vrijdag 13 januari 2012

Ziekenhuis dag 194

Gisteren had ik een soort van mini-crisis. Mijn saturatie bleef maar laag en dus werd er een bloedgas geprikt. Die was niet goed, ook niet toen ik een kapje met zuurstof kreeg in plaats van een brilletje. Dit werkte dus niet en om een actie als vorige week te voorkomen moest er iets gebeuren. En dus bedachten ze een bonchoscopie (in je longen 'kijken' met een slangetje met een camera eraan) Een nood-broncho. Ik moest daarvoor wel naar de IC "voor het geval dat". God zij dank hoefde ik geen lijn in mijn slagaders EN..... Had de arts zelf al bedacht dat een roesje wel fijn zou zijn.Anders had ik het echt niet zien zitten.... ooohhh ik was al benauwd en het deed allemaal al behoorlijk pijn..... Maar gleukkig had hij het zelf al bedacht, haha, helemaal goed! En dus zo gebeurde het. Ik kon vrijwel direct op de IC terrecht. Daar aan alles aangesloten en een roesje gekregen. Echt helemaal niks van die hele broncho gemerkt. Nog geen half uur later was is weer wakker en was alles achter de rug. De zuurstof was van 15 naar 3 en ik had veel meer lucht. Na nog een uurtje op de IC kon ik terug naar de afdeling.... Wat een goede oplossing!! Dat moeten ze echt vaker doen!! Vinden ze zelfs gelukkig ook, haha! Anders had ik vannacht of vandaag zeker naar de IC gekund om echt weer aan de beademing en zo te gaan, want het zat weer helemaal vol. Gelukkig zagen ze tijdens de broncho nu zelf ook dat er slijm zit ónder het gedeelte dat vernauwd is en dat het dus heel lastig is het (taaie) slijm daar doorheen te krijgen. Bovendien is het al meer dan eens gebeurd dat het slijm precies in de vernauwing klem komt te zitten. Naaa, ik kan je zeggen, dan weet je echt even niet waar je de lucht vandaag moet halen..... Of dat het slijm blijft zitten de vernauwing alleen maar erger word.... Zulke grappen.... Maar ja, het is dus heel goed opgelost zo. De pred is wel ver-3-voudigd, en ik krijg nu standaard magnesium iv en zout om te vernevelen, allemaal om dat slijm er maar uit te krijgen. Verder was er wat onduidelijkheid over de aanpak van mijn resistente bact. Maar mijn eigen longarts is geweest en nu is het goed geregeld, ik krijg ab door het infuus, in tabletten, in een drankje en ik moet het toch vernevelen. En daar was een beetje een misverstand over, want ik moet dus hetzelfde vernevelen als wat ik op moet drinken. Maar nu is het goed geregeld. Tijdens het overleg was wel gezegd dat de kans heel klein was dat het ook echt zou lukken om de bact weg te krijgen, maar we gaan het toch proberen... Dus we zien wel, afwachten....... Ik voel me vandaag wel goed. Zuurstof staat nog op 3, ben alleen erg moe. Heb nog helemaal niks gedaan, alleen geslapen en mijn pillen ingenomen.... En ik ga zo nog maar even verder slapen, bevalt me eigenlijk wel zo op vrijdag de 13e, haha!

Oh en nog een huishoudelijke mededeling.... Vanaf morgen heb ik alleen mijn nieuwe telefoonnummer nog en is de oude vervallen!...

2 opmerkingen:

  1. Hey Ilse
    Ha ha vrijdag de 13e...valt mee hoor...lang geleden was dat mijn trouwdag...gelukkig is het gisteren met de broncho een beetje opgelost zodat je je wat beter voelt,slapen kan geen kwaad ha ha,vanmiddag weer een ritje naar dordrecht,ben benieuwd,nou joh hou je taai,dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ilse,gelukkig met een sisser afgelopen. Lekker bijkomen vandaag. Hoe gaat het met je sloffen. Zitten ze nog goed?
    Liefs Marcel

    BeantwoordenVerwijderen