zaterdag 8 september 2012

Thuis dag 1

Zo, aan het einde van de eerste thuis dag toch nog even een blogje.

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel nieuws. Alles gaat zijn gangetje. Vrijdag voor ik naar huis ging kwam mijn eigen arts nog even langs. Over 5 tot 6 weken zou zij zelf een afspraak maken op haar poli. Maar ze hoopt en verwacht ook een beetje dat ik dan in Groningen zit. Wij hopen dat ook, hoe sneller hoe beter! In Groningen willen ze nog steeds dat ik 6 weken stabiel ben, maar zij vind dat onzin. En aangezien ze in Groningen bij hoog en bij laag volhouden dat ZIJ mijn arts is, en ZIJ alles bepaald, (ook als ik daar opgenomen ben) zullen ze in dit geval ook naar haar moeten luisteren, haha!! Jammer dat ze precies op vakantie was de afgelopen keer. Anders was het misschien nooit zo ver gekomen dat ik op de IC was beland. Maar ja, je weet het niet. Het was precies in een weekeind, dus dan was zij er toch ook niet geweest. Tenzij ze dienst had gehad. maar dat zou wel erg toevallig zijn geweest. Maar goed, dat blijft gissen. We kunnen ons beter op de toekomst richten. Eerst Groningen, dat is het belangrijkste.

Ik zou ik niet zijn als het volgende probleem zich niet aan zou dienen nog vóór het andere goed en wel is opgelost. Of nou ja, eigenlijk is dat 'probleem' er al heel lang, maar zat ik een paar maanden in de ontkenningsfase, haha!! Ik heb net als van mijn longen al jaren last van mijn darmen. Tot ik anderhalf geleden ontdekte dat de pijn vaak rond mijn navel zat. Maar aangezien daar weinig mis kan zijn van binnen en alles al eens is nagekeken liet ik het zo. Tot ik een paar maanden geleden ineens een bobbeltje zag verschijnen. Gaat wel weg dacht ik nog. Maar niet dus. Word zelfs langzaam groter en harder. Als ik een beetje strakke broek aan heb of hard hoest doet het pijn. Zo ook dus afgelopen week. Dat hoesten dan, haha!! En wat ik zelf al een beetje had bedacht bleek waar te zijn. Een navelbreuk door het hoesten. Ja hoor, heb ik weer! Een babykwaal!! Breken me ribben niet, springen me darmen uit me buik. Maar goed, het is niet zo erg dat er gelijk iets aan gedaan moet worden. Ben er ook niet ziek van, het is gewoon lastig. Dit zal niet dé oorzaak zijn van alle buikpijn, maar misschien wel een stukje oplossen. Met de tijd moet de chirurg er een keer naar kijken het verhelpen. Tenzij het ineens veel groter of pijnlijker word, dan moet het snel. Dus dat staat op de langer termijn planning. Net als mijn ogen. Die zitten vol met staar door de prednison. De oogarts heeft 2 jaar geleden al gezegd dat het geopereerd moet worden. Een andere manier is er niet. Toen wilde ik Groningen ook al afwachten -kan je nagaan hoe lang we er al mee bezig zijn, we wachten in totaal bijna 6 jaar nu, waarvan de laatste 1,5 pas met echt de behandeling in het vooruitzicht-. Maar goed, ook dit is erg lastig en vervelend, maar niet heel erg. Ik moet ook zeggen dat ik doodeng vind. Ze doen dat onder plaatselijke verdoving... Een prik in me oog.... En dan word ie open gehouden met zo'n ding en zie je alles zo op je af komen, bah. Misschien dat ik ooit nog eens ga vragen of het niet onder narcose kan...Ik moet er wel over nadenken, want het schijnt maar 1 keer te kunnen per oog. Als het dus ooit terug komt is het pech gehad. Maar goed, allemaal dingen voor later. Eerst Groningen, dan medicatie afbouwen en spieren en conditie op, misschien dan daar ergens tussendoor die navelbreuk verhelpen en dan de rest van de plannen. Ik ben de komende maanden, waarschijnlijk zelfs jaren nog wel zoet, haha!!

Verder gaat alles dus zijn gangetje. Lekker thuis, heerlijk in mijn eigen bed. Vandaag weinig gedaan, beetje buiten gezeten in de tuin en gewoon wat dagelijkse dingetjes. Verder even niks, beetje bijkomen. Moe dat ik ben. Geen idee waarvan, maar goed. Dit weekeind hebben we niks gepland, dus dat is fijn. Komende week wel, is een erg rommelige week, met allerlei losse afspraken hier en daar. Maar goed, overleven we ook wel weer, alles is beter dan in het ziekenhuis!

Nu ik thuis ben ga ik weer stoppen met de dagelijkse blog en weer over op 2 á 3 keer per week..Dus tot volgende week!

5 opmerkingen:

  1. Hey ilse,lekker hoor in je eigen bed!!
    Kun je die navelbreuk en je ogen en de rest niet tegelijk laten doen haha scheelt een hoop gedoe!!!
    Het is te hopen dat je nu snel naar Groningen mag.groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo meiden fijn dat je weer thuis ben , ja je zal wel denken ze komen niet maar in gedachten zijn we er wel hoor, het is nu druk met hans zijn moeder , het is toch een geloop enz !!!!
    verder is het hier rustig . doe rustig aan he gr uit dordt xxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kleine geruststelling voor de staaroperatie. Door de verdoving zie je ook niks meer, je ziet dus niets op je afkomen. Als je tenminste je andere oog dichtdoet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ilse,
    Heerlijk dat je thuis bent. Ik loop een beetje achter met je blog en ik lees het dus pas net. Had een erg druk weekend.
    Je kon nog even van het mooie weer genieten. Nu maar opknappen en zo snel mogelijk naar Groningen.Liefs A-M

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Ilse
    Ha ha 1 ding tegelijk he,lekker uitrustten,hou je taai,kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen