vrijdag 3 februari 2012

Ziekenhuis dag 215

Ben vandaag weer laat met mijn blog. Kan niet zo goed op gang komen. Heb de halve nacht wakker gelegen. Hoesten, pijn, benauwdheid... Dus nu ben ik moe, benauwd en vooral misselijk. Het gekke is dat het niet echt samenhangt met eten. Ik word als ik gegeten heb niet ineens misselijker of zo... Maar toch heb ik niet echt trek in dingen. Vanmorgen ben ik op de foto geweest, omdat ik gisteren ook benauwd was en lage saturaties had. Ik heb vandaag nog geen arts gezien, die zal hier wel precies geweest zijn toen ik weg was voor de foto. En dan zal ze ook niet even uit zichzelf terug komen of zo. Daar moet je dan weer om vragen. heb ik gedaan, maar of ze komt weet ik niet. Ik HAAT zulke dingen, ze kunnen toch ook zelf wel bedenken dat het wel handig is om even langs te komen als je weet dat ik niet lekker ben!? Maar nee hoor... Die foto duurde trouwens ruim een uur. Ook zo iets. Een foto maken duurt 5 minuten, de rest zit je te wachten tot iemand van het vervoer je eens een keer wil komen halen. Achterlijke regeltjes allemaal hier, heb er geen geduld meer voor en nog minder begrip. Want ik heb uitgebreid kunnen zien hoe het anders kan! Patiënt Prominent noemen ze dat..... Alleen die slogan al! Om te kotsen!! Dit ziekenhuis dat patiënten prominent stelt? Nou... dan heb ik wat gemist, ik merk er bar weinig van. En dan heb ik het niet alleen over deze afdeling. Maar gewoon over hoe het hele ziekenhuis in elkaar zit. De manier van werken, de aankleding, gewoon alles om het wat patiëntvriendelijker te maken. Het is echt allemaal minimaal hier. Uiteindelijk ben ik maar terug gaan lopen. Dat was geen goed plan, maar ik had het koud en was het zat. En het is gelukt, haha!! En ik leef nog ook! Kon ik eindelijk weer eens mijn benen strekken. Wilde eerst verlof vragen voor komen weekeind, maar gezien de kou die mijn longen niet zo leuk vinden en mijn maag en longen die het niet echt naar hun zin hebben heb ik maar even niet gevraagd. Verder niet zo veel nieuwtjes. Het sneeuwt nu heel hard hier, dat vind ik wel een mooi gezicht. Ik vind het ook altijd leuk om door de sneeuw te lopen, vooral als nog niemand dat gedaan heeft. Dan kraak het zo lekker onder je voeten!

2 opmerkingen:

  1. Hey Ilse, goed om je weer te horen of lezen in dit geval. Vanuit binnen naar de sneeuw kijken is leuker hoor op dit moment! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ilse,
    Jammer allemaal weer.
    De sneeuw is prachtig en de kinderen hebben er volop in gespeeld.
    Hopelijk morgen een betere dag en wie weet is de dokter dan toch nog langs geweest.
    Liefs, A-m

    BeantwoordenVerwijderen