!! (en dat zeg ik dan allemaal in 1 adem zonder blauw te worden. Euhm..... tjsa, dat klinkt niet echt logisch he.... BOEM! Dat was ik.
Door de mand gevallen.
Shit! Weg geloofwaardigheid.....)
D/ Mag ik even je saturatie meten?
I/ (denkt) nee nee neeeeeeeeeeeeeeeee!
I/ (zegt) Ja hoor!
D/ En ik denk dat ik ook wil dat je even longfunctie gaat blazen als dat lukt........
I/ (Zegt niks, lacht nog steeds als een boer met nog véél meer kiespijn dan net)
D/ Denk je dat dat gaat lukken?
I/ Jaaaaa hoor!
D/ Zal ik een rolstoel regelen?
I/ Neeeeej, ik kan er makkelijk heen stompelen euh, ik bedoel lópen! Ik ben toch ook lopend hierheen gekomen! (smile! min of meer, haha!)
D/ Oké, maar wel heel rustig lopen he, je hoeft je niet te haasten en dan zie ik je zo wel terug.
I/ Is goed, tot zo!

En dan kom je er dus echt niet meer onderuit dat 'ze' er achter komt hoe het echt met je gaat.... zucht....fijn hoor.......Meestal gaat het zo. Zo iets. maar je weet nooit he, het is nog geen woensdag, er kan best nog iets veranderen, toch!?

1 opmerking:

  1. he hallo je bent er weer op, ja ik kijk ook niet elke dag he , maar probeer je goed te houden he , voor dat je gaat eerst goed alles ophoesten ,dan is er al wat weg (slijm) en dan kijken wat er gaat gebeuren. toch . nou gr uit dordt xxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen