woensdag 1 september 2010

Woensdag week 12, dag 3

Gistermiddag ging ik voor longfunctie en daarna was er dus overleg tussen de artsen. (lees zaalarts en eigen longarts) Mijn longfunctie was nog niet goed, 38%. maar tijdens deze opname was hij eigenlijk steeds rond de 21%, dus hij is nu wel iets beter. Bovendien waren mijn ontstekingswaarden kleiner dan 1... Dus geen infectie nu.

Vandaag, woensdag is 'grote visite dag'. Dat klinkt heel belangrijk maar eigenlijk is het niks. Het komt er op neer dat je in princiepe de hele dag geen dokter ziet, tenzij er iets bijzonders is. De 'grote visite' houd namelijk in dat er (voor de verandering) overlegd wordt. Maar dit keer met IEDEREEN die ook maar in de verste verte een beetje bij je behandeling betrokken is en dat van de hele afdeling....

Maar goed, voor mij houd dat vandaag in dat als er vandaag weer niemand is met een nieuw idee of behandelplan of wat dan ook, dat ik in princiepe van middag naar huis mag! Het is maar een soort van uitprobeersel, omdat het eigenlijk dus nog niet goed gaat. Maar als ik hier blijf  'wachten' tot mijn longfunctie beter wordt is de kans groot dat er weer een nieuwe infectie begint en zo blijf ik dan continu in hetzelfde rondje draaien. Bovendien weten ze toch niet wat ze nog moeten doen en kan ik alles wat ik nu via het infuus krijg ook in tabletten slikken...... Dus ik ga er maar alvast een beetje van uit dat ik vanavond in mijn eigen bed lig, eindelijk! En dan zien we wel. Als het niet gaat kan ik altijd terug komen en als ik ziek(er) word MOET ik zelfs gelijk terug komen. Maar daar ga ik niet van uit. ik ga het gewoon proberen, rustig aan doen, en thuis verder opknappen! :-)

4 opmerkingen:

  1. Mogge
    Hopenlijk is dit dan de GROTE dag!
    Ben benieuwd hoor.
    Hoop dat ze snel met nieuws komen,ik hoor het wel
    xx Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ola,

    laten we hopen dat het zo gaat gebeuren als je nu schrijft en dat je vanavond echt in je eigen bed ligt.

    Hou ons op de hoogte

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ilse,

    Net nou mijn dochter een mooie kaart geknutseld heeft mag je misschien naar huis. Kan je niet nog een paar dagen blijven ? Grapje natuurlijk. Het zou heel fijn zijn als je weer in je eigen bedje kunt slapen zonder al dat gesnurk. Waarschijnlijk moet je wennen dat je geen man meer naast je hebt liggen. Ha Ha. Ik hoop voor je dat het doorgaat.

    Groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou het nu echt waar zijn? Ik hoop het voor je meid. Het heeft lang genoeg geduurd. Thuis wel rustig aan dan he. Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen