vrijdag 14 september 2012

Thuis dag 7

Oh jee, het is alweer bijna een week geleden dat ik een blogje heb geschreven! Dat kan écht niet he! Veel te lang geleden.... Oeps....... Hier thuis gaat de tijd ook zo veel sneller dan in het ziekenhuis. In neem mezelf al een paar dagen voor om er weer eens voor te gaan zitten, maar steeds kwam het er maar niet van. Niet dat we echt iets bijzonders hebben gedaan, maar het was gewoon een rommelige week zoals ik eerder al schreef. Allerlei afspraken en dingen te regelen waardoor de dagen voorbij zijn gevlogen. Komende week weet ik eigenlijk niet wat er op de planning staat....

Deze week is het hier havenfestival. Heel de week is er iets te doen geweest en morgen is er een grote braderie met aansluitend een soort feestavond. Ik ga proberen even naar de braderie te gaan, 's morgens, dan is het nog niet zo druk. In de middag kan je letterlijk geen kant op en moet je maar met de stroom mee lopen. Dat zie ik niet zo zitten. Hopelijk is het een beetje lekker weer, of in ieder geval droog. De afgelopen jaren heb ik vaak in het ziekenhuis gelegen op deze dag, dus hopelijk kan ik er lekker van genieten morgen!

Verder ben ik sinds woensdagmiddag weer een beetje aan het tobben. Erg moe, spierpijn, last van mijn rechterlong, misselijk met vlagen. Niet echt ziek of benauwd of zo hoor, maar gewoon niet helemaal lekker. Maar goed, zal wel over gaan. Is nog prima te doen. Gewoon op tijd rust nemen, 's middags even gaan liggen en dat lukt het wel.

Afgelopen week kreeg ik een mail die mijn aller grootste wens waarheid kon laten worden! Maar ik heb ervoor bedankt, omdat het nu geen zin heeft. Er is in het luxor theater komend weekeind 24 uur lang iets te doen, waar onder open audities voor een rol in de musical de jantjes. Het lijkt me echt een super leuke ervaring om eens een keer mee te spelen, in wat voor musical dan ook. Het ging alleen over de periode dat hij in Rotterdam draait, in maart volgend jaar. Moet lukken dus. Ze zochten eigenlijk mensen tussen de 40 en de 60. Nou heb ik regelmatig contact met iemand die daar werkt, en ze had aan de producent gevraagd of hij niet ook een plaatsje voor mij had. En jawel, ik mocht auditie komen doen! WOW!! Super lief natuurlijk, dat die vrouw zoveel moeite voo rme heeft gedaan, en dat de producent speciaal voor mij een uitzondering wilde maken! Alleen...... tsja...... het is zaterdagavond. Geen handige dag voor mij. Bovendien is mijn stem op dit moment niet goed. Ik ben nog erg hees. Ik voel er weinig voor mezelf voor gek te gaan zetten op de open audities waar heel de zaal vol zit. Ik hoef niet per se te zingen, kan een ook een stukje toneelspel ofzo zijn, maar hoe ga ik dat doen alleen? Ik hoorde dat allemaal afgelopen maandag pas, dus ook niet heel veel voorbereidingstijd. Lastig. Ik heb nog even getwijfeld, maar heb toch maar besloten deze unieke kans te laten lopen. Het heeft gewoon geen zin zoals ik nu ben. Ik heb wel gevraagd of er evt niet iets anders voor me is op een later tijdstip in een andere voorstelling, of dat ik later auditie kan komen doen. Maar daar heb ik nog niets op terug gehoord. Dus ik verwacht niet dat dat erin zit. Echt super jammer, het had me ZO leuk geleken! Het is echt mijn allergrootste wens..... Maar goed, je moet ook wel realistisch blijven. En ik voel er weinig voor om voor een vol theater te gaan staan met een stem die zodra je van hoogte veranderd gelijk weg valt. Dus, ja, heel jammer, maar het kon gewoon niet nu.... :(

Verder weinig nieuwtjes. Alles gaat zijn gangetje. De volgende blog zal niet zo lang op zich laten wachten hoor!

3 opmerkingen:

  1. Hey Ilse
    Ha ha de Jantjes...dan had ik een uitzondering gemaakt hoor en naar de musical gekomen....maar wie weet komt die kans nog een x,vandaag lekker rustten en hoop dat we morgen met elkaar een rondje braderie kunnen,zien elkaar,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo meiden ja de jantjes dat is leuk , daar ben ik lang geleden met je ma geweest , toen kon jij ook helaas niet gaan, was erg leuk toen. ja jammer dat het dit keer niet lukt maar wie weet hoe snel het wel gaat . veel plezier morgen , ik wilde ook maar moet werken dat is dus pech. gr uit Dordt xxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ilse,
    Echt jammer voor je. Maar hopelijk komt er nog een keer een aanbod dat zou wel super zijn. Morgen schijnt het weer aardig te worden dan kan je even lekker naar de braderie. Veel plezier alvast en een goed weekend. Liefs, A-M

    BeantwoordenVerwijderen