dinsdag 3 januari 2012

Ziekenhuis dag 184

Nou, ik schrijf toch maar even zelf een stukje op me blog. Ik was het niet van plan, want ik voel me ronduit slecht, maar ja. De hele ochtend slaap ik al, alles doet pijn en ik heb nergens lucht of energie voor. Allebei mijn handen zijn blauw geprikt en uiteraard is er 1 gaan ontsteken. Als ze een infuus prikken sluiten ze vloeistof in om te kijken of hij goed zit. Blijkbaar hebben ze er heel veel in gespoten want mijn arm is nu nog tot halverwege rood en pijnlijk.... Je kan het niet heel goed zien op de eerste foto, kijk...Je ziet alleen op mijn arm een klein beetje rood op de foto...Als je heel, heel goed kijkt haha, maar in het echt zit het er echt hoor, haha!)



Al met al had het nieuwe jaar niet rotter kunnen beginnen. Ik heb niet eens het idee dat het een nieuw jaar is. Ik heb er totaal niks van meegekregen. Ik had zaterdagavond thuis moeten zijn en ik lig weer eens op de IC. Het gekke is dat ik niks meer van zaterdagochtend weet. Ik weet alleen nog dat ik vrijdagavond ging slapen. M was geweest en het was een gezellige avond ondanks dat ik niet helemaal lekker was. Dus toen ook mijn moeder weg ging ben ik (na nog een keer flink gekotst te hebben) ook lekker en met een 'fijn en tevreden' gevoel gaan slapen en ik werd op de IC wakker. In een zh jasje. Alwéér al mijn kleren verrot geknipt, ik kan zo wel bezig blijven een nieuwe gadarobe aan te schaffen! Niet dat ik dat normaal zo'n robleem vind, maar nu wel. Gewoon.wéér. alles.verrot.geknipt. Omdat ze haast hadden. (Ja, fijn weet je hoe vaak ik mijn leven al niet eens haast heb gehad? Als ik al die keren mijn kleren maar van mijn lijf had moeten knippen in plaats van ze gewoon uit te trekken had ik wel naar het leger des heils gekund voor wat nieuws! En jajaja, dit was een ander soort haast en toch heb ik er geen zin in om het te begrijpen vandaag. Ik baal ervan! Zo.)

Voor de rest is het eigenlijk allemaal dus nog k*t. Ik reageer ook nog niet op mails of smsjes of zo hoor. Ik voel me echt helemaal niet lekker en daarbij baal ik echt gigantisch van alles. Ik heb een humeur om te schieten en jank om alles. Of eigenlijk om niks, het is maar hoe je het bekijkt. Ik MOET vrijdag naar Wicked, hoe dan ook maar mijn eigen longarts is er niet dus of dat gaat lukken is ook nog maar heel erg de vraag. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Zodra mijn eigen arts terug is moet er een plan gemaakt worden. Nu is weer de ketanest verhoogd, ik ga hier niet blijven tot dat eens een keer afgebouwd is. Ik wil weg, zo snel mogelijk. Nu is maar weer eens gebleken hoe snel mijn longen dicht kunnen gaan, of ik nou wel of niet slecht ben. Vrijdag ochtend heeft er nog een arts doe mij vrij goed kent geluisterd en gehoord dat het voor mijn doen helemaal niet zo slecht klonk als ik me voelde. Dicht gaat het toch wel als mijn longen daar zin in hebben, hier, thuis op straat, overal. Ik kan toch moeilijk mijn hele leven hier blijven wonen voor het geval dat? Ik denk dat ze het hier allemaal eens rustigjes aan willen bekijken en zo; maar ik niet.....Ik heb er echt genoeg van om maar in dat ziekenhuis te liggen en om de haverklap op de IC. Iedere keer moet ik daar weer helemaal van bijkomen; heb ik het gevoel alsof ik een week onder een vrachtwagen heb gelegen; en iedere keer als ik er net weer een beetje bovenop ben ga ik weer terug. Nu zelfs op momenten dat het helemaal niet zo slecht gaat.... Ik was vrijdag niet lekker, maar nog niet voor mijn doen echt super benauwd.... En dan ga je slapen en word je zondagmiddag eens een keer wakker. De IC went niet, sterker nog, het word met de keer erger, ik zie er steeds meer tegenop en word en steeds banger voor. Ik heb er genoeg van, meer dan genoeg, het jaar had niet slechter kunnen beginnen....... Voor mijn gevoel is er geen nieuw jaar, geen nieuw begin, alles gaat net zo verder als vorig jaar en dat wil ik niet... Dus we zien wel, deze week is mijn eigen arts er niet, dus hopelijk komt er volgende week een plan. Tot die tijd blijf ik maar slapen en hopen dat ik vrijdag weg mag...

6 opmerkingen:

  1. ach meid, wat heb ik met je te doen!! k Snap dat je er helemaal geen zin meer in hebt en dat zo t nieuwe jaar helemaal waardeloos is begonnen...k wou zo graag iets voor je kunnen doen, iets van mijn lucht geven ofzo. We zouden wel ieder een van mijn longen kunnen nemen? Maar of je er dan veel mee opschiet? ;-) Nouja, zo gek als de jouwe zijn de mijne gelukkig niet en dat stemt mij dankbaar. k Relativeer mijn eigen situatie altijd meteen weer als ik de jouwe lees en hoor. Met mij gaat t helemaal niet zo slecht! Maargoed, jij zit er wel mee en ik snap je frustratie...En ook dat je niet mailt oid, alle begrip!!!!! Balen dat dr B weer ns op vakantie is (is haar gegund hoor, maar t komt altijd slecht uit, is mijn ervaring ook, haha).
    k Denk ongelofelijk veel aan je en k hoop dat de zwitserse post zich haast om m'n kaartje bij je te bezorgen :-)
    dikke kus voor jou en ook liefs voor je ma.
    Knuf
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve, lieve Ilse,

    Wat ontzettend shit allemaal.....ik leef heel erg met je mee.....

    Ik denk een je en duim voor je!!

    Veel liefs, Wanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieverd.

    Lees al heel lang mee. En ik weet zo hoe je je voelt, Kers,t Oud, Nieuw... alles aan me voorbij gegaan.
    En haha, ik wilde ook foto's van mijn blauwe armen maken en op foto zien ze ineens er prachtig roze uit (maar wij weten en vooral voelen wel beter).
    Sterkte...
    Eens.....
    Blijf hopen....
    Dat doet ook mij leven....

    Liefs,
    Hélène.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey meis,

    Ik ben blij dat je er zelf weer bent, maar wel echt wel heel k*t, zo'n begin, juist nu er hoop was met de behandelingen. Ik blijf voor je hopen.
    sterkte en ik hoop tot snel! sterkte!

    heel veel liefs Iloon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey meissie
    Hoop echt voor je mee dat je heel snel opknapt en vrijdag naar wicked kan,daar had je je zo op verheugd...denk aan je hou je taai,veel liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ilse,
    Echt waardeloos maar wie weet kan je vrijdag toch naar Wicked. Ik zal voor je duimen. Slaap lekker en morgen hopelijk weer wat beter.
    Liefs, A-M

    BeantwoordenVerwijderen