maandag 9 mei 2011

Ziekenhuis dag 60

Ik heb ruzie


Heel erg


Niet met iemand van de afdeling of zo


Nee


Met de mevrouw van de ijsjeswinkel


We gingen gisteravond een ijsje halen. En we waren zo aardig om te vragen of het personeel ook een ijsje wilde. Dat wilde ze natuurlijk wel. 'Hier, neem dan mijn pasje mee, als ze moeilijk doen bel je me maar, dan kom ik'. (met personeelspasje krijg je 25% korting) komen we in die winkel, ijsjes besteld bij een vrouw die we al die jaren al kennen. Willen we betalen, geven we dat pasje, begint ze me daar een partij te blazen op een hele onbeschofte manier dat "dat niet mag, dat iedereen wel kan zeggen dat het voor personeel is, dat het hun regels zijn bla bla bla" Serieus, echt onbeschoft.. Het werd echt een hele hevige discussie tussen haar en mijn ma die vond dat ze voor leugenaar uitmaakt werdt (was ook zo) en dat pikte ze niet. Dus ik dacht, wijs als ik
ben, laat ik er even tussendoor komen. Dus ik trek mijn mond open en roep; "alsjeblieft zeg, ik bel die man van dat pasje wel en dan is het opgelost." 'nee nee, ik geef de korting wel'. (terwijl ik al bel) dus ik zeg; "oh nee, nu blijf ik hier net zo lang staan totdat hij geweest is". 'Nou dan ga ik mijn manager bellen.' "Je doet je best maar." Alleen wist zij niet dat haar manager een hele goede kennis van ons is die ons regelmatig gewoon een gratis ijsje geeft. Mwahahahaaaa!!! Dikke dikke lol. Dus nou ja, verpleging gekomen, korting gekregen, wil ik net weg lopen en toen kwam het. Toen ging ze te ver. Ze zei tegen de mensen acher me die de hele discussie hadden meegekregen maar ons verder totaal niet kende; 'ja sommige mensen liggen hier lang en dan denken ze dat ze bepaalde privileges krijgen boven andere mensen en zo werkt dat niet'.
Dát pik ik niet! Toen ben IK met ijs en al naar de manager gegaan om haar naam te vragen zodat ik een klacht in kon dienen. De naam kreeg ik niet, maar de manager was heel aardig en vond ook dat dit niet kon. 'ik ga er wel wat van zeggen'. "Ja, jij zegt foei dat mag je niet meer doen en dan is het zeker klaar, nou mooi niet, dit pik ik van niemand en zeker niet van haar. Dus ik wil haar naam en als je haar dan toch aan spreekt zeg dan gelijk dat ze zich kan voorbereiden want dit gaat zeker nog een staartje krijgen!!!!!" Nou ja goed, haar neem kreeg ik echt niet en nadat ze me enigszins gekalmeerd had beloofde ze me plechtig dat het niet bij 'foei' bleef. Ze ging haar er zelf op aanspreken en er ook nog mee naar haar baas. De baas van de manager dus. Wahahahaaa, jaaaaaa maak mij niet kwaad! Ik ben niet snel boos, maar nu wel, en als je me eenmaal boos hebt heb je ook écht een probleem. En tsja dat heeft ze dus nu. Nu ga ik door tot ik vind dat het genoeg is en ik kan jullie zeggen, dat is niet zo snel. Ik  snap best dat er regels zijn en zo, maar ik laat me niet belachelijk maken, daar hou ik niet van. Je kan gewoon normaal iets tegen me zeggen, maar niet achter mijn rug om en zéker niet op die manier!!! Dus mevrouw van de ijsjes, maak uw borst maar nat. Voortaan zullen onze conversaties op iets minder vriendschappelijke toon gaan.
Ja.... Je kan ver bij me gaan..... Maar als je té ver bent gegaan is het ook klaar.


En dus is het nu klaar, haha!!!!


Zo lekker me frustratie hier opgeschreven. Verder vandaag onderhandelen over vanavond. Komt vast helemaal goed, ik ben ik de win-win-stemming, hahahaaaaa!!!!!! ;-)

9 opmerkingen:

  1. wow...wat een verhaal!!
    Hopelijk smaakte desondanks het ijsje toch lekker :)
    Hoop dat je weg mag vanav!!!!!! Veel plezier alvast!
    dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow meis, ik wou dat ik erbij geweest was, had ik er ook wat frustraties uit kunnen gooien ;-)
    Heb trouwens wel zo'n vermoeden wie t is, ik heb daar ook n keer zoiets meegemaakt. Wel belachelijk verhaal hoor, wat denkt ze wel niet? Zou er zeker een klacht over indienen, naam of niet, als je de tijd erin zet kunnen ze zelf wel even terugkijken wie er dienst had.
    Ik duim voor je dat je weg mag vanavond. We hebben n ruil gedaan, ik ben gisteren naar de 5l gegaan, heb ik nu nog nodig dus ik hou t nog wel even vol zo, dan kun jij lager blijven en mag je vanavond vast weg;-) (werkte t maar zo makkelijk he met die O2, zou beter zijn!!)
    Sterkte daar, we smsen weer!
    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He die Ils
    Whaa ben benieuwd wie deze ijsjesvrouw was.....heb wel een vermoeden!hoop dat je winwin gevoel blijft en dat je vanavond weg mag,als het zo is HEEL VEEL PLEZIER,geniet ervan,hoor het nog.
    kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik duim dat het een win-win-win dag wordt en je er vanaaf lekker op uit mag!

    xx Sam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ja waarom was ik daar nou niet bij, is het die kleine korte dikke met kort haar een beetje donkeren krul een beetje dan weet ik het ook wel , ik wens je toch een fijne avond groetjes uit dordt xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ilse,

    Ik wens je vanavond een hele fijne avond.
    Geniet er maar lekker van!!!

    Groetjes, Jeanet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ilse,
    Wat een verhaal zeg. Dit kan die vrouw echt niet maken om te zeggen.
    Ik wens je vanavond een super gezellige avond en hoop dat het dan morgen ook weer goed gaat met je.
    Groetjes van hier.
    Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maak Ilse niet kwaad!!! Want dan heb je echt een probleem. Jammer dat ik er niet bij was...
    Hoop dat je 1 juni ook zo'n win-win dag hebt!!! Zou het echt super gaaf vinden als je er bij bent!

    Dikke kus Jessica

    BeantwoordenVerwijderen