donderdag 9 februari 2012

Ziekenhuis dag 221

Gisteren uit het groot overleg kwam dat ik naar een uroloog moet omdat ik te veel urinewegontstekingen heb. Dat hielt in dat er een echt van mijn nieren en blaas gemaakt moesten worden en nog een scan of zo. De oorzaak van deze bepaalde bacterie kan namelijk ook een niersteen of iets dergelijks zijn. Als er niets te vinden zou zijn was de bact gekoloniseerd en hoorde hij gewoon bij me, ook in mijn urinewegen. Maar dat alles had geen haast. het kon deze week nog of anders volgende week. Oke.

Zit ik smiddags net een beetje te vervelen, dus had ik heel mijn bed vol met zooi liggen komt de verpleging binnen vliegen;
"Je moet snel opruimen en wij gaan snel een bed-paal (om het infuus aan mijn bed vast te maken) halen want je moet NU GELIJK naar de echo".
-Oh nee hoor, dat hoeft helemaal niet NU GELIJK, dat kan ook de rest van de week of volgende week is mij net gezegd. Dus ik ga eerst dit allemaal opruimen, even naar de wc en dan is de echo aan de beurt.-
*verbaasde blik* "oké".

Eenmaal bij de echo het volgende tafereel; Knappe echo dokter belt met de arts van de afdeling.

"Ja, hallo afdeling, met knappe echo dokter hier, zeg wat is nou eigenlijk precies jullie vraagstelling bij mevr, v Wijngaarden?"
"Ja, maar er is vorige jaar Maart ook al een echo van gemaakt en is een jaar is er echt niks aan de anatomie veranderd"
"Aah.... Uhu...... Nou ja, ik kijk voor de vorm wel even, maar verwacht er niks van. Als je niks meer van me hoort was het goed".
"Zzooooo, hallo mevr. v. Wijngaarden, ja u hoorde het denk ik al he?"
-Ja.-
"Nou we gaan toch maar even kijken".
-Ja.-
*kijkt naar allebei de nieren, die zijn allebei goed, dan op naar de blaas*
"Ja..........Eens even kijken........ Ik zie..........Niks! Is je blaas leeg?'
-Ja-
"Waarom?"
-Omdat ik naar de wc moest-
"Maar van een lege blaas kan ik geen echo maken".
-Tsja, dat wist ik ook niet, had de verpleging dat éven moeten zeggen-
"Nou ja, het zal wel goed zijn hoor als je klachten krijgt moet je nog maar eens terug komen en zo niet zal het wel goed zijn".
-Oké"-

Dus dat was mijn echo uitje. Verder was er niet heel veel te melden. Ik moet opnieuw urinekweken in leveren en nog steeds die sputum kweek. Verder bleek de longfunctie van gisteren niet gemeten geweest te zijn. Zo iets had ik al verwacht, maar je jongen die het deed zij dat hij wel gelukt was. Dus dat was ook een beetje vreemd. Heb gezegd dat ze er een aantekening van moeten maken, dat het niet aan mij lag. En ik heb even de longfunctie gebeld om te zeggen dat hun er ook een aantekening van moesten maken. Of ze dat ook echt doen weet ik niet, want uiteraard had ik précies iemand aan de telefoon die er gisteren voor het eerst werkte. Och, och, wat een toeval toch allemaal.

Maar goed, vanmiddag lekker weg. Lekker ergens in de stad eten en vanavond naar Veldhuis en Kemper. Even weg uit dit gekkenhuis. Even wat anders aan mijn hoofd dan gezeur, gezeik, gedoe en fouten. Dat doet me denk ik meer goed dan alle medicatie bij elkaar! ;-)

3 opmerkingen:

  1. Hey die Ils
    Ha ha ook wel leuk dat er knapperds rondlopen in dat k.tziekenhuis,zolang ze niet praten is het goed,als ze dat wel doen komt er onzin uit whaaa,lekker straks op pad,mooi,ben benieuwd wat jullie gaan eten....nou je mag 1 x raden wat ik ga doen....heel veel plezier geniet ervan en doe weer wat positieve energie op,dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ils, wat een verhaal weer. Leuk vooruitzicht. Veel plezier met je uitje!
    Groet, MArcel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ilse,
    Je blijft je verbazen over de gang van zaken daar.
    Ga vanmiddag en vanavond maar lekker genieten.
    Veel plezier.
    Groetjes, A-M x

    BeantwoordenVerwijderen