zondag 17 juni 2012

Ziekenhuis dag 4

Dit is echt het weekeind van mijn port-a-cath. Gisterochtend zat hij dus dicht. Voordat er iemand van de longafdeling was waren we ruim 4,5 uur verder. Toen zat hij dus zeker en helemaal dicht. Die heeft de naald eruit gehaald en die kon ze wel doorspuiten. Het zat dus echt in het slangetje van binnen. Fijn dacht ik, ik was bang dat hij eruit moest. De enige optie was nog hem opnieuw aan te prikken, en dan gelijk een bloedverdunner erin te spuiten om te kijken of hij zo open ging. Maar dat mocht zij niet, dus daar moest ik weer voor op de arts wachten. Die was er een uurtje later. En tot grote opluchting van mij en haar ging dat!! Dus toen was hij gemaakt en deed hij het prima. Tot vanmorgen. Om hier de luxaflex open de doen moet je helemaal in een hoek zijn waar ik behoorlijk mijn arm voor moest strekken. Opeens weer een vreselijke steek bij mijn port-a-cath. Gaat wel over dacht ik, omdat ik een beetje voelde en het naaldje er nog in zat dacht ik dat het wel mee viel, ondanks dat het onder mijn huid voelde alsof hij verschoven was. Maar later kwam de infuusvloeistof aan de buitenkant eruit, dus er zit toch iets niet helemaal goed, De naald zit er nog helemaal in, dus dat is het niet. Het lijkt wel of het gedraaid is en nu op zijn zijkant ligt of zo. Hoe dan ook, de pomp liep ook niet meer, dus alles staat nu weer stil en straks moet er weer een arts naar komen kijken. Ik ben benieuwd wat het deze keer is. Want ik heb veel gemaakt met pacs, maar nog nooit dat de infuusvloeistof aan de buitenkant eruit kwam. Nou ja, we zullen wel zien. Verder gaat het wel aardig, Mijn longen lijken wat meer open te staan en ik hoest behoorlijk. Dat is vervelend, maar wel goed, want dan kan alles eruit. Mijn eigen arts was er gisteren en die zei dat ze hoopte dat een week ab genoeg zou zijn. Dat hoop ik ook, dat zou betekenen dat ik woensdag of donderdag naar huis kan. Dus ik hoop dat dat allemaal zoals gepland gaat! De longafdeling heeft voorlopig geen plek. Dat kwam ook zei de verpleegkundige gisteren door de geplande opnames van maandag. Dat snap ik niet, dan bel je die toch af? Als het gepland is heeft het dus geen haast en kan het lijkt mij ook wel op een moment dat het wat rustiger is. Nee, dan ga je patiënten die met spoed opgenomen worden op andere afdelingen en in andere ziekenhuizen leggen, terwijl op de afdeling bedden leeg staan voor de geplande patiënten. Niet echt logisch vind ik, maar goed, we zullen wel zien. De arts zou hier rond 10 uur zijn, ik hoop dat dat ook echt zo is, want ik ben wel benieuwd wat het probleem is... We zien het wel....

2 opmerkingen:

  1. Hey Ilse
    Jeetje ben wel benieuwd hoor wat er met die pac is,hoop niet dat tie alsnog eruit moet...verder duim ik heel hard dat je van de week weer naar huis mag,dat je snel nog wat meer opknapt,moest gisteren onverwachts werken,maar was leuk,straks bij opa een bakkie doen en vanavond voetbal ha ha hoop dat dat ook leuk wordt,trek maar geen orange meer aan,misschien helpt dat ha ha,nou joh hou je taai,dikke kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Ilse,

    Ik hoop dat ze inmiddels voor je pac zijn geweest en dat hij er niet uit moet voor een nieuwe.Het zou heerlijk zijn als je er van de week weer uit mag. Hier gaat alles zijn gangetje. de kids zijn hard aan het leren voor de laatste toetsweek. Lisa en Bas zijn geslaagd dus dat is heerlijk. Die vieren al vakantie. Bas is wel bij Jaap aan het werk. En voor de rest hebben ze het ene examen feestje na het andere.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons. A-M

    BeantwoordenVerwijderen