woensdag 4 januari 2012

Ziekenhuis dag 185

KLOP-KLOP

"Ik ben eens even naar de dokter geweest en gevraagd waarom jij nou eigenlijk nog op deze kamer ligt......of dat nog wel nodig is en zo........"
'Oh.' ( ik was in mijn hoofd mijn spullen al aan het pakken)
"En ja de arts die heeft eens even met de microbioloog gebeld en zo en ja..... Die bacterie waarom jij hier hier ligt....... Er blijkt uit de laatste kweken.........-ik denk zég het nou maar!-......... dat die eigenlijk multi-resistent is".
'Oh'. ( niet gewoon resistent, nee ik heb een goeie te pakken, een multi-resistente, dus die schrikt niet van AB en dus gaat die (waarschijnlijk) niet zomaar weg!!!!)
"Dus nu moet je echt op deze kamer blijven en mag je niet meer over de afdeling en zo lopen".


Haha, nou ja, prima hoor, als ik dan toch een bacterie heb, dan maar een resistente, heb ik na bijna 8 jaar eindelijk eens mijn eigen kamer met douche en wc!! Anders had ik hier zeker weg gekund! Trouwens wel even besproken dat ik de isolatiemaatregelen van hier echt belachelijk vind. De eerste weken hier mocht ik alles, vorige week hing het er van af wie er werkte, van de één mocht alles, van de ander niks en nu dit. Regels van niks, echt bezopen. Ik snap het allemaal best als er serieus mee om zou worden gegaan, maar op deze manier.... Wat verwachten ze nou van me, dat ik dat ineens heel erg vind of zo? Als het zo erg was waren de regels vast wel duidelijk geweest. Dus ik vind het wel best, ik mag op mijn kamer blijven en die bact ach, we zien wel wat ze daar mee doen. Die is gewoon al die tijd niet weg geweest. Tot 3 dagen voor ik naar Groningen ging zat hij er nog, deze kweek is van toen ik nog geen 24 uur hier was en dan zou hij er weer zijn? Daaaag, die is gewoon niet weg geweest. Misschien was hij even rustig en hebben ze hem inderdaad toen voor ik weg ging toevallig een keer niet gekweekt, maar dat hij weg is geweest en nu weer terug is gewoon onmogelijk. Zeker in zo'n korte tijd, precies dezélfde resistente -oh nee- MULTI resistente bacterie, haha! Ik ga er dan ook maar gewoon van uit dat dit geen gevolgen heeft voor mijn laatste behandeling in Groningen.

Vandaag is het GOD. Ik heb gevraagd de AB te stoppen. Die in me urine is weg en die in mijn longen doet AB niks dus ik snap niet waarom ik het dan nog zou moeten krijgen. Dus dat is 1. Dan hebben we alleen nog de ketanest. Als mijn eigen arts volgende week nou even regeld dat die thuis gegeven kan worden of anders, als dat echt zo onmogelijk is een soort gelijk middel geeft waar ik wel mee naar huis kan is dat ook opgelost. Kan ze daarna mooi achter Groningen aan. En een eigen huis. En de KNO-arts. En zo. Ze hoeft zich in ieder geval niet te vervelen, haha! Ik heb over vrijdag nog niks gehoord, niemand gezien, zullen ook wel niet komen, ga zo maar weer een dutje doen en dan morgen horen wat ze weten...

4 opmerkingen:

  1. Hallo meis , nou je heb het allemaal weer gehad/meegemaakt, het is toch allemaal wat he. ja een late reactie van mij kant ben een beetje in de lappemand, maar gaat wel over. Meid ik ga voor je duimen dat je vrijdag weg mag ,anders ontvoeren we je ha ha , gr uit dordt xxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Ilse
    Ja wat moet ik zeggen,hoop dat alles snel ga verlopen,medicatie,naar huis,naar Groningen...maar eerst naar Wicked,liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha meid, hoop dat je lang op je kamertje mag blijven, maar dat de bact je geen kwaad doet!! En dat je vrijdag lekker even weg kan.
    Erg bedankt voor je Klap.....zoen! Echt een super leuke kaart :-) Humor dat we elke keer ongeveer op dezelfde tijd aan elkaar denken om n kaartje te sturen, de mijne is ook onderweg.
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ilse,
    Het verandert daar echt niet hé. Ik snap er niets van. Als jij nou maar vrijdag naar wicked kan. Sterkte en tot gauw.
    Liefs, A-M

    BeantwoordenVerwijderen