donderdag 20 september 2012

Thuis dag 13

13 is een ongeluks getal he?

Of nou ja, ongeluk..... onhandig....

Zojuist ging de telefoon, het UMCG dat ik er AANSTAANDE maandag verwacht word. Heel fijn, zo kort van te voren. Dat is de zoveelste keer. Dood en doodziek word ik ervan. Ze denken zeker dat wij hier hele dagen op onze ingepakte koffers met onze telefoon in de hand zitten te wachten tot we alsjeblieft mogen komen! Nou mooi niet. Ik ben nog gaan bellen waarom, want de afspraak was dat ik nu 1 dag van te voren zou komen en ik word donderdagbehandeld. Dat is de alweer afspraak 1 die ze niet nakomen. Dat begint al goed. Ik heb gevraagd waarom en wat denken jullie? Voor welgeteld 1 longfunctie, 1 foto, en 1 gesprek met een anneshtesist. Dat is alles bij elkaar misschien we 3 hele uurtjes werken. Echt bezopen! En hoe komt de zorg toch zo duur. Ik dacht dat alles van de laatse opname wel een beetje gezakt was, nou niet dus. Ze zijn (alweer) zo flexiebel als een stalen buis. Er valt he-le-maal niks te regelen. Dus ik word gewoon geacht er maandag om 11 uur te zijn en dan, als ik geluk heb, als ze me goed genoeg vinden, als er een ic bed is en het allemaal uit komt krijg ik de behandeling. (zo is het niet, maar zo voelt het wel) Volgens mijn long en huisarts doen ze moeiete om alles nu zo goed en soepel mogelijk te laten lopen. Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe helemaal niks van gemerkt heb. De afspraken konden niet verzet worden, dus ik kon ook geen dag later komen, een eigen kamer konden ze niet toezeggen, dat mijn moeder bij me in het zh kon slapen kon niet en het hotel regelen ging met horten en stoten, maar dat zouden ze doen. Ben benieuwd. Ik heb er totaal geen zin in. Maar goed, het is de enige mogelijkheid, dus ik ga het nog 1 keer proberen. Laat ze het maar gewoon doen, en in 1 keer, dan ben ik er vanaf en hoef ik er nooit meer terug. Het is niet te hopen dat we er nu weer helemaal heen gaan en het blijkt om wat voor reden dan ook weer niet door te gaan. Dan is het het ziekenhuis te klein. Maar goed, dat is wel het allernegatiefste.... Maar oke, mijn vertrouwen is tot een dieptepunt gezakt na de laatste keer. We gaan het zien. Iedereen die nog langs wilde komen, sorry, dat gaat helaas allemaal echt niet meer lukken. De komende dagen word het rennen en vliegen om alles klaar te hebben voor maandagochtend, want we moeten om 7 uur weg zijn. Heel fijn dit. zucht.

5 opmerkingen:

  1. Ah, wat balen meid!! t Zou toch positief moeten zijn de oproep uit Groningen, maar zo is het een belasting voor je...jammer hoor!!k Hoop dat je t gaat redden met de voorbereidingen voor maandag én dat je je hoofd koel kunt houden. Snap dat t echt heel naar is...! Sterkte en hopelijk gaat alles door en ga je ervan opknappen! Dat is t uiteindelijk doel natuurlijk!!!!
    Meid, hou je haaks!!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo meiden dit is inderdaad kort dag zeg , aan de ene kant wel fijn maar aan de andere kant te snel en vlug. doe wel rustig aan anders kan je beroerd worden en dan duurt het nog langer . gr ik denk aan jullie bedankt voor de lieve kaart . gr van ons uit dordt xxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey lieve jullie
    De dertiende hoeft geen ongeluksdag te zijn hoor,mijn trouwdag was op vrijdag de 13e en dat is al heeeeeeel lang geleden,maar het is idd kut dat het weer zo rommelig geregeld is,duimen en hopen dat het allemaal doorgaat,je niet ziek wordt,dat er een plekje voor je ma is,ik kan ook wel iets doen he,opruimen,boodschappen....hou je rustig,je doe er toch niets aan...van stress wordt je ziek,lekker lullen,weet ik,nou succes met alles aankomende dagen,horen elkaar nog,dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey ilse,ik hoorde het gisteravond van mama.
    We gaan duimen dat alles nu goed verloopt zonder..........nou ja schrijf ik maar niet haha.
    Hoop dat ze voor mama ook een plekje vinden!!!nou maak je niet gek,hou je rustig en nu hopen dat het de laatste keer is!!!
    Houden je blog in de gaten xxx sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey ilse,ik hoorde het gisteravond van mama.
    We gaan duimen dat alles nu goed verloopt zonder..........nou ja schrijf ik maar niet haha.
    Hoop dat ze voor mama ook een plekje vinden!!!nou maak je niet gek,hou je rustig en nu hopen dat het de laatste keer is!!!
    Houden je blog in de gaten xxx sandra

    BeantwoordenVerwijderen