woensdag 8 februari 2012

Ziekenhuis dag 220

Ppppffff, ik ben het zat, spuugzat. Jullie denken vast, nou het gaat lekker de laatste tijd hier op die blog, alleen maar negatieve berichten. Maar er gaat hier ZO veel fout dat ik de positieve dingen gewoon even niet kan vinden. Zo zeiden ze maandag dat ik een nieuwe urinekweek in moest leveren omdat de laatste positief was. Toen ik zei dat ik dat al gedaan had moest het alsnog omdat ze daar niks van wisten. Ik dat maandag gedaan, kwamen ze gisteren dat het toch inderdaad niet nodig was geweest. Maandagavond kwamen ze met medicatie aan die voor mij besteld was die ik op dit moment helemaal niet gebruik. En sterker nog, die ik in die vorm ook nog nooit gebruikt héb! Uiteraard had niemand het gedaan en wist niemand hoe het gekomen was dat het voor mij en op mijn naam besteld was. Verassend. Gisteren moest ik voor longfunctie. De tijd werd op het laatste moment verzet omdat ik met die isolatie zit. Dan zou ik de laatste zijn van die dag. Kom ik daar op de longfunctie afdeling, zit ik nog niet eens in de wachtkamer beginnen ze al te gillen dat ik er helemaal niet mocht komen, dat hun naar mij toe zouden en dat de verpleging dat wist. Dus ik in dezelfde minuut weer terug. Op de afdeling was er uiteraard niemand die het geregeld had, niemand die ergens iets van wist en wéér had niemand het gedaan. De jongen van de longfunctie was er al snel. Normaal blaas je longfunctie zonder zuurstof en met een knijper op je neus. Dit keer was het zonder knijper op mijn neus en met zuurstof in. Dus ik vraag me af hoe betrouwbaar de waarde is omdat er denk ik altijd wel wat lucht uit je neus ontsnapt als je die niet dichtknijpt. Daarom wilde ik per se een uitdraai van deze longfunctie. Hij zou hem uit gaan printen en komen brengen. Dat was aan het begin van de middag. Hij moet nog komen. Mijn eigen longarts was hier vanmorgen, voor ik naar de longfunctie was geweest, dus dat had weinig zin. Ze zou later terug komen. Ook zij moet nog steeds komen. Al dat gezeik in 2 dagen. En je kan er nog niks mee ook. Ik heb ook zo mijn contacten en weet via via dat de klachtencommissie hier absoluut NIET onafhankelijk is. Sterker nog, er is een hele speciale afdeling voor ingericht en aangomen om alle blunders van het ziekenhuis en het personeel weg te werken en vooral binnen deze ziekenhuismuren te houden. Dat gaat van fouten in de constructie, tot het luchtfilteringssyteem tot fouten van artsen en verpleegkundigen. Alles word daar vakkundig uitgewist, verstopt en 'vergeten', dus ook dat heeft weinig zin. Pestziekenhuis. Bah. En daar lig ik dan al 220 dagen onafgebroken in. Bezopen! Vandaag groot overleg. Ik hoop ZO dat er nieuws is. Goed nieuws. Dat ik snel naar Groningen kan zodat ik snel weer terug ben en als ik dan opgeknapt ben kan ik zo snel mogelijk weg uit dit gekkenhuis.

Zo net ook nog een lachertje en typisch voor dit ziekenhuis. Een enquête formulier over de keuken. En aangezien ik nou niet bepaald te spreken ben over de maaltijden hier en vooral de variatie daarin dacht ik, nou, dat zou ik ze eens duidelijk maken. Wat blijkt? je kan ze veel hoge cijfers geven, 6-7-8-9-of zelfs 10! Wat een illusies maken ze zich hier! De lage cijfers was je echter sneller mee klaar, een 4 of een 5. Nou ja! Zo kan je inderdaad de schijn op houden dat alle patiënten redelijk tevreden zijn. ALS de 'slecht' ingevulde formulieren überhaupt komen waar ze zijn moeten....

3 opmerkingen:

  1. Hey meissie
    Wat een zooitje toch...hopen dat je heel snel naar Groningen mag,zou toch maar een poging wagen met die klachtencomissie hoor,ik ga vandaag voor de verandering....vult hem zelf maar in ha ha,hou je taai,laat je niet gek maken he,liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in 1 woord: Waardeloos!!!!!!!
    sterkte!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He meis als ze nu weinig doen daar in dat kkk zh kan je dan gewoon niet naar huis? zuurstof heb je thuis ook en medicijnen nou dat weet je zelf wel .daar heb je hun niet voor nodig.
    hier alles rustig gr uit dordt xxxx

    BeantwoordenVerwijderen