donderdag 3 februari 2011

ziekenhuis dag 15

kkkkkkkaaaaaaaaaaaboemboemboeoeoeoeoeoeoem!

Hoorden jullie dat?
Dat was ik.
Of eigenlijk mijn ontstekingswaardes die gisteren ontploft zijn.
Maandag waren ze nog 30 (das ook wat aan de hoge kant, maar verder niet erg) gisteren waren ze 189.
Aiiiiii, das nie goe...
En jullie weten inmiddels vast en zeker allemaal wat dat betekend. Yep, een nieuwe kuur. Hopelijk verdwijnen daar de zweetaanvallen, pijn, slijm, gehoest naja, al het 'gedoe' weer mee. En hoe ik deze kuur ook kreeg...., mén, ik heb me er toch een partij ruzie over gemaakt! Ze wilde me niet aan een paal leggen ivm het oh zo belangrijke mobiliseren. (dat schijnt het toverwoord van tegenwoordig te zijn) Nou vind ik dat op zich prima, geen probleem, beter juist zonder paal heel de dag achter je aan natuurlijk. Maar waar ik minder blij mee was, was het feit dat ik dan dus om 00.00uur wakker gemaakt moetst worden en om 06.00uur weer. Daar had ik dus geen zin in. Dus ik had eerst onderhandeld met de verpleging over of de tijden niet aangepast konden worden. Dat ging niet. Dus ik zei, "Nou, dan maar wel een paal en ab 24 uur continu. Dat hebben we de vorige keer ook gedaan en dat ging prima". Nee, dat was onmogelijk want de arts had 'shots' voorgeschreven en dat mochten hun niet zomaar veranderen. Ze gingen wel even met de arts overleggen....... Yep.... Zonder resultaat, het moest zo blijven. -zucht- neeheeee, ik wil SLAPEN 's nachts. We gaan het nog wel een keer vragen. Haha, no-no, jij hebt je kans gehad (dat dacht ik hoor, dat zei ik niet!) ik zei; "nou, dan spreek ik de arts daar liever zelf even over, dat lijkt me handiger voor iedereen, want nu ben jij net een postbode en dat werkt niet". Ze ging het vragen......... En ja, de arts zou langs komen........1,5 uur later nog niemand gezien. Ik opnieuw vragen, hun opnieuw vragen. Nee, ze hadden het verkeerd begrepen, de arts kwam niet omdat het G.O.D. was! "Ja dus?! Daar heb ik toch geen boodschap aan?! (dat zei ik wel) Ik ben het NIET eens met MIJN behandelplan en zij is de enige die dat blijkbaar kan veranderen dus ik wil haar VANDÁÁG nog spreken. En dan de reden dat ze niet komt omdat het G.O.D was vind ik helemaal belachelijk. Als ze nou druk ergens mee is, op de EHBO of zo kan ik er nog enigsinds in komen, maar ze zit hier blijkbaar gewoon in haar kantoor, anders kan jij alles niet zo snel aan haar vragen, toch?". (Jaaaa, ik was op dreef en al flink....euhhhh geïrriteerd zeg maar. Arme leerling) Juu-jeee-jjjja, ze is op de afdeling. "Nou dan! Dan wil ik haar dus nu spreken, en als ze niet naar mij toe komt ga ik wel naar haar. Ik weet waar hun katoor is". Oké, dat laatste was bluf, dat had ik heus niet echt gedaan, maar héy, dat weet niemand he, haha! Dus toen kwam ze rond half 5. En.... de tijden zijn keurig aangepast. Ik krijg nu 's avonds om 22.00 uur de laatste ab en 's morgens om 07.00 uur weer de eerste. Haha, het kon dus wel, beterrrrrrrrrrrrrr!!! Wél een kuur ab & pred iv, maar géén infuuspaal, yeeeeeeeeey! Toen was het kind in mij tevreden, haha! Ja, waar je zo in ziekenhuisland al niet blij mee bent! ;-)

Maar goed, door die kuur zit het er dus zeker niet meer in dat ik voor dit weekeind thuis ben en daar baal ik wel enorm van. Al zou het zo thuis ook geen doen zijn hoor, maar toch.... We gaan vandaag alweer de 3e week in he.......Dat was niet echt mijn 'plan'. Op zich zijn de mensen op zaal wel oké, dat scheelt. Alleen is er gisteren een man bij gekomen die constant kreunt, hijgt, hoest (das niet erg, maar de manier waarop wél, nogal onsmakelijk zeg maar). Ik heb vannacht dus maar uit voorzorg mijn oordoppen in gedaan maar toch weinig geslapen.. Misschien word hij als hij minder benauwd is ook vanzelf wat minder luidruchtig......

2 opmerkingen:

  1. hallo nou is dat is allemaal weer wat ,zeg maar je heb gelijk hoor je bent geen klein kind meer. goed zo . debby vond de ketting mooi . ze gaat er een leuk plekje voor zoeken. nou meid hou je rustig komt goed schatje ha ha Groetjes uit dordt
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,
    Wat een gedoe weer. Hoop wel dat de ab gauw aanslaat en je je wat beter gaat voelen.
    Vandaag gewerkt en vanavond de rommel op geruimd van de verbouwing. Leuk hoor zo'n verbouwing maar de troep is minder maar ja je moet er wat voor over hebben.
    Slaap lekker.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen