woensdag 2 februari 2011

ziekenhuis dag 14

"Adem vrij, alles gaat voorbij, wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd".

 
Vandaag weinig nieuws. Ik ben nog steeds niet helemaal lekker. Mijn longen lijken nu ook mee te gaan doen. Ik hoest meer, heb meer (vies) slijm, zweetaanvallen (of misschien wel opvliegers haha!) en vooral pijn. Steken bij iedere inademing. Das niet handig. Voor de variatie zit het nu aan de voorkant. Normaal zit het ALTIJD achter, maar goed, altijd hetzelfde is ook maar zo saai he, je moet het wel een béétje spannend houden. Ik heb alles wel aangegeven, maar er word weinig mee gedaan. Misschien word er vandaag bloed geprikt, anders denk ik vrijdag. En ik verwacht dat er dan wel weer een nieuwe kuur tegenaan moet.... (is dat negatief of realistisch? om even op een eerdere blog terug te komen) Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar dat is een beetje tegen beter weten in. Nou ja, we zien wel, voorlopig ben ik nog steeds verlost van mijn paal. Hij is inmiddels zelfs helemaal van mijn kamer verdwenen! ;-) Gisteren verder niks bijzonders meegemaakt. Of eigenlijk toch wel een beetje. Ik kreeg onverwachts bezoek van Miss Piggy! Echt grappig dat zij míj nu THUIS vandaag gedag kan komen zeggen ipv andersom!

Groot overleg vandaag, ik ben benieuwd. Ik verwacht er niet veel van. Ze zijn op de "het is ook wel heel belangrijk om te bewegen toer". Dus ik moet lopen, fietsen etc, als ik maar actief ben. Jaaaaa, dat gaat vast wel wat worden, hihi!

Gisteravond was er een nieuwe verpleegkundige. B.
Ik hoop toch echt dat ze een invaller of flexwerker is want......
We hadden een soort van gesprekje....
Gelukkig werd ik gered door zuster S.

  • B/ Iek kom efe iets frage
  • I/ Oké
  • B/ Hoe ist blauwtheid?
  • I/ (de wattes?! Haha!) Als ik zo zit gaat het wel
  • B/ Oohh goed, maal jij kan platen via intlet
  • I/ Mailen en zo? Ja dat kan ik ja
  • S/ (vanaf de gang) BBBB!!!!!!! Bed 2, ik heb bed 1 al gedaan
Fhieuw, gered door zuster S, hoera, haha!

Hoor ik jou nu goed
Dat het leven toch geen wonderen kent
dat het jou niets doet
wat gebeurd en wat een ander van je denkt
wat de toekomst jou nog brengt
Want het leven is
Al wat je denkt dat jou gegeven is
Zolang jij zwijgt blijft alles stil
Neem alle vrijheid die je wil
Je weet de weg
Laat je horen zeg de woorden die je zeggen moet
Leg de wereld aan je voeten

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd

In een droom ben jij wel vaak die winnaar die zo’n leven lijd
Vrij vol van verassing en vreugd
Schreeuwend dat het deugd
Maar als je wakker ligt en je merkt dat je maar raak leeft met je ogen dicht
Dat je afstelt wat je uitstelt je bezit de dag de lach op je gezicht
Je weet de weg, laat je horen zeg de woorden die je zeggen moet
Leg de wereld aan je voeten
Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd

Je weet de weg
Laat je horen zeg de woorden die je zeggen moet
leg de wereld aan je voeten
Leef en Strijd vergeet het einddoel maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd

Wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd

Wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd

5 opmerkingen:

  1. Ha ilse,
    Je blogs worden steeds langer en diepzinniger! Mooi gedicht! Verder beetje prut als ik het zo lees! Een rustige dag maar weer. Ik ga weer een paar dagen op pad dus je zal me misschien een klein beetje missen op je blog. Vanaf maandag ben ik er weer bij. Hou je haaks en geniet dus maar! Groetjes Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaaaa was fijn om jou weer te zien!
    En nu maaaaaaaken dat je wegkomt hoor, kunnen we naar de bios!
    Of het strannnnd,of de IKEA haha ik heb best zin in de Ikea met jou LOL!

    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha meid,
    Fijn zo'n nieuwe vpk :)
    Hopelijk is kuurtje niet nodig, maar als ik het zo hoor lijkt t me wel een realistisch idee (ik herken dat hoor wat je toen schreef over dat realistisch/negatief; dan vinden ze je te negatief. Doe je luchtig ergens over dan vinden ze weer dat je te nuchter bent en de ernst van de situatie niet goed inschat blablabla. nooit goed dus :).
    Oja, en die 'bewegen is goed voor je-toer'....brrrrr!! Alsof we dat ook niet weten en niet lopen of wat dan ook als we er energie voor hebben...Als je teveel loopt word je weer teruggefloten...
    Nou meid, hopelijk gauw weer opgeknapt! Leuk van MissPiggy, super dat ze thuis is!!!!
    Veel liefs voor jou!
    xxx
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ils
    bewegen van en naar restaurant is toch genoeg....
    ff realistisch,denk aan een nieuwe AB kuur,met paal dan maar weer,wel kut,de zeepjes hangen aan mn witte kast hoor staan mooi,vanaf morgenmiddag aan de bak tm maandag,een leuk vooruitzicht,nou joh hou je taai,horen elkaar kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Ilse,
    Balen als ik het allemaal zo lees. Wel een mooi lied. Sterkte maar weer.
    Liefs,Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen