dinsdag 1 februari 2011

Ziekenhuis dag 13

Er is een nadeel van goed in de gaten gehouden worden. Dan zien ze alles. Dingen die je al weet maar die je net weer naar de achtergrond had geschoven. Ze lijken nu weer een nieuw probleem te worden. Zo hebben ze me 'betrapt' op bloedarmoede, een te laag ijzergehalte, te weinig rode bloedlichaampjes. En die laatste vervoeren het zuurstof in je bloed. Het is dus niet echt handig als ik er daar te weinig van heb hé, haha! Dat heb ik trouwens al jaren hoor, maar steeds was het net op de ondergrens. Nu is het onder de ondergrens en dus gaan we weer de M(aag) D(arm) L(ever) arts erbij vragen omdat ik ergens in mijn buik bloed verlies. Daar is al een keer naar gekeken, maar geen oorzaak voor gevonden. Zoals altijd bij mij zou ik zeggen, haha! Éen groot vraagteken.....Beetje jammer, want ik doe de laatste tijd echt mijn best om het op pijl te houden door bv vlees te eten, roosvice ferro te drinken etc. Allemaal dingen die ik niet eens echt lekker vind, maar die daar goed voor zouden zijn. Maar goed, dat helpt dus niet. Nu krijg ik er weer pilletjes voor dus kan ik stoppen met die dingen te eten en drinken, haha! Kijken of we het daar allemaal weer wat mee omhoog krijgen. Misschien ben ik dan ook wat minder moe.

Verder is er gisteren zoals verwacht bloed geprikt en een nieuwe kweek van mijn slijm weg gegaan om te kijken of er bepaalde bact. in zitten. Prednison blijft op 50 iv en de zuurstof kan er ook nog steeds niet af. Dus nog geen woord over evt naar huis gaan, helaas......Echt heel vervelend dat ik de laatste tijd vreselijk ga trillen als mijn saturatie te laag is. Dat valt zo op he, een junk is er niks bij, haha!

Ik ben sinds gisteren in ieder geval wel los van mijn infuuspaal. Ik kreeg alleen 's morgens nog medicijnen erdoor. Tsja, en dan denk je toch niet dat ik de hele dag met een paal met een zakje water er aan achter me aan ga lopen he!? Nope! Dus nu ben ik los! Weer een stukje vrijheid! ;-)

8 opmerkingen:

  1. Gaat je infuus dan niet dichtzitten als je alleen sochtends en savonds medicijnen erdoor krijgt? Neem aan dat je er dan wel iets aan hebt hangen.. Anders is het zo zonde als je lijn straks dichtzit.
    Heel erg balen dat je er nog niet echt schot in de zaak zit.
    Veel sterkte!

    Groetjes Gwen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ gwen; Nee, hij gaat niet dicht zitten. Ze spuiten hem gewoon door met NACL en door speciale dopjes ontstaat er een soort "overdruk" in de lijn waardoor er geen bloed in terug kan lopen. Ik snap verder ook niet hoe het werkt, maar het werkt, dat is het belangrijkste! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha meid!!
    Balen van je bloedarmoede en ijzertekort etc. Zou t bij astma horen? Ik had t ook en idd bij MDL etc, kwam niets uit..Maar niet handig met die zuurstofstransporters, daar kan je er niet genoeg van hebben :) Balen dat de pred nog zo hoog is en de O2 er nog niet af...Maar wel mooi dat je een paal armer bent!
    Ik ben gister in Davos aangekomen. Is goed gegaan, nu beetje rommelende sat :) en lagere LF, acclimatiseren dus :) k Mail je wel weer uitgebreider!
    Hou je taai he?!??! k Denk aan je!
    Dikke kus
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn ijzergehalte is ook te laag, maar geen bloedingen ofzo.. (althans was te laag, zit nu, met ijzertabletjes, op een mooie waarde). Heb jij CF, of heb je astma? Bij CF neem je namelijk niet alle voedingsstoffen (zoals ook ijzer) op, en daardoor kan het ook te laag zijn;))

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He die Ils
    Dat wordt dan spinazie eten ha ha,wel jammer dat het allemaal zo lang duurt hoor.
    Gisteren een hectische dienst gehad,pas na twaalfen thuis,vanmorgen weer vroeg naar de tandarts,nu huisvrouwtje spelen,hoop dat het allemaal snel weer opknapt,hou je taai kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he hallo daar ben ik weer, ja het is allemaal weer KKKK , nu krijf je weer moeite met de ontlasting het houdt niet op he , maar je gebruik daar al wat voor toch°°°°°°GOED DRINKEN HE.groetjes uit dordt xxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey Ilse,

    Het zit je allemaal niet mee.....

    Hopelijk gaat het snel weer wat beter met je.....

    Zal voor je duimen :)

    Groetjes, Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Ilse,
    Balen weer van je bloedarmoede. Het stopt bij jou ook maar niet hé.
    Als die pilletjes nou maar een beetje hun werk gaan doen dan ben je misschien ook wat minder moe.
    Morgen gaan ze bij ons met de dakapellen beginnen aan de voorkant.
    Dus ik ben lekker aan het opruimen geslagen. Je komt dan weer genoeg tegen wat je in een paar jaar hebt op gespaard.
    Nou sterkte en slaap lekker.
    Liefs, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen