zaterdag 14 mei 2011

ziekenhuis dag 65

uche-uche-uche  uche-uche-uche  uuuuuuuuche-uche-uche!!!!!!!!!!


Oooohhhhhhhwwwwwwwww


uuuuuuuuche-uche-uche!!!!!!!


Aaaaahhhhhh, me hoofd......me keel.......me rug..............auw........pyyyyyyyn...


Hu?


Nee he, het lijkt wel of het al licht word........Hoe laat is het? Half 6, k*t, al bijna ochtend.....


Maar de dokter......He?  (denkdenkdenk)


Hu? Mijn infuuspomp staat aan.....en......er hangt een extra zakje aan ........en .........ja ik zit er aan vast....... He?!


Stand 25......de AB stand........(ik voel aan mijn infuuslijn.) haha, ja ik was nog niet helemaal wakker) Ja, ik zit er echt aan vast.........Maar...........Wie heeft dan gedaan? En waarom heb ik dat niet gemerkt? Ik word áltijd wakker zodra de deur open gaat!


Ben ik gek geworden?........ Droom ik?


Zo werd ik vanmorgen wakker. Ik snapte er echt helemaal niks van. Ik had gisteravond een kleine crisis volgens de verpleging. Ik vond het allemaal reuze meevallen, maar hun niet. En dus moest er een dokter gebelt worden. En dus werd er om half 11 nog een bloedgas geprikt en zou de dokter na een half uur terug komen om het 'plan van aanpak' te bespreken. Tot zo ver hebben mijn hersenen het gedaan. Daarna weet ik niks meer tot ik vanmorgen wakker werd. Dát is pas raar!! Ik naar de nachtdienst toe om verhaal te halen. De dokter was inderdaad niet meer terug gekomen, maar had wel afgesproken dat de AB gestart moest worden, vandaag nieuw bloedonderzoek en verder kijken. Ik verwacht ook nog wel een foto....Dus mijn bloedgas was nog goed? Vroeg ik aan verpleging. Die wist dat niet, wist alleen dat aan de hand van dat bloed de AB gestart moest worden. "Maar kunnen ze uit een bloedgas ook je CRP (ontstekingswaardes) bepalen dan? En zo ja, wat waren die dan? Waarom zit ik vast aan die paal? Allemaal vragen zonder antwoord........ Goed ronde 2 dan....... Wie heeft me vast gemaakt en wanneer? Dat bleek de nachtdienst te zijn geweest. "ik heb het je nog uitgelegd en je hebt zelf nog tegen me gezegd dat de dokter nog langs zou komen, maar dat die niet meer geweest was". Hu? Ikke? Neenee, onmogelijk, vast mijn tweelingzus, haha! Het zal wel, maar daar weet ik dus echt helemaal NIKS meer van!! En dat kan ik toch niet uitstáán!!!! Is toch echt wel erg vreemd wakker worden zo hoor. Maar ja, verder slapen lukte niet meer, dus dan maar blogje schrijven, 's morgens om half 7. Net zijn de controles gedaan, zuurstofgehalte blijft krapjes met 7 liter (88-90%) maar ik wil niet hoger, dan moet ik een kapje op en daar heb ik geen zin in. Bovendien zolang mijn bloedgassen goed zijn vind ik dat ook niet zo nodig. Ik merk er gek genoeg weinig van. Soms ben ik zo vreselijk benauwd en dan is mijn saturatie goed, en nu voel ik me eigenlijk wel redelijk en dan zit ik zo laag. Echt raar, maar ik hoor om me heen dat veel mensen dat hebben, dus het ligt gelukkig niet aan mij! ;-)


Verder niet zo heel veel nieuws hoor. Vannacht dus lekker geslapen en gisteren niet veel meegemaakt. Het was een saaie dag zonder nieuws en nog belangrijker, zonder BLOG!!! Mén, dat was niet leuk! Zal wel één of andere storing of zo geweest zijn, kon er in ieder geval niet in om een nieuwe te schrijven en mijn bericht van donderdag was ook spontaan verdwenen! Maar volgens mij is die ook spontaan weer terug gekomen, haha!


Nou, verder dus geen nieuws, ik ga nog even mijn ogen dicht doen, misschien doezel ik nog een beetje weg. Ga me vandaag heel rustig houden, echt ik doe niks, want mijn longen hebben het niet naar hun zin, dat heb ik al lang gemerkt. Nee, het gaat niet echt goed, en ik heb echt totaal geen zin in een crisis die zo erg word dat ik weer kan gaan logeren op de IC, dus ik zet alles in het werk (of nou je, eigenlijk doe ik dus niks, haha!) om daar vandaan te blijven vandaag! En morgen. En overmorgen. En dinsdag. Haha, etc!!

6 opmerkingen:

  1. Goedemorgen daar,

    wat een toestand allemaal weer. Had je gisteren een slaappil genomen dat je het niet meer weet ha ha ha.

    Vandaag gewoon een dag rustig aan doen en hopen dat dit IC ver weg blijft. We hopen snel weer een keer langs te komen.

    Dikke kus van Daan, Bram, Wendy en Ikke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte meid. Hoop dat je sat zich snel beter gedraagd en de ab snel aan slaat!!


    En als ik iets voor je kan betekenen... je weet me te vinden.

    xx Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee meis,

    Shit, onze voorspelling komt dus weer uit, waarom wisten WIJ wel dat het niet handig was om de ab te stoppen, terwijl wij slechts 'simpele patiënten' (waren we maar simpel, nouja onze casus dan, hadden ze vast zó een oplossing gehad) zijn??? Goed balen dus! En je zou toch niet meer omhoog gaan met O2? Ik had gisteren mn infuus, kwam n andere vpk (die wél aardig is en op tijd kan komen...) en die had ook een sat meter bij zich, die bleek dus ook op 87 te zitten. Voelde er ook niet veel van zolang ik op de bank bleef hangen, had wel gemerkt dat lopen 'iets moeizamer' ging. Terwijl ik andere keren, als ie nog netjes 92 is ofzo, knallende koppijn heb en als n vis naar lucht zit te happen...
    Ik zit op de postbode te wachten, die komt een pakketje brengen. Heb mezelf blij gemaakt met n goede melkopschuimer. Is een heel slimme investering want wij hebben een D.olce G.usto en die cappuccino en latte is belachelijk duur, bijna 5 pleuro voor 8 bakken. Dus schuim ik de melk zelf wel op, kunnen we de gewone capsules kopen, die zijn ook bijna 5 euro maar dan heb je 16 bakken. Dus dit kan alleen maar gezien worden als goed financieel inzicht want op termijn besparen we er alleen maar mee (okee, dan moeten we er eerst 65 euro uithalen, maar dat is met 15 pakken gebeurd...) Je zult zien dat die knakker pas komt als wij even weg zijn, moet naar mn oom, die was van de week jarig. Die van die gezellige tante die n tijdje terug BIJNA een longontsteking had en die t zoooooo benauwd heeft. Denk dat ik maar een extra tankje O2 voor haar vul, misschien dat t wat helpt. Echt irri, ik wil n mobiele concentrator he, maar voor thuis gewoon zo een als ik nu heb want even op pulse vind ik niet zoooo erg maar 's nachts vind ik t niet zo prettig. Dus Gerard heeft via de zaak (werkt bij mn oom) gekeken voor zo'n ding en toen zij dat hoorde, wilde ze er serieus een voor zichzelf bestellen ook, want t ging zo niet langer met die longen van haar. Dan had je ze niet eerst 60 jaar verrot moeten roken, bovendien heeft ze pas een lf-onderzoek gehad en blies ze een FEV1 van 103%. Dus ik denk dat t met dr sats ook wel goed zit....Kortom dat wordt een middagje op mn tong bijten, anders zou ik weleens minder aardig uit de hoek kunnen komen....
    Sterkte daar he meis, we denken aan je!!
    Liefs en tot snel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He die Ils
    Nou dat was niet de bedoeling toch!zo ziek worden,ha ha wel raar dat je zo vast geslapen heb....dit zegt wel genoeg over je lijf,hoop dat het snel weer wat opknapt,hou je taai
    Kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha ilse,dus het klopte dat ik donderdagochtend geen blog kon vinden en alleen maar foutmelding kreeg zoals ik je vertelde.Het is niet zo prettig dat je je eigen niet zo lekker voelt hou je eigen maar lekker koest dan knapt hopelijk weer gauw op.Heel veel liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Ilse, Beter geen blog en geen slecht nieuws dan een blog met zo'n verhaal. Hou je rustig en blijf lekker op de afdeliong. Groetjes Marcel

    BeantwoordenVerwijderen