dinsdag 9 april 2013

thuis dag 35

Zo, nou weer eens een berichtje van mij. Ik heb me weer voorgenomen thuis ongeveer 1 keer in de week te gaan schrijven zo lang er geen nieuws is. Anders moet ik iedere keer hetzelfde schrijven, en dat is voor niemand leuk. Voor jullie niet om te lezen, en voor mij niet om te schrijven... De komende weken staat er toevallig veel te gebeuren, en als er nieuws is schijf ik uiteraard een update. Zo lang er dus geen blog verschijnt gaat alles zijn gangetje en is er geen nieuws te melden....

Gisteren zou ik voor het eerst naar de fysio gaan, en ondanks dat ik helemaal niet lekker was wilde ik toch gaan. Helaas werd ik een half uur van te voren gebeld dat de fysio zelf ziek was. Omdat zei speciaal voor de longen is, was het beter als ik wachtte tot ze weer beter was. Dus nu staat de afspraak voor volgende week maandag. Ik hoop dat ze dan beter is, of zelfs eerder, dan zouden ze bellen om te kijken of ze me er nog tussen konden zetten. Volgende week moet ik naar mijn longarts toe, dan kan ik mooi zeggen dat ik al bij de fysio geweest ben (hoop ik) Dat ik nog weinig heb gedaan hoef ik er niet bij te zeggen, toch? Het balletje rolt in ieder geval! De dag erna moet ik naar de kaakchirurg, zie ik nog steeds erg naar uit. Totaal niet dus. Maar goed, we zien het weel. Voorlopig is er weer iets anders tussen gekomen. Aanstaande vrijdag moet ik ook naar een chirurg. Die gaat een deel van mijn teennagel weg halen. Sinds ik zoveel vocht vast houd zijn mijn beiden nagels van mijn grote tenen in gaan groeien. Als die tijd heb ik er touwtjes tussen gedaan en zo. En dat deed al die tijd al pijn, maar goed, niemand wist wat ik er anders mee moest, zelfs een pedicure niet. Maar nu is het zover dat de ontsteking aan beiden kanten zo groot was geworden dat het grote blaren met pus geworden waren. Die zijn open gegaan, waardoor die viezigheid eruit kon, maar waardoor ik nu voor een teen 2 vrij grote open wonden heb, waar wild vlees over heel mijn nagel woekert. En zelfs boven mijn nagel en onder mijn teen, zover was het gegaan. De rechterteen ziet er nog best redelijk uit, dat lijkt een grote schaafwond, maar die linker vind ik gewoon eng. Ik durf er amper aan te zitten. Het is open, dus er loopt bloed en vocht uit. de huid is niet netjes glad, maar heel hobbelig en onrustig met allerlei velletjes ed. Het ziet er gewoon heel vies en eng uit en is bovendien ontzettend pijnlijk. Gisteravond heeft de huisarts een verwijsbrief geschreven en ik kan aanstaande vrijdag al terecht. Me teen word plaatselijk verdoofd en dan gaan ze een stukje nagel, en nagelbed weghalen. Wat ze met het wilde vlees gaan doen weet ik niet. Wil ik ook nog even niet weten. :N Links moet sowieso, rechts kan misschien zelf nog genezen. Dat moet de chirurg bepalen. Ik hoop dat het aan die kant niet nodig is om te snijden, want dat ik ook de voet waar mijn vlinder op staat. Als ik dan van de zomer met mijn teenslippertjes buiten loop is het toch niet zo mooi als daar dan zo'n lelijke nagel aan die teen zin. Maar goed, dit kan ook niet zo, het probleem speelt al maanden, maar nu is het echt het ergste. Ik kan nog geen sok aan.... Dus we zien het wel.
Ook hier kijk ik niet bepaald naar uit. Snijden in mijn tenen, snijden in mijn mond, snijden om mijn port-a-cath eruit te halen en eigenlijk moet ik ook nog een keer aan staar geholpen worden. Dus we gaan lekker zo, vinden jullie ook niet? :?
Nou ja, we zullen wel zien. Ben nu al behoorlijk nerveus, dus ik hoop dat het mee gaat vallen...
Verder voel ik me nog steeds niet goed. Daar begin ik onderhand flink de balen van te krijgen. Ik ben nog steeds ontzettend neusverkouden, vrijwel heel de dag zit hij helemaal dicht. Daarbij heb ik de laatste weken ook weer meer last van mijn hartritmestoornis, de keelpijn, opgezette klieren, traanogen, pijn bij het hoesten, lopen, in me rug en zo kan ik nog wel even door gaan, de gekke bulten in me benen zijn er nog, ik heb weinig honger, moest zelfs van de week een keer overgeven, alle wondjes die ik heb gaan ontsteken (en flink ook) hoe klein ze ook zijn, het hoeft niet eens te bloeden, als mijn huid maar iets beschadigd is dat garantie voor een ontsteking en vervolgens ben ik een week of 4 verder voor het weg begint te trekken. Ik blijf maar moe moe moe, hoesten. Vaak komt er niks mee met hoesten. Maar aan de 'smaak proef ik dat het niet goed is. Een paar keer per dag hoest ik wel vies slijm op. Het lijkt me de resistente bacterie te zijn. Op zich heb ik er verder weinig last van. Ik merk alleen wel dat ik lucht inlever. Vooral bij inspanning ben ik veel sneller buiten adem dan eerst. Dus mijn longen gaan voor mijn doen best goed, maar ik merk gewoon dat er wel iets gaande is daar van binnen. Zal dat eens voorleggen aan mijn longarts volgende week. Kan ik haar ook gelijk vertellen dat de pijnstilling al bijna gehalveerd is (vandaar waarschijnlijk ook wel de extra pijn), dat de fysio loopt, en dat ik 6 kg ben afgevallen, nog zonder te sporten. Ben heel benieuwd wat ze daar op te zeggen heeft....

Nou, dit waren de nieuwtjes voor nu weer even. Ik zal vrijdag of het weekeind even laten weten hoe mijn teen, of tenen, er aan toe is....

4 opmerkingen:

  1. Ha Ilse, ik had een tijdje geleden ook vage bulten op mijn benen en de dermatoloog heeft daar naar gekeken en die stelde toen erytema nodosum vast, moet je maar eens opzoeken of je je vind in die klachten die et bij horen!veel succes verder met alle onderzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Ilse
    Jeetje het schiet allemaal niet op he,heel veel succes met alles, kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Ilse
    Heel veel sterkte met je zere tenen en aankomende week in z huis en kaakchirurg, liefs van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou het is me allemaal weer wat zeg , ja die tenen dat doet pijn ik weet het , bij mij ook gedaan toen ik 15 was , was pijnlijk . maar hopelijk gaat het snel over. . ben blij dat je verder stabiel ben , ga zo door he gr daar xxxxxxx dordt .

    BeantwoordenVerwijderen